Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کرمعلی قندالی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار قزوین گفت: به نظر می رسد همه ما یک دین  بزرگی به عشایر به عنوان انسانهای شریف داریم و باید از این ظرفیت برای توسعه در بخش های مختلف استفاده کنیم اما از آ «غفلت کرده ایم.

وی بیان کرد: در توزیع منابع زیست محیطی کشور ضرر کرده ایم چون به مسایل عشایر بی توجه بودیم و گاهی خود را آقا بالاسر آنها دانستیم در حالی که یک فرهنگ اصیل داشتیم که باید تقویت می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قندالی تصریح کرد: از نظر منابع طبیعی و زیست محیطی شرایط خوبی در کشور نداریم و ظرفیت عشایر را که دارای فرهنگ،  نجابت، اصالت، سخت کوشی و صداقت بودند را نادیده گرفتیم، امروز عشایر اگر دام اضافه دارند و مرتعی را استفاده می کنند می کند برای سودجویی نیست و با طبیعت برخورد قهری ندارد اما رفتار ما به گونه ای بود که به صورت قهری برخورد کردیم و صلح با طبیعت را به جنگ با طبیعت تبدیل کردیم.

قندالی افزود: الان نقش عشایر در فرهنگ و اقتصاد و اجتماع پر رنگ است و می توان آن را تقویت کرد تا به نتیجه رسید.

رئیس سازمان امور عشایر ایران تصریح کرد: دام عشایر از سرمایه های ارزشمندی است اما این که گاهی افراط می کنیم و برای خود مشکل ساز می شویم جای سوال دارد برای نمونه این که شتر را فقط تهدید بیابانی شدن اراضی بدانیم اشتباه است در حالی که مردم را به جنگ با طبیعت دعوت کردیم و باید انس با طببعت را ترویج کنیم.

قندالی یادآورشد: برخی اتفاقات خوب و مثبتی در حوزه عشایر رخ می دهد که نادیده گرفته می شود و ما تلاش می کنیم آن را در سطح ملی مطرح کنیم.

وی بیان کرد: با تشکیل شورای عالی عشایر در سال ۹۳ پس از ده سال خوشبختانه طرح های خوبی تصویب شد که از آن جمله طرح ارتقا برخورداری عشایر از خدمات بهداشتی، پزشکی و فرهنگی است که نتایج خوبی داشته است.

۴۰۰ میلیارد تومان برای کمک به تولید عشایر

قندالی اظهارداشت: چالش دیگر معیشت و تولید در حوزه عشایر است که در این راستا یک درصد اعتبارات صندوق به عشایر تخصیص داده می شود که برای زنجیره تولید استفاده شود و امسال ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تولید برای هزینه شدن در زنجیره تولید پرداخت می شود.

وی گفت: در حوزه ساختار امور عشایری در کشور اقداماتی شده است و چون هشت استان ساختار نداشت برای ساماندهی آن و جذب نیرو بیش از یک سال تلاش کردیم و بخشی از مشکلات حل شد.

قندالی افزود: شورای عشایر قانونی است و از استاندار قزوین انتظار داریم با برگزاری آن به تقویت این ساختار کمک کنند تا بتوانیم مشکلات عشایر را زودتر حل کنیم.

وی گفت: اجرای آیین نامه ساماندهی عشایر باید عملی شود و آبرسانی مهم است و از استاندار محترم انتظار کمک‌ داریم برای آبرسانی و توزیع آن در مناطق عشایر با تامین راننده به ما کمک کنند و در کنار آن 
تقویت بنیه مالی امور عشایر ضروری است.

قندالی تصریح کرد: خوشبختانه اداره عشایری استان قزوین در کشور در رتبه اول قرار دارد و بخوبی توانسته نیازهای خود را تامین کند و اداره خوبی را ساماندهی کرده که نیازمند حمایت جدی است و ما هم کمک خواهیم کرد تا این وضعیت بهتر شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران یادآورشد: در حوزه تسهیلات بخش عشایری هیچ کمبودی نداریم و استانها هرچقدر جذب کنند پرداخت می کنیم که این تسهیلات با سودهای ۴ و ۱۰ درصدی و بازگشت ۵ ساله است.

نهاده های مورد نیاز عشایر را تامین می کنیم

قندالی با اشاره به تامین نهاده های مورد نیاز عشایر گفت: تشکل های ما تمام نهادهای مورد نیاز عشایر را با قیمت مناسب تامین کرده اند و امسال به عنوان سال قطع وابستگی عشایر به نهاده ها است.  

وی گفت: در اعتبارات زیرساختی هر چند محدودیت هایی داریم اما ارزش افزوده یک ظرفیت خوب بود که در استان قزوین خیلی خوب استفاده کرده است.


 

کد خبر 4782250

منبع: مهر

کلیدواژه: عشایر جهاد کشاورزی قزوین بوشهر هفته بسیج راهپیمایی بارش برف بسیج قیمت بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی ایلام بنزین گرگان قزوین شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از هشتم اردیبهشت  با حضور تاجران و بازرگانان خارجی از ۱۰۰ کشور و حدود ۸۰۰ شرکت ایرانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافته و استان کرمان نیز توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته است. 

غرفه استان کرمان در سالن ۴۱B  نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ دایر شده و پنج شرکت بومی، محصولات خود را در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته به هیات‌های داخلی و خارجی ارائه می‌دهند. 

در حوزه نوآوری و محصولات جدید زنجیره ارزش خرما با تولید سرکه خرما و شکر خرما در نمایشگاه رونمایی شده است. 

محصولات شرکت مس شهید باهنر  در حوزه زنجیره ارزش ویژه تولید صنایع دستی،  اولین بار در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به نمایش گذاشته شده است. 

در حوزه گیاهان دارویی نیز شرکت‌های فعال این حوزه، محصولات خود را اعم از دمنوش‌های مختلف و محصولات آرایشی و بهداشتی تولید شده از گیاهان دارویی که زنجیره ارزش آنها کامل شده عرضه کرده‌اند. 

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در گروه‌های کالایی صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی و آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی تا ۱۲ اردیبهشت در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.   

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • تمرکز همدان بر توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد