Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آنفلوانزا گفت: این بیماری در بیشتر مواقع خطرناک است و حتی می‌تواند منجر به مرگ افراد می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: بیماری واگیر آنفلوانزا و سرماخوردگی با وجود شباهت‌ها، تفاوت‌هایی نیز با هم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا سرماخوردگی بدون تب یا با تب پایین است اما در آنفلوانزا تب به طور ناگهانی شروع و مدت بیشتری در بدن می‌ماند. 

 

حاج محمد خانی تصریح کرد: در طب سنتی نیز راهکار‌هایی برای کمک به درمان آنفلوانزا وجود دارد که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند؛ البته درمان افراد دارای بیماری‌های خاص باید تحت نظر پزشک صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: شبه سرماخوردگی‌هایی با احتمال مرگ/ آنفولانزا ۱۵ نفر را به کام مرگ کشاند

او بیان کرد: برای برطرف کردن خشکی هوا از دستگاه‌های بخور‌ استفاده کنند. همچنین افراد می‌توانند؛ ظروف مسی را از سرکه پر کنند و در چند نقطه منزل قرار دهند. این کار باعث لطیف شدن هوا و کم شدن فعالیت ویروس‌ها در هوای منزل می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افراد می‌توانند از بخور گیاهان برگ درخت اکالیپتوس، پوست خشک شده پیاز قرمز، اسانس نعناع، بخورشلغم استفاده کنند. همچنین برای تاثیر بیشتر می‌توانند از معجون شلغم و ترب سیاه  استفاده کنند؛ به این ترتیب که ابتدا داخل شلغم و ترب سیاه را گود کرده و عسل را درون آن ریخته و پس از لعاب هر دو ساعت یک قاشق از آن را میل کنند.

بیشتر بخوانید: خواص معجزه آسای چای سبز را بشناسید

محمد خانی تصریح کرد: یکی دیگر از راهکار‌های مقابله با آنفلوانزا استفاده مکرر از دمنوش گیاهان بومادران، پرسیاوش، آویشن، عناب و پوست درخت بید است؛ افراد می‌توانند برای تهیه این دمنوش، این گیاهان را به نسبت مساوی با هم مخلوط کرده و سه برابر نسبت همه گیاهان ساقه، برگ و گل گیاه اکیناسه (سرخارگل) را پس از کوبیدن به آن اضافه کنند و روزانه ۳ قاشق در سه لیوان آب جوشانده و پس از ده دقیقه دم، صاف کنند و هر وعده یک لیوان میل کنند. همچنین افراد می‌توانند تفاله این دمنوش را بخور کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افراد با چرب کردن بدن با روغن‌هایی، چون روغن زیتون می توانند این ویروس را سریع‌تر از بدن خارج کنند. افراد می‌توانند روغن را به ناحیه شکم، روزانه دو بار قبل از غذا انجام دهند.

او افزود: کودکانی که به آنفلوانزا دچار شده اند با مصرف دمنوش گل بنفشه و عرق بید، به بهبودی بیماری کمک کنند اما برای گلودرد، تنگی نفس، گرفتگی صدا می‌توان از گیاهانی مانند نشاسته، قدومه شیرازی، به دانه، تخم مرو، کتیرا و صمغ عربی استفاده کرد. افراد می‌توانند این گیاهان را به صورت تکی و یا با ترکیب چند دمنوش با هم روزانه، پس از دم کردن و لعاب دادن میل کنند. این گیاهان برای درمان آنفولوانزا مفید است.

محمد خانی تصریح کرد: افراد می‌توانند از گیاهان بابونه، مرزنجوش، گل گاوزبان، آویشن، میوه نسترن، تخم گشنیز، گل گندم، قنطوریون، پونه، آقطی به صورت ترکیبی مخلوط کرده و و در صورت مشاهده آنفلوانزا در بدنشان این دمنوش را روزی دو بار یک قاشق از آن را در یک لیوان آب دم و میل کنند.


او بیان کرد: استفاده مرتب از شربت آبلیمو تازه و عسل همراه با آب ولرم برای پیشگیری از آنفلوانزا مفید است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنفلونزا سرماخوردگی دارو طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی اظهار داشت: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: قریب به ٢ میلیون و چهارصد هزار نفر از جمعیت استان خوزستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۵٠ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ٢ میلیون نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خوزستان تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

رضایی تصریح کرد: هم استانی‌های عزیز برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند. وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌های عزیز اشاره کرد که به صورت ٢۴ ساعته پاسخگوی سوالات مردم است

رضایی خاطرنشان کرد: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شدند و آن دسته از افرادی که قبلا بیمه بودند به صورت اتوماتیک بیمه آنها تا پایان فروردین ١۴٠۴ تمدید شدند.

رضایی گفت: افرادی که جز دهک‌های ۶ تا ٩ هستند نیز از تخفیفات ویژه‌ای بین ۵٠ تا ٨٠ درصد بعد از استحقاق سنجی توسط وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی و اعلام دهک به سازمان بیمه سلامت بهره‌مند شده و افرادی که جز دهک ١٠ می‌باشند با پرداخت کل حق بیمه مصوب می‌توانند از خود را بیمه نمایند.

دیگر خبرها

  • ۷ موجود زنده‌ای که می‌توانند سیارۀ ما را نجات دهند
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟
  • فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب