Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان و فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با خانواده «شهید مسعود غمیان» دیدار و گفت‌وگو کردند. ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان و سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان امشب به‌مناسبت هفته مبارک بسیج با خانواده «شهید مسعود غمیان» در این شهر دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان کردستانی قدر خانواده‌های معظم شهدا را بدانند

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهیدانی که جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده، یقیناً خداوند به آنان پاداش و اجر عظیمی خواهد داد.

وی خدمت به خانواده شهدا را بهترین وسیله کسب رضای خداوند دانست و افزود: خوشا به حال شهدا که این افتخار نصیبشان شده و خوشا به حال خانواده‌های این بزرگمردان چرا که شهدا در روز قیامت نزد خدا 70 نفر از اطرافیانشان را شفاعت می‌کنند.

به گفته آیت‌الله حسینی‌شاهرودی، شهدا مجاهدان فی سبیل الله و در راه خداوند شهید شده و باید مسئولان قدر خانواده‌های معظم شهدا را دانسته و به مشکلات و خواسته‌های آنان توجه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: برای حفظ نظام جمهوری اسلامی خون‌های پاک زیادی ریخته شده، به همین دلیل، خداوند این انقلاب را از شر دشمنان، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها نجات می‌دهد.

وی به اتفاقات اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان با خیال واهی خود فکر ضربه و نابودی نظام را در خواب و سر می‌پرواندند که سخنان رهبری همه نقشه‌های آنان را برآب کرد و همه دسیسه‌ها آنان در نطفه خاموش شد.

حسینی‌شاهرودی عزت، قدرت و اقتدار کشور را مرهون خون شهدا دانست و یادآور شد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب «شهدا مظهر اقتدار ایران بوده» و امیدواریم ما نیز ادامه‌دهنده راه این عزیزان باشیم.

دشمنان در اغتشاشات اخیر به‌دنبال فراموشی راه شهدا بودند

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهید مسعود غمیان یکی از شهدای شاخص استان بوده و برایمان مایه افتخار است.

سردار سیدصادق حسینی گفت: بابت اینکه در این ایام مبارک هفته بسیج توفیق حضور و دیدار با خانواده شهید غمیان را به ما عطا کرده، خداوند را شاکرم.

وی با بیان اینکه سیره شهدا برایمان الگو هستند، افزود: شهیدان ما سمبل واقعه بزرگ دفاع جانانه یک ملت از حیثیت، مکتب و باورشان هستند و امیدوارم ادامه‌دهنده راه آنان باشیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه راه شهدا همچنان ادامه دارد، یادآور شد: دشمنان با ترویج بی‌ارزش‌ها و اغتشاشات اخیر به‌دنبال فراموشی راه شهدا بودند به‌طوری‌که در این اتفاقات مسجد، قرآن، آمبولانس و اموال مردم را آتش زدند و بعد از آن هم رقص و پایکوبی می‌کردند اما کور خواندند و به اهداف شوم خود نرسیدند.

دیدار نماینده ولی‌فقیه و فرمانده سپاه کردستان با جانباز 70 درصدی سنندجی + تصویرنماینده ولی‌فقیه در کردستان: بسیجیان ‌اجازه سوءاستفاده را به بیگانگان نمی‌دهندفرمانده سپاه ‌استان کردستان: 450 هزار بسیجی از امنیت پایدار کردستان دفاع می‌کنند

همسرم جلوی چشم پسر 4 ساله‌ و دختر 6 ساله‌ام ترور شد

همسر شهید مسعود غمیان در این دیدار ضمن قدردانی از دلسوزی‌ها، حسن نیت و توجه سردار رجبی فرمانده سابق سپاه کردستان نسبت به خانواده‌های معظم شهدا اظهار داشت: از حضورتان خوشحالیم و این دیدارها سبب دلگرمی فرزندانم می‌شود.

وی با یادآوری اینکه شهید غمیان در راه خدا، دین و انقلاب جان خود را تقدیم کرد و به آرزوی دیرینه خود نیز رسید، گفت: همسرم جلوی در خودمان و جلوی چشم پسر 4 ساله‌ و دختر 6 ساله‌ام ترور و به شهادت رسید.

همسر شهید غمیان گفت: مسعود همیشه در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه به زیارت مزار شهدا در بهشت محمدی می‌رفت، دو روز قبل از شهادتش همراه دوستش شکرالله علیشاهی به گلزار شهدا رفته بود، پس از قرائت فاتحه دوستش خطاب به وی می‌گوید که «مسعود، این مزارها و این قبرهای آماده را نگاه کن، خدا می‌داند کی و کدام قبر نصیب ما می‌شود».

به گفته وی مسعود به گوشه‌ای از گلزار شهدا نگاه می‌کند و می‌گوید: دوست عزیز نمی‌دانم کجا نصیب شما می‌شود، اما آنجا (به جایی که اشاره می‌کند) نصیب من و جایم مشخص است؛ دو روز بعد (روز شنبه ساعت 19:45 بین نماز مغرب و عشاء) حاجی به شهادت می‌رسد و دقیقأ در همان نقطه‌ای که اشاره کرده بوده به خاک سپرده شد.

همسر شهید غمیان بیان کرد: مسعود از خیران و معتمدهای بازار و در زمان خود بهترین مغازه‌ها را هدیه و با هزینه شخصی و طلای خودم و همراه با یک خیر دیگر دو مسجد (مسجد سرهنگ و مسجد شیخ محمد باقر) ساخته است.

مسعود غمیان را بیشتر بشناسیم

به گزارش تسنیم مسعود فرزند محمد صالح در پنجم آبان ماه سال 1318، در شهرستان سنندج به دنیا آمد، پس از سپری کردن دوران کودکی، پای در رکاب روشنایی نهاد و وارد عرصه آموختن شد و تا پایان کلاس ششم نظام قدیم به تحصیل ادامه داد؛ وی در کنار فراگیری علوم جدید به آموختن علوم دینی نیز همت گماشت و آن را نیک آموخت.

مسعود غمیان پس از ترک تحصیل وارد بازار کار شد و در کنار پدرش که از تجار بنام شهر سنندج بود، مشغول به‌کار شد؛ وی به دیانت، تقوا، حسن سلوک و دستگیری از نیازمدان، مشهور بود و مردم برای حل مشکلاتشان به آنان مراجعه می‌کردند و به‌خاطر ویژگی‌های شخصیتی‌اش به یکی از معتمدین شهر تبدیل شد.

وی در سال 1342 با افکار و اندیشه‌های بلند امام راحل(ره) آشنا شده و از همان زمان بنیان فکرش را بر اساس اوامر پیر و مرادش خمینی کبیر، جهت داده و به دلیل انجام فعالیت‌های سیاسی بارها زندانی و شکنجه شد.

مسعود غمیان به منظور عمق بخشیدن به باورها و اندیشه‌های سیاسی خود، سفرهای به خارج از کشور، از جمله لبنان داشته و در آنجا با بزرگانی همانند شهید چمران و شهید منتظری آشنا شده و همکاری‌اش را با آنها آغاز کرده؛ وی در خیزش عمومی مردم مسلمان ایران در سال 1357 جزو پیشقراولان این حرکت در سنندج بود و در این راه زحمات زیادی را متحمل شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی جزو نخستین کسانی بود که کمیته انقلاب اسلامی را در این شهرستان ایجاد کرد و به دفاع از انقلاب اسلامی پرداخت.

با ورود گروهک‌های ضدانقلاب به شهر سنندج در برابر آنها موضع گرفته و در یک نبرد عقیدتی و فرهنگی، افکار و اندیشه‌های ضد انقلاب را به چالش کشاند؛ حاج مسعود به دلیل اذیت و آزار ضد انقلاب به کرمانشاه هجرت کرد و در اوایل اردیبهشت 1359 قبل از پاکسازی شهر سنندج به عضویت سپاه پاسداران درآمد و دوشادوش دیگر برادران مهاجر و انصار خود به صورت شبانه‌روزی به دفاع از آرمان‌های انقلاب مشغول شد.

ضد انقلاب به دلیل کینه‌ای که از حاج مسعود داشته سه بار وی را مورد سوءقصد قرار دادند که در هر سه مورد وی مجروح شد و به‌دلیل مشکلات جسمی و جانبازی 60 درصدی که داشت از سپاه تسویه و دوباره در بازار مشغول فعالیت شد و سرانجام در شامگاه روز بیست و هشتم مردادماه 1369 پس از ادای فریضه مغرب در مسیر بازگشت به منزل، جلوی در خانه مورد هجوم ناجوانمردانه معاندان نظام قرار گرفته و به شهادت رسید؛ از مسعود دو فرزند پسر و چهار فرزند دختر به یادگار جا مانده است.

انتهای پیام/481/ح

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه انصارالمهدی زنجان با مدیر کل صداوسیمای استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان به همراه نماینده ولی فقیه در سپاه با حضور در صدا وسیمای مرکز زنجان با مدیرکل این مرکز دیدار کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سپاه پاسداران با عملیات وعده صادق، هیمنه دشمن را در هم کوبید
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی در آینده منطقه جایی ندارند/ ایران مقاومت را در جهان تقویت کرد
  • رایزنی نظامی - امنیتی فرمانده کل سپاه و نیچروان بارزانی +جزئیات مهم
  • در دیدار نچیروان بارزانی با فرمانده کل سپاه چه گذشت؟ + تصاویر
  • دیدار فرمانده سپاه انصارالمهدی زنجان با مدیر کل صداوسیمای استان
  • دیدار اعضای جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با خانواده شهید والامقام
  • دبیر قرارگاه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی در هرمزگان منصوب شد
  • نقد نباید مایه نگرانی تولیدکنندگان کتاب شود
  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند