Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: همه رقم قرارداد شطرنج‌بازان تیم پرسپولیس که در لیگ برتر حضور دارد، به اندازه پول یک بازیکن ذخیره تیم فوتبال این باشگاه هم نیست. ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهرداد پهلوان‌زاده در نشست خبری که امروز (چهارشنبه) در محل فدراسیون شطرنج برگزار شد، ابتدا درباره رقابت‌های لیگ برتر این رشته اظهار داشت: ما رقابت‌های قهرمانی کشور را سال‌ها به صورت لیگ و سپس به صورت چند مرحله‌ای در استان‌های مختلف برگزار کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شطرنج‌بازان خوبی در لیگ‌های مختلف حضور دارند که زمان زیادی برای حضور در مسابقات داخلی ندارند. نفراتی همچون پرهام مقصودلو پیش از این فقط در 3 یا 4 رقابت حضور پیدا می‌کردند، اما او امسال در 20 رقابت شرکت کرده است.

وی افزود: امسال تیم‌های خوبی در لیگ شطرنج حضور دارند. در فصل‌های قبلی فقط یک تیم با قدرت شرکت می‌کرد، اما امسال تیم‌هایی همچون سایپا و پرسپولیس و ... نیز با قدرت شرکت کرده‌اند. خوشحالم که مسابقات شرایط خوبی دارد و انشاالله در ماه‌های بعدی رقابت‌های جام حذفی و مسابقات برق‌آسا نیز برگزار خواهد شد. خوشبختانه نفرات خوبی در لیگ برتر شطرنج حضور دارند که پیش از این شرایط برای حضور آنها فراهم نبود و امسال اوضاع فرق کرده است.

رئیس فدراسیون شطرنج درباره نزدیک شدن به پایان دوره ریاستش در این فدراسیون گفت: کسی از فردای خود خبر ندارد. هنوز سه ماه تا پایان دوره چهار ساله باقی مانده است. من از خانواده شطرنج هستم و اگر  بدانم کسی بهتر از من می‌تواند شطرنج را مدیریت کند، قطعا کمکش خواهم کرد تا رئیس شود.

پهلوان‌زاده درباره اصرار داورزنی معاون پیشین وزیر ورزش مبنی بر استعفای او پس از میزبانی مسابقات بانوان جهان که چند سال قبل در تهران برگزار شد، عنوان کرد: این مسابقات برای نخستین بار در ایران برگزار شد و البته بار سنگینی بود و بدشانسی آوردیم. متاسفانه حامیان مالی شرایط خوبی را به وجود نیاوردند و نماینگان کشورمان نیز در همان دور اول حذف شدند. ما سابقه میزبانی‌های زیادی را داریم و حتی 6 سال قبل و در طول یک سال توانستیم 80 مسابقه را برگزار کنیم. اگر قرار به ریسک نکردن باشد، قطعاً به جایی هم نمی‌رسیم. آن مسابقات هم که می گویید، با تایید وزارت ورزش برگزار شد. وقتی پروسه‌ای با شکست مواجه می‌شود، همه شانه خالی می‌کنند، در حالی که من برای مطرح کردن نام ایران این کار را انجام دادم.  متاسفانه شبکه‌های معاند هجمه‌های زیادی به راه انداختند. موضوع حجاب بانوان در رسانه‌های مختلف مطرح شد، اما در نهایت سربلند بیرون آمدیم.

وی درباره اتفاقاتی که در شطرنج رخ داده و عدم رویارویی شطرنج‌بازان ایران با نمایندگان رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ورزش ایران تحت فشار است. شطرنج‌بازان هم مثل سایر مردم به اعتقاداتی که دارند احترام می‌گذارند. رایزنی‌های انجام شده تا محرومیتی گریبانگیر ایران نشود.

رئیس فدراسیون شطرنج درباره رقم قرارداده شطرنج‌بازان در تیم‌های مطرح لیگ برتری گفت: فکر می‌کنم مبلغ قراردادها به قدری هست که شطرنج‌بازان بتوانند زندگی خود را بگذرانند. کل رقم قرارداد شطرنج‌بازان پرسپولیس به اندازه یک بازیکن ذخیره تیم فوتبال این باشگاه هم نیست. رقم قراردادها معقول بوده و بالای 100 میلیون تومان هم داریم. شطرنج در رشته‌های انفرادی جزو رشته‌های پول‌ساز است و ما کسی را داریم که سالانه یک میلیارد هم درآمد دارد و این شامل جذب اسپانسر، جوایز مسابقات و قرارداد باشگاهی است.

پهلوان زاده در خصوص گرفتن اقامت علیرضا فیروزجا در یک کشور اروپایی گفت: وی اقامت گرفته و مشکلی وجود ندارد، البته اقامت به معنی ویزای بلند مدت است. فیروزجا با پرچم ایران بازی می‌کند و هیچ مشکلی وجود ندارد. او در لیگ فرانسه بازی می‌کند و به همین دلیل اقامت گرفته است.

وی در مورد شرایط سارا خادم‌الشریعه و عدم حضورش در لیگ ایران خاطرنشان کرد: او قرار بود در لیگ ایران بازی کند، اما برای حضور در یک لیگ اروپایی قول‌هایی داده بود و نتوانست برنامه‌هایش را تغییر دهد. فکر می‌کنم خادم‌الشریعه برای جام حذفی و سایر مسابقات داخلی بتواند به ایران بیاید و بازی کند.

رئیس فدراسیون شطرنج در پایان گفت: در دو سال آینده به جمع 10 تیم برتر دنیا خواهیم رسید، البته این بستگی که شرایطی دارد که فراهم خواهیم کرد. در ماه جاری احتمالا چند پله صعود خواهیم داشت و اگر به درستی کار کنیم به رتبه زیر 10 هم خواهیم رسید. امیدوارم در سال 2020 بتوانیم به اهداف خود برسیم. شرایط به نحوی شده است که اکثر تیم‌ها روی ما حساب می‌کنند و ایران را جدیدترین رقیب خود می‌دانند.

آناهیتا زاهدی‌فر قهرمان شطرنج بانوان کشور شد

انتهای پیام/

R1351/P/S3,33/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شطرنج

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شطرنج شطرنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ تایلند با قهرمانی تیم ملی ایران خاتمه پیدا کرد و تیم‌های تایلند و ازبکستان رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.  

در پایان این مسابقات سعید احمد عباسی به عنوان باارزش‌ترین بازیکن جام لقب گرفت، این تنها جایزه احمدعباسی نبود و او عنوان بهترین گلزن مسابقات را با ۸ گل زده کسب کرد تا دو جایزه مهم این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد و نامش در ویترین افتخارات تاریخچه مسابقات ثبت شد.  

باقر محمدی بهترین این تورنمنت لقب گرفت و همچنین جایزه بازی جوانمردانه به محمد اسامان موسی از تیم ملی تایلند رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • فوتبال کلمبیا دنیا را شگفت زده کرد
  • مثل لوئیز انریکه در فوتبال ایران داریم!
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی
  • ایران‌پوریان: تراکتور همیشه در نقل‌وانتقالات بازنده است