Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری با اشاره به این‌که این مانور سراسری در ۲ هزار و ۴۰۰ فضای آموزشی استان با موضوع محله محور و مدرسه جایگاه ایمن برای آسیب‌دیدگان اجرا شد، گفت: در مرکز استان در ۲۰ مدرسه و شهرستانها در ۱۰ مدرسه این مانور به صورت محله‌محور و با مشارکت و همکاری اولیاء و مردم محله برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرحناز قائدامینی امروز چهارشنبه در آیین برگزاری این مانور در مدرسه آموزشگاه حضرت مریم (ع) شهرکرد افزود: در این مانور به مردم آموزش داده شد که مدارس ایمن به عنوان پایگاه‌های امدادرسانی در مواقع بحرانی هستند و می‌توان از این پایگاه‌ها برای اسکان به عنوان جایگاه امن استفاده کرد.  

وی گفت: ایران روی خط زلزله قرار دارد و چهارمحال وبختیاری به عنوان نهمین استان زلزله خیز کشور است، ارائه آموزش به دانش‌آموزان و اولیاء برای مواجهه با بلای طبیعی یک امر مهم است.  

با به صدا در آمدن آژیر زلزله، دانش‌آموزان، پناه گیری صحیح، خروج اضطراری، اطفاء حریق، مدیریت بحران و امداد رسانی را تمرین کردند.  

همچنین دانش‌آموزان امدادرسانی به مصدومان فرضی و اطفاء نمادین آتش‌سوزی را با همکاری اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی تمرین کردند.  

مانور سراسری زلزله همه ساله با همکاری آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، ستاد میدیرت بحران، اورژانس و نیروی انتظامی برگزار می‌شود.  

در سال تحصیلی جاری ۲۰۶ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۴۰۰ فضای آموزشی استان چهارمحال وبختیاری مشغول تحصیل هستند.  

کد خبر 465996 برچسب‌ها زلزله وزارت آموزش و پرورش استان چهار محال و بختیاری هلال احمر مدرسه و مدارس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زلزله وزارت آموزش و پرورش استان چهار محال و بختیاری هلال احمر مدرسه و مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۲۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین

علیرضا جاهد معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: طرح ماهر (مهارت آموز هلال احمر) مختص دانش آموزان دوره دوم ابتدایی با همکاری آموزش و پرورش در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب آوری دانش آموزان را در مواجهه با حوادث طبیعی و غیر طبیعی افزایش می‌دهد.

وی افزود: طرح ماهر در رابطه با آشنایی با جمعیت هلال احمر، حفظ خونسردی در حوادث، آشنایی با شماره‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن و نحوه پناه گیری و خروج ایمن می‌باشد که تا پایان سال تحصیلی با همکاری و تلاش آموزش و پرورش در تمامی مدارس دوره دوم ابتدایی اجرا خواهد شد.

جاهد ادامه داد: یکی از رویکرد‌های اصلی سند تحول بنیادین، مهارت آموزی و مهارت افزایی است که طرح ماهر (مهارت آموز هلال احمر) به این مهم جامه‌ی عمل می‌پوشاند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین عنوان کرد: در این دوره آموزش دو ساعته دانش آموزان به همراه اولیاء خود سرفصل‌های آموزشی را فرا می‌گیرند و در مقابل حوادث ایمن می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها