Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در نشست تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان و بلوچستان اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات دولت در ثبیت روستاییان توجه به اشتغال جامعه هدف بوده که برای تحقق این مهم با موافقت رهبر معظم انقلاب ۱۸ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  بیان کرد: ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار به بانک‌ها ابلاغ شده که ۱۱ هزار میلیارد تومان آن تا کنون وصول شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مانده این اعتبارات است که بزودی در اختیار بانک برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی قرار می‌گیرد.

او  ادامه داد: این امر باعث شد تا در پایان سال ۹۷ نرخ اشتغال روستا‌ها ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل آن رشد داشته باشد.

امید اظهار داشت: همچنین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ویژه اشتغال روستایی در نظر گرفته است.

او  ادامه داد: این تسهیلات بسیار مهم است و باید از آن برای توسعه اشتغال در روستا‌ها استفاده کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: پس از انقلاب در حوزه زیرساخت‌ها بویژه آب، برق، مسکن، ساخت مدرسه، راه و ... اقدامات بسیار خوبی از سوی نظام انجام شده و هنوز هم نیازمند توجه بیشتر به مناطق روستایی است.

او  بیان کرد: شاخص توسعه روستایی در سطح کشور خوب است، اما در سیستان و بلوچستان این شاخص‌ها پایین است که وظیفه ما را در این زمینه سنگین‌تر می‌کند.

امید اظهار داشت: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در تمام زمینه‌ها دارد که باید از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه اشتغال در روستا‌ها استفاده کرد.

او  تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان می‌تواند اشتغال روستاییان این استان را متحول کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: فرصت‌های بی‌شماری در زمینه زیرساخت‌های کشاورزی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها در جهت رونق تولید و اشتغال روستاییان بهره گرفت.

او ادامه داد: خوشبختانه مسئولان کلان نظام جمهوری اسلامی نگاه مثبت و ارزنده‌ای به سیستان و بلوچستان دارند و همگان در تلاش برای توسعه این استان بسیار مهم هستند.

امید اظهار داشت: مسئولان سیستان و بلوچستان باید از ظرفیت‌های این استان برای ایجاد اشتغال و رونق تولید به بهترین شکل استفاده کنند و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نیز حمایت‌های لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.

او  بیان کرد: واردات دام مولد به سیستان و بلوچستان به منظور حفظ ذخیره دامی کشور مورد توجه باشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: از طرح‌هایی که منجر به واردات دام مولد به سیستان و بلوچستان شود حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ع

سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در تمام زمینه‌ها دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغالزایی ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی ظهر شنبه در نشست تبیینی طرح تکام «توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه» بیان کرد: توسعه اشتغال روستایی را به عنوان یک برنامه و اولویت مهم در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: اگر طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان با جدیت دنبال شود تحول در حوزه روستایی به ویژه در اشتغال و اقتصاد روستایی رخ می‌دهد و به عبارتی تبلور مردمی سازی اقتصاد روستا است.

وی اضافه کرد: تجربه‌های خوب دهیاران در این حوزه به اشتراک گذاشته شود و تلاش شود تا سند توسعه هر روستا بر پایه الگوی مردمی تدوین و عملیاتی شود.

کد خبر 6089974

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان