Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@22:36:38 GMT

صعود پرسپولیس در جام حذفی با برد نزدیک مقابل نفت

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۰۵۲۱۲

به گزارش مهر، ورزشگاه آزادی تهران امروز سه شنبه در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی میزبان دو تیم پرسپولیس و صنعت نفت آبادان بود که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.

مهدی ترابی (۵۴) برای پرسپولیس گلزنی کرد تا سرخپوشان به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها صعود کنند.

نیمکت نشینی علیپور و کنعانی زادگان
گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس تیمش را در این بازی با ترکیب علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، سیدجلال حسینی، مهدی شیری، محمد انصاری، محسن ربیع خواه، احمد نوراللهی، محمد نادری (۴۶ - فرشاد احمدزاده)، مهدی ترابی، وحید امیری و مهدی عبدی (۵۹ - علی علیپور) وارد زمین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیمکت نشینی محمدحسین کنعانی زادگان و علی علیپور از نکات ترکیب سرخپوشان بود.

صنعت نفت هم با هدایت دراگان اسکوچیچ مقابل پرسپولیس با ترکیب ناصر سالاری، محمد اهل‌شاخه (۸۲ - سیروان قربانی)، سید محمد قریشی، عبدالله ناصری، عقیل کعبی، مصطفی احمدی، مسلم مجدمی (۷۵ - میلاد جهانی) ، جعفر سلمانی، مهدی حنفی،  مهدی مومنی ( ۸۰ - بختیار رحمانی) و عیسی آل‌کثیر بازی کرد.

نیمه نخست؛ تساوی با کمک تیرک دروازه پرسپولیس
صنعت نفت باوجود اینکه در این بازی میهمان بود، در نیمه نخست بازی به مراتب بهتری به نمایش گذاشت. با گذشت زمان این نفتی ها بودند که کنترل بازی را در اختیار گرفتند. در دقیقه ۱۰ ضربه سر عیسی آل کثیر با اختلاف کم از کنار دروازه پرسپولیس به اوت رفت. در دقیقه ۲۱ این بازیکن در موقعیت خوب گلزنی قرار گرفت ولی شوت او بعد از برخورد با علیرضا بیرانوند و تیرک دروازه، به کرنر رفت.  پرسپولیس در نیمه نخست یکی دو موقعیت به دست آورد که این فرصت ها راه به جایی نبرد.

نیمه دوم؛ پرسپولیس گل زد و جان گرفت
گابریل کالدرون با شروع نیمه دوم فرشاد احمدزاده را به جای محمد نادری به ترکیب پرسپولیس اضافه کرد. سرخپوشان بر خلاف نیمه نخست بازی هجومی تری را به نمایش گذاشتند و در دقیقه ۵۴ با شوت مهدی ترابی از پشت محوطه جریمه، به گل اول دست یافتند. نفت در دقیقه ۶۱ فرصت جبران نتیجه را داشت ولی بیرانوند مجددا ضربه سر عیسی آل کثیر را دفع کرد و این توپ راهی به دروازه نیافت.

پرسپولیس که با ورود علی علیپور در دقیقه ۵۹ به زمین در خط حمله نفس تازه ای گرفته بود، از دقیقه ۶۷ تا دقیقه ۶۹ صاحب سه موقعیت خوب گلزنی شد. ابتدا علیپور در موقعیت تک به تک قرار گرفت که ضربه «چیپ» او به دروازه بان نفت خورد و به کرنر رفت. در ادامه ضربه سر شجاع خلیل زاده با اختلاف کم از کنار دروازه نفت به بیرون رفت. در دقیقه ۶۹ هم مهدی ترابی فرصت خوبی برای افزایش تعداد گل های سرخپوشان داشت که این فرصت هم ثمری نداشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت‌نمایی هالند: این وایکینگ متوقف‌نشدنی است

به گزارش "ورزش سه"، اولین چیزی که با دیدن عملکرد امشب هالند به ذهن هواداران و اهالی فوتبال می‌رسد این است که چگونه او روی گل دوم سیتی آنقدر پریده است اما ارلینگ هالند مانند بقیه انسان‌های فانی نیست. او اکنون شخصیت خودش را در بازی‌های ویدیویی دارد، البته همیشه چیزهای دنیوی دیگری در مورد او وجود داشته است‌ همانطور که او از کنار نلسون سمدوی بیچاره به پرواز درآمد، گویی توسط نوعی نیروی نامرئی از زمین بلند می‌شود، با این حال پرش کافی نبود و هنوز برای گلزنی یک ضربه سر نیاز بود. هالند این کار را هم کامل انجام داد و شماره ۹ منچستر سیتی ضربه سری فوق‌العاده را به گوشه سمت مخالف زد و دروازه را باز کرد. این گل آنقدر شگفت‌انگیز و کامل بود که کمتر کسی به ارسال فوق‌العاده رودری توجه می‌کند.

جیمی کرگر خاطرنشان کرد که این گل او را یاد گل زیبای کریستیانو رونالدو در یوونتوس و مقابل سمپدوریا می‌اندازد. او همچنین گفت که شباهت‌هایی بین هالند و مایکل جردن، بسکتبالیست معروف، در توانایی خودشان برای ماندن در هوا وجود دارد.

این گل دوم او بود، گل اول را غول نروژی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده بود و گل‌های سوم و چهارم هم در راه بودند. سیتی با این گل‌های هالند برای تبدیل شدن به بهترین تیم انگلیس در یک بازی دیگر هم پیروز شد.

آرسنال خوب بوده است، خیلی خوب، اما آنها باید نگران باشند زیرا احتمال امتیاز دادن سیتی، آن هم با این هالند، بسیار کم و چیزی نزدیک به صفر است.

غول خط حمله سیتی در حالت ویران‌گر قرار دارد، درست مانند شخصیتش در بازی ویدئویی کلش آف کلنز و یا غول‌های انیمه اتک آن تایتان، اما با یک تفاوت بزرگ. او واقعی است و کابوسی است برای مدافعان و دروازه‌بانان لیگ برتر. بازیکنان ولوز این را به خوبی می‌دانند و اگر به هالند شک دارید بهتر است از آنها بپرسید!

در اواخر نیمه اول هالند این بار خودش پنالتی گرفت و آن را تبدیل به گل کرد تا با یک هت‌تریک به رختکن برود. او می‌توانست در همان بین نیمه توپ را با خود ببرد و نگه دارد.

وایکینگ در فوتبال مدرن در مقابل دروازه رقبای بسیار کمی دارد. شاید هیچکس. حالا که کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در لحظه گرگ و میش ‌و اواخر دوران فوتبال‌شان قرار دارند، اعداد و ارقام هالند برای سیتی بسیار شگفت‌انگیز و البته برای رقیبان ترسناک به‌نظر می‌رسند.

۹ هت‌تریک، ۶۱ گل در لیگ برتر در ۵۹ بازی که از ابتدا در ترکیب بوده است، ۳۵ گل در کل رقابت‌های این فصل، علیرغم غیبت دو ماهه به دلیل مصدومیت، در کل ۸۸ گل در ۹۴ بازی. باورنکردنی.

در این بازی فقط ضربه سر و هت‌تریک نبود که توانایی‌های او را نشان می‌دهد. در نیمه دوم چند ثانیه پس از گل هوانگ به ادرسون، هالند با پاسی عالی از فودن به توپ رسید. استپ او عالی بود اما لمس توپش نه‌چندان خوب. با این حال به سمت راست محوطه رفت و با یک شوت زیبا به سمت چپ، پوکر خود را ثبت کرد. این نمایش پرشور از هالند و سیتی نشان داد که آنها حتی یک اینچ هم به آرسنال فرصت نمی‌دهند.

هالند پس از بازی هم در مقابل خبرنگاران خودی نشان داد. مهاجم شماره ۹ در پاسخ به سوالی درباره اظهارات روی کین که او را «بازیکنی در حد لیگ دو» نامیده بود، گفت: «من واقعاً هیچ اهمیتی به آن مرد نمی‌دهم.»

روی کین قبلا گفته بود که هالند در سطح لیگ دو است و سپس به شوخی گفته بود حالا به چمپیونشیپ رسیده اما به‌نظر با این نمایش‌ها باید نظرش را اصلاح کند. برای این تغییر کافی است از مدافعان و دروازه‌بان ولوز نظرشان را بپرسد.

دیگر خبرها

  • قدرت‌نمایی هالند: این وایکینگ متوقف‌نشدنی است
  • آتش‌بازی طارمی: من هنوز زنده‌ام!
  • ساسولو ۱-۰ اینتر: دومین شکست فصل قهرمان
  • سیتی با پوکر هالند به قهرمانی نزدیک شد
  • سیتی ۵-۱ ولوز: با پوکر هالند، قهرمانی نزدیک شد
  • رئال 3-0 کادیز: یک میلی‌متر فاصله تا قهرمانی
  • دورتموند 5-1 آگزبورگ: پی‌اس‌جی دوباره لرزید!
  • آخرین قهرمانی استقلال در جام حذفی مقابل شگفتی‌ساز
  • فرار بزرگ پرسپولیس از بدترین سناریوی ممکن در دقیقه 95
  • پیروزی دورتموند مقابل پاریس