Web Analytics Made Easy - Statcounter

آوات بازیار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مناطق شامل شرق، شمال، جنوب و قسمتی از غرب بوکان بوده و این امر برای نخستین بار در آذرماه سال گذشته در این شهرستان برای صیانت از گونه های مختلف جانوری اتفاق افتاده و امسال برای دومین بار مناطق شکار ممنوع افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه مساحت بوکان ۲۶۳ هزار و ۲۰۰ هکتار است، اظهار داشت: از این میزان تنها ۵۳ هزار و ۲۰۰ هکتار شکار آزاد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بوکان گونه‌های نادری مانند میش مرغ، قوچ و میش ارمنی و عقاب طلایی زیست می کنند و دارای پراکنش زیستگاهی زیادی هستند، افزود: به لحاظ قانونی، پناهگاه مخصوص حیات وحش در مناطقی همچون «دشت سوتاو» و «دشت سه کانیان» وجود دارد که صدور پروانه شکار می‌توانست صدمه‌های جبران ناپذیری برای این گونه‌ها وارد کند.

میش مرغ به عنوان یک گونه نادر و در حال انقراض در سطح کشور، تنها در بوکان زیست می‌کند و در آخرین سرشماری از این گونه ۱۵ قطعه سرشماری شد.

برچسب‌ها محیط زیست آذربایجان غربی بوکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست آذربایجان غربی بوکان محیط زیست آذربایجان غربی بوکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم

کل و بزها در ارتفاعات کوهستان برفی منطقه شکار ممنوع سوادکوه مشغول چرا در برف هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، در اوج قله‌های پوشیده از برف ارتفاعات سوادکوه؛ در بام کوهستان برفی؛ در جایی که خورشید دستش به زمین می‌رسد کَل و بزهای وحشی این سلاطین کوهستان پرغرور از آن اوج، حیات زیستی خود را سپری می‌کنند و در آرامش وصف ناپذیر در زیستگاه خود به چرا مشغولند و روزی خود را از زیر برف بیرون می‌کشند، قله برفی در سیطره کَل و بزهایی است که قدرت خدا را به رخ می‌کشند.

اینجا ارتفاعات کوهستان برفی در منطقه شکار ممنوع سوادکوه است که تصویر زندگی کل و بزها در زیستگاهشان توسط محیط بان علی‌اکبر ایمانی ثبت شده است.

.

انتهای پیام/و.

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شکار در فیروزکوه
  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم