Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمدی گفت: اقدامات رسوب زدایی حاشیه جنوبی تالاب در دست اجراست که با این کار آسیب سیل به شهرستان کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه سرا، «سیدجلال سیدمحمدی» پیش از ظهر امروز(سه شنبه، 5آذر ) در جلسه شورای اداری که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: صومعه سرا یکی از شهرستان هایی است که در چند سال اخیر از نظر عمرانی شاخص هایش از استان بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه میزان بهره مندی این شهرستان از  آسفالت راه های روستایی  68 درصد است که این شاخص در استان 54 درصد است، افزود: در حوزه کشاورزی 57 درصد اراضی کشاورزی تجهیز شده اند و 60 درصد کاشت مزارع و 90 درصد برداشت مکانیزه صورت میگیرد.

 

وی با بیان اینکه صومعه سرا رتبه دوم کشوری در حوزه صنوبر کاری را دارا است، گفت: در حوزه ارتباطات پنج پروژه بزرگ بزرگراه فومن به پونل، چهاربانده کردن کلیدبر به طاهرگوراب و ماسال و .... در حال اجرا است.

 

سیدمحمدی تصریح کرد: با این پروژه ها شهرستان صومعه سرا معبر بزرگ ارتباطی شمال به جنوب و سبب تحول در این شهرستان می شود.

 

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه با تمام این شاخص ها ولی در زمینه شبکه آب روستایی نیازمند توجه ویژه هستیم، خاطرنشان کرد: در زمینه برق هم نیاز به ترمیم و تقویت هستیم.

 

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای 13 رودخانه سر ریز است که سرعت تخلیه سیل در آنها کم است، اظهار کرد: رودخانه ها چون به سمت تالاب حرکت میکنند تالاب ظرفیت این همه آب را ندارد و آب پس زده می شود.

 

سیدمحمدی افزود: در سیل اخیر یک هزار و 50 واحد به زیر آب رفت و 93 پل صدمه و تخریب شدند و 10 کیلومتر از راه های روستایی و اراضی کشاورزی و هفت واحد مرغداری صنعتی صدمه دیدند.

 


فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه لایروبی رودخانه ها در دست اجرا است، گفت: اقداماتی هم در راستای رسوب زدایی حاشیه جنوبی تالاب که به سمت صومعه سرا است توسط استان در حال انجام است.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد بسیج هفته بسیج کانون های فرهنگی هنری مساجد راهپیمایی مسجد بسیج اغتشاشات اخیر در کشور هفته بسیج جبران خسارت سیل خسارت سیلابی خسارت سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کلام‌الله صفری در دیدار با نماینده ولی فقیه به مناسبت گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: بیش از ۶۰ عنوان برنامه با رویکرد کلی، مردمی کردن برنامه‌های هفته معلم با نقش‌آفرینی خانواده‌ها به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام برای تجلیل از معلم دوران تحصیل برای مردم استان اردبیل انجام شده است، افزود: برنامه‌های هفته معلم امسال با شعار «همه مدیون توایم» برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم ۱۱ اردیبهشت به صورت هماهنگ در تمام مدارس استان ادامه داد: فضاسازی و تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه دستاوردها و یادمان شهدا با موضوع وعده صادق در مدارس، عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز از جمله برنامه‌های قابل اجرا در هفته معلم است.

صفری بیان کرد: حضور در نماز جمعه، برپایی میز خدمت آموزش و پرورش در مصلی‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط تشکل‌های دانش آموزی، برگزاری جلسه انجمن اولیا و مربیان، برپایی اردوهای نیم روزه درون مدرسه ای نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته خواهد بود.

وی در بخش دیگری گزارشی از اقدامات شاخص آموزش و پرورش ارائه داد و خاطرنشان کرد: برگزاری امتحانات نهایی در راستای تحقق عدالت آموزشی، تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی، برگزاری جشن ها تکلیف دینی و سیاسی، احداث بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با نام دارالفنون و راه‌اندازی نهضت مدرسه سازی، ارتقای سرانه فضای ورزشی دانش آموزی و اجرای دقیق طرح رتبه بندی از اقدامات این اداره کل بوده است.

کد خبر 6092358

دیگر خبرها

  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / موعود شمخانی؛ داستان یک بازداشت بزرگ
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد