Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@08:26:56 GMT

فعال‌سازی ۸۰۰ واحد صنعتی غیرفعال در سال جاری

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۰۳۶۴۲

فعال‌سازی ۸۰۰ واحد صنعتی غیرفعال در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صالحی‌نیا ظهر سه‌شنبه در بازدید از واحدهای صنعتی استان بوشهر اظهار داشت: در راستای فعال‌سازی واحدهای صنعتی و تولیدی تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی از بازگشت بیش از ۸۰۰ واحد صنعتی راکد و غیر فعال به چرخه تولید در هشت ماهه امسال خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته نیز دو هزار واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید بازگشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به فعالیت بیش از ۴۴ هزار واحد تولیدی و صنعتی در ۸۴۰ شهرک صنعتی کشور افزود: ۲۲ درصد این واحدهای تولیدی به دلایل مختلف از جمله نقدینگی، مالیات و بیمه غیر فعال هستند.

وی از تلاش دولت برای ایجاد شرایط مناسب و فعال‌سازی این واحدهای راکد خبر داد و بیان کرد: در استان بوشهر ۱۹ شهرک صنعتی فعال است که تلاش داریم تا زمینه رونق این واحدها فراهم شود.

صالحی‌نیا از بررسی مشکلات و نیازهای واحدهای صنعتی در کارگروه‌های رفع موانع تولید استانی و حتی کشوری خبر داد و اضافه کرد: تلاش می‌شود تا از همه ظرفیت‌ها برای رفع نیازهای واحدهای صنعتی استفاده شود.

وی یکی از ظرفیت‌های مناسب برای رونق تولید و بهبود صنایع را توسعه خوشه‌های صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: در سطح کشور ۹۹ خوشه صنعتی داریم که هدف‌گذاری ما برای ۴۰۰ خوشه صنعتی است.

کد خبر 4781814

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بوشهر بوشهر هفته بسیج راهپیمایی بارش برف ایلام بسیج قیمت بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی بنزین گرگان قزوین شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۳۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد

قاسمعلی نیک‌پسند مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: این واحد پرورش قارچ به صورت صنعتی با سطح زیر کشت چهار هزار و ۸۰ مترمربع با ظرفیت تولید سالانه ۹۰ تن محصول فعال شده است.

وی افزود: برای ایجاد این واحد تولیدی ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات و ۴۰ میلیارد ریال از محل خودیاری مجری هزینه شده است که از این طریق ۱۲ فرصت شغلی فراهم و در نخستین سال بهره برداری پنج دوره محصول قارچ تولید می‌شود.

قارچ محصولی زودبازده است که کشت آن به علت شاخص‌های اقتصادی، زیست محیطی، تغذیه‌ای و دارویی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

گستره زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است که ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور این شهرستان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد