Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد راستاد امروز (پنجم آذر ماه) در نشست سی و یکم‌ مجمع سازمان بین المللی دریانوردی که با حضور هیات‌های نمایندگی بلندپایه دریایی ۱۷۴ کشور عضو آیمو و ده ها ناظر سازمان های بین المللی برگزار شد، ضمن بیان دیدگاه و مواضع جمهوری اسلامی ایران در حوزه ایمنی و امنیت دریانوردی، اظهار کرد: شعار سال آینده سازمان بین‌المللی دریانوردی "کشتیرانی پایدار برای سیاره ای پایدار" است و جمهوری اسلامی ایران به الزامات کاهش گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت کشتی‌ها و همکاری‌های بین المللی متعهد خواهد بود و توجه جدی به حوزه ایمنی و امنیت دریانوردی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با نکوهش اقدامات یکجانبه آمریکا در تحریم صنعت دریانوردی ایران و محکوم کردن آن، اقدام آمریکایی‌ها را نقض آشکار مفاد کنوانسیون ایجاد آیمو، حقوق بین الملل و استقلال کشورها دانست و خاطرنشان کرد: موضع انفعالی آیمو در قبال این اقدامات محدودیت‌زا و تبعیض آمیز آمریکا که با ترغیب و حتی تهدید دیگر کشورها و شرکت‌ها همراه است مورد انتقاد است، آیمو باید رسالت خود را حفظ کند چرا که ارتقای ایمنی دریانوردی در سایه همکاری دولت‌ها با یکدیگر است.

 راستاد همچنین به نقش ممتاز ایران در تامین امنیت دریانوردی منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: حملات اخیر به کشتی ها در منطقه و از جمله حمله تروریستی به کشتی نفتی ثابیتی در دریای سرخ  تهدیدی برای امنیت دریانوردی است.

وی تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی را همکاری امنیتی میان دولت‌های ساحلی منطقه دانست و بیان کرد: برای این امر دولت‌ها را به همکاری امنیتی در پرتو ابتکار رییس جمهور ایران با عنوان "ابتکار صلح امید هرمز" دعوت می‌کنیم؛ که با تأکید بر دفاع امنیتی ایران از مناطق دریایی تحت حاکمیت، حضور نیروی دریایی بیگانه در منطقه را غیر قابل قبول و عامل پیچیده‌تر شدن موضوع و افزایش تنش دانسته است که هیچ کمکی به ثبات، امنیت و ایمنی دریانوردی نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر  تعهد  ایران به الزامات ببن المللی گفت: از دیگر دولت‌ها و آیمو درخواست می‌کنیم که رفتار مشابهی در این رابطه داشته باشند و در این مسیر، ایران آماده هرگونه همکاری با سایر کشورها، آیمو و سازمان ملل متحد است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد

 تیمور باقری اظهار داشت:  در تقویم سالیانه کشور هفتم اردیبهشت‌ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری گردید تا یادآور اهمیت موضوع و توجه به آمار سوانح  و اقدامات صورت گرفته برای ارتقای ایمنی  باشد.

وی گفت:سرعت غیرمجاز، منشا بیشتر تخلفات رانندگی است و فرهنگ‌سازی به عنوان مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان  برنامه های مختلفی در مرکز استان و ادارات شهرستانی برای این هفته در نظر گرفته شده است که  از آن جمله می توان به اجرای طرح آموزش ایمنی به  کاربران جاده‌ای  ، توزیع کلاه ایمنی به موتور سیکلت سواران،  طرح کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای در محورهای مواصلاتی تحت پوشش ، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی، نصب بنر حاوی پیام های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع های خدماتی-رفاهی و ارسال پیام کوتاه بمنظور جلب توجه عمومی نسبت به مخاطرات سوانح رانندگی نام برد.

باقری  ، هدف از اجرای این برنامه ها را ایجاد حساسیت  در بین  عموم مردم جهت افزایش ایمنی تردد‌های جاده‌ای و تلاش برای کاهش تصادفات رانندگی، عنوان کرد و گفت: خوشبختانه  در ایام اجرای طرح نوروزی میزان تصادفات در این استان به میزان قابل توجهی کاهش داشت  که امیدواریم با تعامل همه دستگاه‌ها  و مردم تا پایان سال جاری، روند کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ادامه یابد و شاهد سفرهای ایمن و بدون حادثه برای هموطنان عزیزمان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه
  • اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • پیشنهادات ایران برای ارتقای امنیت اطلاعات
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان