Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا جلالی تهیه‌کننده سریال «کارگاه ۴۸» درباره داستان این سریال که در رده الف ساخته خواهد شد به خبرنگار مهر بیان کرد: فیلمنامه این سریال پیش از این نوشته بود اما اکنون توسط آرش قادری در حال بازنویسی نهایی است و کارهای مربوط به آن، در گروه فیلم و سریال سیمافیلم در حال انجام است.

وی با اشاره به این که فیلمنامه پنج سال پیش نوشته و قرار بوده به تولید برسد، اظهار کرد: ما منابع تحقیقی جدیدی را در اختیار آرش قادری گذاشتیم و بخشی از طرح کلی هم به اداره کل فیلمنامه سیمافیلم ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۲۸ قسمت از این سریال نوشته شده بود و اکنون با بازنویسی دوباره آن به ۳۰ قسمت خواهد رسید.

جلالی با اشاره به این فیلمنامه که داستان آن در سال ۶۰ می‌گذرد، توضیح داد: این سریال براساس یک واقعیت ساخته شده و طی پرداختن به این روایت تاریخی، قصه‌هایی از عشق و داستان‌های خانوادگی دارد.

وی در تشریح پس‌زمینه تاریخی داستان این سریال ادامه داد: در سال ۶۰ زمانی که در حال جنگ بودیم یکی از هواپیماها در یکی از قطعات نظامی با مشکل مواجه می‌شود و عده‌ای خدمت امام خمینی(ره) می‌روند و موضوع را با ایشان در میان می‌گذارند. امام(ره) هم تأکید می‌کنند که باید خودمان در تولید این قطعه مستقل شویم. «کارگاه ۴۸» در واقع کارگاهی است که این قطعه در آن تولید می‌شود و در این امر ارتش نقشی بی‌بدیل دارد.

تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «چاقی» و «روز سوم» درباره زمان پایان بازنویسی عنوان کرد: احتمالاً تا یک ماه و نیم دیگر بازنویسی این فیلمنامه طول بکشد چون پروژه الف است و باید با دقت نوشته شود.

جلالی همچنین درباره خبرهایی که پیش از این درباره حضور شهاب حسینی در این سریال با نقش شهید عباس بابایی منتشر شده بود هم بیان کرد: هنوز ترکیب بازیگران قطعی نشده اما حتماً ما برای سریال از بازیگران خوبی استفاده می‌کنیم. در بازنویسی تازه سریال هم دیگر شهید بابایی به عنوان یک کاراکتر در داستان حضور ندارد.

آرش قادری که در حال حاضر مشغول بازنویسی فیلمنامه «کارگاه ۴۸» است،‌ نگارش فیلمنامه سریال‌هایی چون «هوش سیاه»، «ماتادور» و «گاندو» را در کارنامه خود دارد.

کد خبر 4781875 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: سریال ایرانی دفاع مقدس علیرضا جلالی سیما فیلم تئاتر ایران موسیقی ایرانی کنسرت موسیقی کارگردان تئاتر سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت سینمای مستند فیلم سینمایی فیلم کوتاه موسیقی پاپ جشنواره فیلم رشد خانه سینما سریال خارجی تالار وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زرنگ‌بازیِ سعید آقاخانی در نون‌خ ۵ که شاید متوجهش نشده‌اید

آفتاب‌‌نیوز :

این روزنامه نوشت: نویسنده و کارگردان «نون خ ۵» در این فصل توانستند طوری مشکلات و سختی‌های جامعه را در قالب داستان خود مطرح کنند که هیچ ممیز و ناظر پخشی نمی‌توانست دست به ممیزی و اصلاح این سریال بزند. کنایه به مدیران و مسئولان و حتی انتقادات تند در قالب خرده‌داستان‌ها و حتی اشارات سیاسی آنقدر در این سریال به چشم می‌آمد که می‌توان صد‌ها تحلیل و تفسیر فرامتنی سیاسی از آن داشت، اما آقاخانی آنقدر با ظرافت همه این انتقادات را در قالب طنز و شوخی مطرح کرد که مدیران صدا‌وسیما نتوانستند در مقابل آن مقاومت کنند و چنین انتقاداتی در قالب یک سریال پربیننده که بالاترین درصد تماشاگر را داشت روی آنتن تلویزیون رفت. از آن سو «نون خ ۵» اولین سریالی است که تا این اندازه روی حرکات موزون قومیت‌های مختلف تکیه کرده و آن‌ها را در یک مجموعه تلویزیونی به تصویر کشیده است.

اشاره به کند بودن سرعت اینترنت همزمان با امتحان میان استانی، مهمان شدن در بیغوله‌ها و اشاره به بیکاری و ورشکستگی مردم بلوچ، کنایه به لغاتی مانند زیرساخت، پیشرفت، پروژه و… نشان دادن مشکل کمبود سوخت در سیستان‌وبلوچستان، نبود امکانات پزشکی در این استان، به تصویر کشیدن وضعیت کولبرها، ضروری بودن دارو‌های کودکان سرطانی، بالا رفتن ناگهانی قیمت طلا و… ازجمله مسائلی بود که آقاخانی و وفایی با تیزهوشی و ریزبینی به بهترین شکل در «نون خ ۵» به نمایش آوردند بدون اینکه ممیزان بتوانند این بخش‌ها را دچار جرح و تعدیل کنند.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • زرنگ‌بازیِ سعید آقاخانی در نون‌خ ۵ که شاید متوجهش نشده‌اید
  • نقد فیلم مست عشق / شکستی مفتضحانه برای حسن فتحی
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • زرنگ‌بازی سعید آقاخانی در «نون خ ۵»
  • سریال قطب شمال اقتباسی از رمان کنت مونت کریستو یا نسخه ایرانی یک سریال ترکی؟
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • بهترین انیمه‌های سریالی که در بهار امسال نباید از دست بدهید