Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@04:11:01 GMT

نخبه گریزی، محصول سیاست های غلط آموزش و پرورش است

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۰۵۵۷۹

نخبه گریزی، محصول سیاست های غلط آموزش و پرورش است

برادر شهید علی امانی با انتقاد از سیاست های نظام تعلیم و تربیت گفت: 99 درصد المپیادی های علمی ما تحصیل در خارج از کشور را به دانشگاه های داخل ترجیح می دهند که این چیزی جز از دست دادن دانش، معلومات و تولید علم در کشور نیست

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، بعد از ظهر امروز مسئولین بسیج دانشجویی استان اردبیل به همراه داریوش لطیفی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اردبیل با حضور در منزل خانواده دانشجوی شهید علی امانی یاد و خاطره شهدا و ایثارگران را در هفته بسیج گرامی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکیل مجلس و دولت انقلابی، مطالبه رهبر معظم انقلاب از جوانان است

حجت الاسلام عزیزاله عابدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل در این دیدار با بیان اینکه شهدا بزرگترین سرمایه نظام هستند به تبیین انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی از جوانان در این برهه از انقلاب پرداخت و گفت: اگر می خواهیم مشکلات حل شود باید جوانان پای کار بیایند و با تشکیل مجلس و دولت انقلابی زمینه های تعالی و پیشرفت روز افزون ایران اسلامی را فراهم کنند.

وی در ادامه سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: مبارزه با تبعیض در جامعه و مطالبه عدالت از جمله وظایف جوانان از مسئولان است.

عابدی در ادامه سخنان خود به معرفی کتاب های ایران 20 و سرود 40 ساله در این خصوص پرداخت و گفت: امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا، در چپنش ملت ها از نظر علمی جزو 10 کشور برتر است به طوریکه در برخی از علوم حتی جزو کشورهای چهارم، هفتم و هشتم جهان نیز قرار دارد.

وی با بیان اینکه اگر جوانان عزت را احساس کنند بیشتر به پیشرفت خواهند پرداخت، گفت: در نبرد رسانه ای که دشمن به دنبال از بردن عزت و کرامت انسان در منطقه است تنها به دلیل اینکه شهدا هنوز در تحولات این خاک، اثرگذار هستند مدام در حال شکست خوردن هستند.

تبیین اهمیت مسئولیت پذیری در جامعه

پرویز پرزور مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل به تبیین اهمیت مسئولیت پذیری در جامعه پرداخت و گفت: هرکس در هر جاییکه دارای مسئولیت است اگر در انجام وظایف محوله غفلت و کوتاهی کند، مقصر است.

وی تصریح کرد: حقیقت آن است که هرکس در مسئولیت خود به انجام وظایفش فکر کند و در تحقق آنها بکوشد می تواند در مسیر رو به پیشرفت کشور نقش آفرینی کند.

نخبه گریزی، محصول سیاست های غلط نظام آموزش و پرورش است

برادر شهید علی امانی نیز در این دیدار لزوم جلوه گری خلاقیت و نوآوری را یادآور شد و گفت: خلاقیت و نوآوری ما در جنگ ثابت شده است چراکه رزمندگان اسلام بدون تجهیزات و پشتیبانی کافی تنها با توکل بر خداوند متعال و خلاقیت و ابتکارات فردی توانستند دشمنان را زمین گیر کنند.

وی به سیاست های غلط نظام آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: 99درصد المپیاد های علمی ما تحصیل در خارج از کشور را به دانشگاه های داخل ترجیح می دهند که این چیزی جز از دست دادن دانش،معلومات و تولید علم نیست.

این برادر شهید در پایان سخنان خود به اختشاشات اخیر نیز اشاره کرد و گفت: این اختشاشات در واقع تلنگر به مسئولین است که هر سال به نوعی تکرا می شود ولی متاسفانه مسئولان ما درس عبرت نمی گیرند.

وی استیضاح 6 وزیر در دوم ریاست جمهوری آقای روحانی را دهن کجی به مجلس عنوان کرد و گفت: نهادهای اجتماعی باید در این خصوص پاسخگو باشند و با مطالبه گری از مسئولین و بصیرت افزایی در مردم ،از تکرار چنین رفتارهایی در آینده جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ج

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، استاندار همدان در مراسم گرامیداشت و تکریم مقام معلم در شهرستان فامنین گفت: پیشرفت کشور از مسیر توجه به آموزش‌ و‌ پرورش می‌گذرد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: اگر کشوری به سوی پیشرفت قدم بردارد، باید در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کند تا نسلی همانند ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۴ هزار شهید معلم تربیت شوند که در راه مانایی ایران اسلامی جان خود را هدیه کردند.

او تصریح کرد: سطح فرهنگ‌ها، بینش‌ها و ارزش‌ها در خانواده‌ها متفاوت است از همین رو محلی که می‌تواند یک تعادل خاص بین دانش‌آموزان ایجاد کند، آموزش‌و‌پرورش است تا دلبستگی و وابستگی‌های دینی، ملی، اعتقادات و ارزش‌های جامعه اسلامی را سرلوحه دروس قرار دهد.

استاندار همدان گفت: ایران قوی تمام تلاش و توان خود را برای تقویت آموزش‌و‌پرورش در زمینه ارتقای محتوا با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و توسعه زیرساخت‌ها به کار بسته است.

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • خصوصیات شهید مطهری باید برای معلمین الگو باشد
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب