Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرآیند ثبت‌نام در رشته‌های تحصیلی دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی ســال ۱۳۹۸ اعم از داوطلبانی که در این آزمون ثبت‌نام کرده یا نکرده اند برای مرحله تکمیل ظرفیت آغاز شد.
بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان تا ۳۰ دی ماه مهلت دارند برای ثبت نام حضوری در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود به واحدهای دانشگاه های یاد شده مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تمام متقاضیان باید دارای گواهینامه‌ پایان‌ تحصیلات‌ دوره متوسطه‌ نظام جدید در یکی‌ از رشته‌های شاخه‌های‌ فنی ‌و حرفه‌ای ‌و کاردانش یا احراز شرایط دانش‌آموختگی در یکی‌ از رشته‌های باشند.
همچنین داشتن دیپلم فنی ‌و حرفه‌ای دوره‌ چهار ساله‌ (نظام‌ قدیم)، دیپلم شاخه نظری نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی از دیگر شرایط پذیرش در این دوره ها است.
داوطلبان دیپلم شاخه نظری نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی لزوماً باید نسبت به ارائه مدرک پیش‌دانشگاهی اقدام کنند.
داوطلبان در زمان ثبت‌نام از طریق مؤسسه مربوط باید برای هزینه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی درپایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.
هر داوطلب منحصراً مجاز است یکی از کد رشته محل های مربوط را که متناسب با مدرک دیپلم خود است انتخاب کند.
چنانچه متقاضی قبلاً در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی دوره های کاردانی نظام جدید  سال ۱۳۹۸ (مرحله شهریور ماه) قرار گرفته باشد و در این مرحله از پذیرش برای ادامه تحصیل در یکی از موسسات ثبت‌نام کند، قبولی قبلی وی در شهریورماه سال ۱۳۹۸ لغو و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد.
چنانچه داوطلبان متقاضی در دوره‌های روزانه مندرج در این اطلاعیه پذیرفته شوند حتی با دادن انصراف از تحصیل حق انتخاب رشته‌های دوره روزانه را در آزمون سال بعد (۱۳۹۹) نخواهند داشت.

برچسب‌ها سازمان سنجش آموزش کشور تکمیل ظرفیت دانشگاه فنی وحرفه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان سنجش آموزش کشور تکمیل ظرفیت دانشگاه فنی وحرفه ای سازمان سنجش آموزش کشور تکمیل ظرفیت دانشگاه فنی وحرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۹۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب در آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ خبر داد.

علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: برای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ بیش از ۸۹ هزار داوطلب انتخاب رشته و نسبت به اعمال اصلاحات جدید در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام کرده اند و این آمار شامل انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: تعداد ۱۵۱ هزار۶۴۳داوطلب در آزمون دکتری نیمه متمرکز دانشگاه ها شرکت کردند که تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفر در آزمون دکتری ۱۴۰۳مجاز به انتخاب رشته شده‌اند ۶۸۷۶۵ نفر مرد و ۵۶۴۰۹ نفر زن هستند.

مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: اسامی معرفی شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

کریمیان در پایان گفت: نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شهریور ماه اعلام می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • نظام آموزشی کارآمد بسیاری از مشکلات و چالش‌های کشور را حل می‌کند
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • مدل دانشگاه آزاد برای رسیدن به توانایی گروهی، شبکه سرای نوآوری است
  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی