Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نسل‌کشی پرندگان مهاجر در تالاب‌های شمالی و جنوبی کشورمان علی‌رغم انتقادات گسترده مسئولان قضایی، نمایندگان مجلس و فعالان حوزه محیط زیست، این روز‌ها به اوج خود رسیده است. تاریخ انتشار: 00:24 - 06 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۱۳۷۶

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، عرضه پرندگان مهاجر در تالاب‌های شمالی و جنوبی کشور علی‌رغم انتقادات گسترده این روز‌ها به اوج خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پرندگانی که مسافتی طولانی را طی کرده و تالاب‌های کشورمان را برای چند صباحی زمستان‌گذرانی انتخاب کرده‌اند. غافل از اینکه این تالاب‌های خوش آب‌وهوا در سایه تخلفات برخی سودجویان، به سیاهچاله‌هایی تبدیل شده‌اند که ایستگاه پایانی مهاجرت این پرندگان خسته به شمار خواهند رفت.

در استان مازندران، روش‌های غیرقانونی صید پرندگان مهاجر، از قبیل کرس، گذر و تور‌های هوایی، پرندگان را بدون توجه به نوع گونه در تعداد بی‌شمار اسیر می‌کنند تا صیادان برای تعیین تکلیف آن‌ها از راه برسند.

پرندگانی که گوشت آن‌ها متقاضی دارد به بازار پرندگان فریدونکنار منتقل می‌شوند تا به صورت غیرقانونی به متقاضیان عرضه شوند. سایر پرندگان هم سر از باغ پرندگانی که در مجاورت این بازار احداث شده در می‌آورند تا باقی عمر را در اسارت بگذرانند و به ابزاری برای درآمدزایی مالکان این باغ تبدیل شوند.

فیلمی که در ادامه مشاهده می‌کنید صبح امروز ضبط شده و تصاویری دلخراش از عرضه غیرقانونی پرندگان مهاجر در بازار فریدونکنار را به نمایش می‌گذارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

گفتنی است، در سراسر استان‌های شمالی کشور، تنها مرکز عرضه پرندگان مهاجر، بازار فریدونکنار است و همین موضوع سبب شده صیادان متخلف، پرندگانی را که به صورت غیرقانونی صید کرده‌اند از اقصی نقاط استان‌های شمالی برای فروش به بازار فریدونکنار منتقل کنند. بازاری که متاسفانه علی‌رغم اعتراضات دوستداران محیط زیست این شهرستان به پایگاهی برای عرضه محصولات غیرقانونی و غیربهداشتی بدل شده است.

صید و عرضه غیرقانونی پرندگان مهاجر، که سالانه درآمد سرشاری را نصیب سودجویان می‌کند علاوه بر آنکه سرمایه‌های بین‌المللی حیات وحش را در معرض خطر انقراض قرار می‌دهد، تهدیدی جدی برای بهداشت عمومی و البته صنعت مرغداری به حساب می‌آید. مسئولان وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی بار‌ها با تاکید بر اینکه منشاء اصلی شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، پرندگان مهاجر هستند، خواهان جلوگیری از صید و عرضه این جانوران شده و مردم را از نزدیک شدن به بازار‌های عرضه این پرندگان و تماس با آن‌ها منع کرده‌اند.


یکی دیگر از پیامد‌های شکار پرندگان مهاجر در ایران، انعکاس اخبار این کشتار در مجامع بین‌المللی و ارائه تصویری ناروا از کشورمان است.

بیشتر بخوانید: پرندگان به «خلیج فارس» کوچ کردند

به گزارش میزان، سالانه صدهاهزار پرنده مهاجر، در سرخرود، فریدونکنار و ازباران، قربانی صیادان متخلف شده و در بازار فریدونکنار، به صورتی غیرقانونی، ذبح و پرکنی شده و به متقاضیان فروخته می‌شوند. گونه‌های ارزشمندی، چون خوتکا، فیلوش، اردک‌های سر سبز، ارده‌ای و پرندگان زنده‌گیری شده‌ای، چون ابیا، پاشلک بزرگ، گیلانشاه حنایی از جمله پرندگانی هستند که در بازار فریدونکنار به فروش می‌رسند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پرندگان مهاجر کرکس اخبار اجتماعی نسل کشی پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار

قیمت دلار که چند روزی است روند نزولی در پیش گرفته، امروز به کانال ۵۰ هزار تومان برگشت.

به گزارش ایسنا، قیمت دلار که در روز‌های گذشته روند کاهشی گرفته بود، امروز به کانال ۵۹ هزار تومان هم رسید؛ برخی از دلالان میدان فردوسی، قیمت این ارز را تا ۶۰ هزار تومان هم عنوان کردند و در مواردی هم این نوع ارز را تا ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان هم می‌فروختند.

دلالان چهارراه استانبول و خیابان منوچهری معتقدند در روز‌های آینده امکان ریزش دلار تا ۵۸ هزارتومان هم وجود دارد.

بازار میدان فردوسی که در تلاطم افزایش قیمت‌ها، تب و تاب فروش از سوی دلالان را به همراه داشت، امروز از هیجان خالی بود؛ البته فروشندگان دلار همچنان در بازار حضور داشتند تا اگر تقاضایی برای خرید باشد، پاسخ دهند.

تحولات مرزی بین ایران و پاکستان قبل از پایان یافتن تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، سرآغازی برای روند صعودی قیمت دلار بود. همچنین همزمان با پایان تعطیلات نوروزی، اخبار سیاسی از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق در سیزدهم فروردین‌ماه منتشر شد و روند صعودی که در بازار ارز آغاز شده بود را تسریع کرد.

به‌دنبال این اتفاق، ایران ۲۵ فروردین‌ماه، در عملیات «وعده صادق» یک حمله موشکی به رژیم صهیونسیتی ترتیب داد و فردای این حمله، قیمت دلار در ساعات آغازین بازار، به ۷۰ هزار تومان هم رسید؛ اما این روند صعودی ادامه‌دار نبود و در عرض چند ساعت، بازار روند نزولی به خود گرفت و به ۶۶ هزار تومان هم رسید.

در این مدت برخی از کارشناسان بازار هشدار دادند که روند صعودی این روز‌های بازار ارز، ناشی از هیجانات سیاسی است و ادامه‌دار نخواهد بود؛ درواقع به گفت آن‌ها از نظر اقتصادی اتفاقی رخ نداده که بخواهد علت افزایش قیمت ارز باشد. البته برخی دیگر از کارشناسان تاکید کردند که بدون یک بسته سیاستی مناسب، بازار ارز انضباط نمی‌گیرد و این بازار نیازمند برنامه پایدار است.

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران