Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه رسیدگی مجدد به پرونده قتل میترا استاد در شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای جلسه دادگاه قاضی محمدی کشکولی با اعلام رسمیت جلسه گفت: جلسه امروز دادگاه با حضور عوامل بررسی صحنه جرم، کارشناسان پرونده، متهم، نماینده دادستان و وکلا تشکیل شده است.

وی افزود: این پرونده پس از صدور حکم قصاص و تعیین مجازات تعزیری برای نگهداری سلاح و در نهایت نقض دادنامه صادره از سوی دیوان عالی کشور در مرحله رسیدگی برای انجام تحقیقات مقدماتی قرار گرفت و با ارجاع به کارشناسان دادگستری پس از انجام تحقیقات مقدماتی از سوی این کارشناسان اعلام نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اولیای دم به لحاظ اعلام رضایت و وکلای اولیای دم نیز به جهت استعفا امروز تشریف نیاوردند. دادگاه به صورت علنی برگزار می‌شود و از آقای اختیاری نماینده دادستان می‌خواهم اگر مسائلی دارند بیان کنند.

اختیاری نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: با اعمال ماده 696 قانون دادرسی کیفری کیفرخواست را قرائت می‌کنم.

وی افزود: دادرسی کیفری باید مستند به قانون باشد و مراجع قضایی باید با بی‌طرفی به اتهامات رسیدگی کنند. جرم می‌تواند دارای دو جنبه عمومی و خصوصی باشد که بررسی جرم به جهت جنبه عمومی آن از وظایف دادستان است.

اختیاری ادامه داد: دادسرای امور جنایی جهت مشخص شدن موضوع جرایم، نماینده‌ای را به دادگاه معرفی کرد که ریاست دادگاه کپی اوراق را به ایشان ارائه ندادند و با توجه به این موضوع دادسرا به رونوشت اوراق دسترسی پیدا کرد و صرفا توانست قسمتی از پرونده را یادداشت کند.

وی افزود: سه نفر کارشناس سلاح و دو نفر کارشناس پزشکی قانونی برای انجام مراحل کارشناسی پرونده انتخاب شدند.

نماینده دادستان در خصوص متهم نجفی گفت: متهم محمدعلی نجفی 66 ساله فعلا بازداشت است. اتهامات مباشرت به قتل میترا استاد، حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز و ایراد صدمه بدنی غیرموثر در قتل و موضوع شلیک به کف دست چپ مقتوله است و جرایم این متهم در تاریخ 7 خرداد به وقوع پیوسته است.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدعلی نجفی میترا استاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده  مفقودی یسنا کودک کلاله ای

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان سیدجواد میردوستی  گفت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آنها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.
میردوستی گفت: سه متهم دیگر این‌پرونده فعلا در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آنها  تصمیم قانونی اتخاذ خواهدشد.
دادستان کلاله گفت:  بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا ، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.
دادستان کلاله تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی رسانی خواهد شد.
یسنا کودک کلاله ای بود که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جستجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد .

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • واکنش جمشید مشایخی، علی حاتمی و بهمن فرمان‌آرا به احضار هنرمندان به دادگاه انقلاب در بهار ۵۹/ از شجریان تا کرم رضایی برای پاره‌ای توضیحات احضار شدند
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده  مفقودی یسنا کودک کلاله ای
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا"
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا
  • دستگیری ۴ متهم ‌اصلی ربایش یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای