Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رحیم زارع سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس در توضیح درخواست نمایندگان مجلس از مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون حذف سود مرکب از قانون بودجه سال 1398، گفت:جمعی از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای به رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار تعیین تکلیف «حذف سود مرکب» شدند.

اخبار اقتصادی- «حذف سود مرکب» یکی از مواردی است که در قانون بودجه سال 1397 آمد و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت اما اجرا نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل حذف این موضوع از قانون بودجه سال 1398 نمایندگان با ارایه طرحی مجدد خواستار «حذف سود مرکب» شدند. این طرح به دلیل مخالفت شورای نگهبان و اصرار مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است.

تاثیر مثبت حذف سود مرکب بر رونق تولید ملی

نماینده مردم آباده،بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی، حذف سود مرکب را یکی از مولفه‌های است که به مراتب بیشتر از هدفمندی یارانه می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند. بنا به گفته زارع، حذف سود مرکب به رونق تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی کمک می‌کند و در راستای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در شرایطی که رکود کُشنده بر تولید داخلی حاکم است، نقدینگی تولید به مراتب پایین است و سود تولید کمتر از سود بانکی است، بنابراین حذف سود مرکب موجب برآورده شدن بیش از 30 درصد انتظارات مردم از اقتصاد کشور می‌شود. همچنین رونق اقتصادی معیشت مردم و اشتغال‌زایی را بهبود می‌بخشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجمع تشخیص مصلحت حذف سود مرکب بودجه سود مرکب مجمع تشخیص رحیم زارع حذف سود مرکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم

«ابوالقاسم جراره» نماینده راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم پیروز شویم و فراکسیون نیروهای انقلابی را داشته باشیم. رایزنی‌ها و تلاش‌ها در حال انجام است، اما لازمه آن صبر است تا تکلیف برخی از نمایندگان نیز روشن شود.

وی با تاکید بر تلاش برای حل دغدغه‌های مردم، افزود: یکی از موضوعات مهمی که مردم با آن درگیر هستند، موضوعات اقتصادی است. باید بتوانیم با ورود به موضوعات قانونی، در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم و اگر لازم است نظارت جدی‌تری بر قوانین در راستای تسهیل فضای اشتغال، کسب و کار، اقتصادی و تولید داشته باشیم.

جراره گفت: باید فضای اقتصادی بهتری در کشور ایجاد شود و ما باید تلاش کنیم دغدغه‌های مردم کمتر شود. یکی از موضوعاتی که باید به آن پرداخته شود که لایحه آن توسط دولت تقدیم مجلس است، بحث کاهش مالیات بر تولید است. این اتفاق می‌تواند در حوزه تولید در کشور مؤثر باشد.

نماینده راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در ادامه با اشاره به کمیسیونی که در صورت راه‌یافتن به مجلس انتخاب خواهد کرد، گفت: من در گذشته، تجربه حضور در کمیسیون صنایع را داشته‌ام. مدتی نیز در معاونت تفریغ بودجه دیوان محاسبات مسؤولیت داشته‌ام؛ اما در صورت راه‌یافتن به مجلس جدید بسته به شرایط و نیاز مجلس فعالیت خواهم کرد؛ البته این منوط به تصمیم و انتخاب مردم است.

وی در پایان ضمن تشکر از راه‌اندازی پویش با مهر انتخاب کن بیان کرد: هر چقدر بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که مردم نامزدها را بهتر بشناسند و بهتر انتخاب کنند، قطعاً خوب و مؤثر است.

کد خبر 6079522

دیگر خبرها

  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد