Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-02@19:53:46 GMT

چنین گفت کوروش...

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۱۲۸۷

چنین گفت کوروش...

عجیب‌ترین بخش جامعه‌ انسانی، یعنی «دنیای ارتباطات»  گسترده‌تر از همه‌ دریاهای آبی رنگ و همه جنگل‌های پیچاپیچ نیمه تاریک است.

سینا واحد/

عجیب‌ترین بخش جامعه‌ انسانی، یعنی «دنیای ارتباطات»  گسترده‌تر از همه‌ دریاهای آبی رنگ و همه جنگل‌های پیچاپیچ نیمه تاریک است. این دنیا حتی از گنبد آبی نمای آسمان شهرها بزرگت‌ر و جذاب‌تر جلوه‌گری کرده و بخشی مهم از فرهنگ و تاریخ ذهن انسانی را شکل بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جهان گسترده ارتباطات، موقعیتی فراهم شد تا با یکی از شاهان ایران زمین «ارتباط» برقرار کنم و با او درباره برخی از جریان‌ها و حوادث و چالش‌های جهان امروز سخن بگویم. گرچه؛ در ابتدا ممکن است این ملاقات و گفت‌وگو، عجیب و ناممکن به‌نظر برسد، اما فراموش نکنیم که در پیرامون ما همیشه حوادثی در حال شکل‌گیری است که با عینک عقل نمی‌توان به آن چشم دوخت و نزدیکش شد.

در انبوه خاک تیره «پاسارگاد» هیچ چیز دیده نمی‌شود! نه صدایی پرواز می‌کند و نه جغدی پیاده‌روی می‌کند و نه شاهینی خانه درست کرده است. فقط یک قبر در برابرت ظاهر می‌شود و با زبانی به‌وسعت «پاسارگاد» به تو و به همه و به آینده می‌گوید، سرانجامِ همه همین است: یک قبر؛ یک تاریکی طولانی؛ یا یک سکوت بی‌زمان. بعد موج صدای اعماق تاریخ را می‌شنوی که: «من کوروش هستم؛ کوروش کبیر؛ شاه ایران زمین؛ شاه گذشته‌های‌ خاک شده...».

می‌گویم: عالی‌جناب «کوروش»! می‌گویند جزیره «بحرین» در دوره‌ پادشاهی شما بخشی از «ایران زمین» بوده، آیا این حرف درست است؟

و عالی‌جناب کوروش می‌گوید: «بحرین و همه‌ جزایر اطراف آن قسمتی از «اقلیم فارس» بود. همه آب‌ها و خشکی‌های آن منطقه، تحت حکمرانی ایران بود.

خوب گوش فرا بده:‌ ای هموطن من، از نخستین نقطه خلیج‌فارس تا دریای هند و از نخستین نقطه خلیج‌فارس تا دریای سرخ و از نخستین نقطه خلیج‌فارس تا آخرین نقطه‌ آن، به‌نام ایران بود و تحت لوای ایران مدیریت می‌شد.

امنیت دائمی آب‌های جنوب ایران، ریشه در اهمیت این جزایر داشت؛ بنابراین نباید جزیره‌ای پایگاه دشمن شود و اگر بشود یعنی جزیره‌ای تبدیل شده است به استراحتگاه دشمن آبی و دشمن ایران در همه‌ آب‌ها... .

در زمان «سعدی شیرازی» برخی از اذیت‌کنندگان و کینه‌ورزان، حکومت‌های محلی را در برخی از جزایر خلیج‌فارس، در هم شکسته و برای آن‌ها شناسنامه‌ سیاسی جدید صادر کردند!... اما دیری نپایید که «ابوبکر سعد بن رنگی» که فرماندار بزرگ شیراز بود، با تشکیل یک نیروی ضربتی، ضربه‌های محکم و ویرانگر به این بنیادهای سیاسی نو پا زد و همه «جزایر» را دوباره در دایره امنیت تعریف شده در ایران‌زمین بازنویسی کرد.

اما بدانید که دشمنان ایران‌زمین، نه هرگز به خواب زمستانه و بی‌خیالی می‌روند و نه هرگز روزگاران، تیغه تیز دشمنی انسان را کند خواهد کرد!

«خلیج‌فارس» با همه آب‌ها و خشکی‌ها و جزایر گوناگون، همچنان نیازمند «مدافع» و «مدافعان» است. «کوروش» این را هم گفت که آن شاه آخرین لاف‌زن  که در برابر قبر من ایستاد و به آسمان و زمین دروغ گفت و دو دستی «بحرین» پرمروارید ایران را به دشمنان ایران بخشید، خیانتی بزرگ و نابخشودنی مرتکب شد. سرزمین ایران نه نیاز به «تاج» دارد و نه به «تاجدار».  سرزمین ایران نیاز به «ایمان» و «غیرت» و «مدافعان» همیشه جان نثار دارد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کوروش دنیای ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویترین تسنیم شماره ۶۵۶/زنگزور بایگانی شد؟

عضو کمیسیون امنیت ملی ارمنستان به خبرنگار تسنیم گفت که جمهوری آذربایجان با فشار ایران پروژه زنگزور را بایگانی کرده است. - اخبار ویژه نامه‌ها -

هر روز بخشی از مهمترین اخبار و گزارش‌های تسنیم را در ویترین تسنیم ببینید:

1- مصاحبه|آذربایجان با فشار ایران از کریدور زنگزور صرف‌نظر کرد 

2- خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی 

3-سهم 18 بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن، همچنان صفر 

4- ردپای صدام و روباه پیر در جعل نام خلیج فارس 

5- آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل‌ساز می‌شود؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و تلاطم دریا در خلیج فارس
  • خلیج‌فارس تاریخ سربلند ملت ایران است
  • خلیج‌فارس؛ نامی به بلندای تاریخ و شکوه ایران است
  • نام استقلال در لیگ قهرمانان آسیا عوض می‌شود!
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۶/زنگزور بایگانی شد؟
  •  تغییر نام استقلال مشکل‌ساز می‌شود؟