Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@22:39:59 GMT

۹۳۲ تن تخم مرغ از خراسان جنوبی به افغانستان صادر شد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۰۰۰۴

۹۳۲ تن تخم مرغ از خراسان جنوبی به افغانستان صادر شد

محمد اصغر زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: در هشت ماهه سال جاری دو هزار قطعه پرنده زینتی، کبک، به پاکستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۹۳۲ تن تخم مرغ به کشور افغانستان صادر شده است، افزود: این محموله ها در قالب ۵۲ مجوز صادر شده است.

اصغر زاده با بیان اینکه طی این مدت ۲۵۰ هزار عدد تخم مرغ نطفه دار گوشتی صادر شده است، اظهار کرد: صادرات ۸۵۰ قطعه جوجه یک روزه شترمرغ از دیگر اقدامات انجام شده در هشت ماهه سال جاری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: این محموله های صادراتی ۶۳۶ هزار و ۹۰۱ دلار برای خراسان جنوبی ارز آوری داشته است.

وی با اشاره به فرا رسیدن روزهای سرد سال بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل زایمان دام ها، از دامداران خواستاریم در مواد خوراکی دام ها از مواد معدنی و ویتامین مورد نیاز استفاده کنند.

اصغر زاده ادامه داد: همچنین با توجه به سرد بودن روزهای زمستانی و نگهداری دام ها در کنار منزل، از دامداران خواستاریم نسبت به سم پاشی و ضد عفونی محل نگهداری دام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گونه بیماری مشترک بین دام و انسان در استان وجود ندارد، گفت: با توجه به هم مرز بودن خراسان جنوبی با کشور افغانستان، همواره آموزش های بهداشتی به دامداران ارائه می شود.

کد خبر 4782200

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد اصغرزاده اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی بیرجند بوشهر هفته بسیج راهپیمایی بارش برف بسیج قیمت بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی ایلام بنزین گرگان قزوین شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۰۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در مرزها به افزایش صادرات به افغانستان منجر می‌شود

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: روان‌سازی و ساماندهی در مرزهای مشترک با افغانستان می‌تواند به توسعه روابط تجاری دو کشور منجر شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن کاظمی قمی شب گذشته در حاشیه نشست مشترک با استاندار خراسان رضوی، معاونین استانداران خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و دیگر بازیگران مرز که در محل استانداری برگزار شد، گفت: پیگیری روند فعالیت‌هایی که در حوزه روان‌سازی و تسهیل در مرزهای مشترک با افغانستان صورت می‌گیرد، می‌تواند به توسعه روابط تجاری دو کشور منجر شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان ادامه داد: این نشست‌ها با توجه به اینکه در استان‌های همجوار با مرز افغانستان برگزار می‌شود، به همکاری‌های بین‌استانی کمک می‌کند‌ و هر چقدر این همکاری‌ها افزایش یابد، قاچاق مواد مخدر کاهش، اشتغالزایی و تثبیت مرزنشینان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: اتخاذ رویه‌های یکسان در مرزها روند مثبتی را طی می‌کند و باعث می‌شود همه دستگاه‌هایی که در مرز هستند در یک چهارچوب هم‌افزا و هماهنگ باشند.

کاظمی قمی عنوان کرد: با توجه به همدلی خوبی که بین دستگاه‌های بازیگر مرز به‌وجود آمده و زمینه‌هایی که فراهم شده، فضای خوبی در توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان با تقویت زیرساخت‌های شرق کشور

استاندار خراسان رضوی نیز در نشست مشترک با نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، معاونین استانداران خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و جمعی از بازیگران مرز، ضمن بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های شرق کشور در ریل و جاده حتما در ارتباط ما با افغانستان موثر خواهد بود، گفت: اگر زیرساخت‌های شرق کشور را بتوانیم در دستور کار مشترک بگذاریم، سبب افزایش همکاری‌ها خواهد شد. 

یعقوبعلی نظری افزود: اگر بتوانیم عقبه ترانزیت در شرق کشور و استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان درست بکنیم، در تعامل ما بین و در تنظیم نقش‌ها تاثیر خواهد داشت و بسیار کیفیت خواهد بخشید.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: این استان می‌تواند به دلایل مختلف از جمله ظرفیت تولید بالا، به عنوان پیشانی اجرای سیاست‌های کشور در مورد افغانستان در نظر گرفته شود.

نظری افزود: تلاش ما در طول عمر دولت در استان این بوده است که در وهله اول هماهنگی‌های لازم بین ایران و افغانستان در مرز دوغارون به‌وجود بیاید.

استاندار خراسان رضوی گفت: در سالم‌سازی‌ها، ارتقای شرایط کیفی و کمیت‌ها، تغییرات خوبی اتفاق افتاده، بنابراین مسائل رو به پیشرفت است که همینطور هم ادامه خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، در این نشست که با حضور حسن کاظمی قمی؛ نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان برگزار شد، از فرماندار شهرستان تایباد به دلیل تسهیل در افزایش تردد ناوگان حمل و نقل تقدیر شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی سطح نارنجی در خراسان شمالی صادر شد
  • حوادث ناشی از کار دومین علت مرگ در کشور است
  • معلمان در عملیات وعده صادق نقش مهمی داشتند
  • تسهیل در مرزها به افزایش صادرات به افغانستان منجر می‌شود
  • روان‌سازی و تسهیل در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • تعمیر و نصب هزار و ۱۱۰ علائم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد
  • صدور هشدار هواشناسی سطح زرد؛ هوای خراسان جنوبی دوباره بارانی می‌شود
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد