Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین گفت: نیازسنجی پژوهشی لازمه استان قزوین است لذا دانشگاه‌های استان برای دستگاه‌های ذی‌نفع در حوزه‌های مختلف از جمله زیست‌فناوری کار تعریف کنند تا بتوانیم با تائید آن از اعتبارات ملی استفاده کرده و گام‌های بلندی در این حوزه برداریم.

نشست یک‌روزه تخصصی «زیست‌فناوری شتابگری در خدمت کشاورزی مدرن، سلامت و محیط‌زیست» به همت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری با حضور مسئولان استانی، اساتید، ‌پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه‌های استان قزوین در سالن جلسات دانشکده علوم پایه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) امروز ششم آذر ماه در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی صادق دقیقی - مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین - در این نشست با بیان اینکه از سال ۹۴ هر دستگاه اجرایی در سطح استان قزوین ملزم شد یک درصد از بودجه خود را به بحث پژوهش اختصاص دهد، اظهار کرد: بعد از بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که مجوز جمع‌آوری اعتبارات دستگاه‌ها را گرفته و با تجمیع آن را برای پروژه‌های کاربردی و موردنیاز استان اختصاص دهیم.

وی با اشاره به کم بودن مبلغ جمع‌آوری‌شده خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ رقمی حدود ۸۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری و با آن هفت طرح کاربردی انجام دادیم که سه مورد آن در حوزه زیست‌فناوری بود.

صادق دقیقی تصریح کرد: بی‌شک اگر سند توسعه زیست‌فناوری معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری به کمک ما بیاید می‌توانیم با استفاده از اعتبارات ملی کارهای بهتری را در استان قزوین انجام دهیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا از ظرفیت استان بیش از گذشته استفاده شود؛ گفت: متأسفانه گاهی جدیت لازم در طرح‌های ارسالی استانی دیده نمی‌شود و همین موجب بسته شدن دست ما در انتخاب طرح‌های استانی می‌شود هرچند اولویت ما انتخاب طرح‌های بومی است.

وی اضافه کرد: نیازسنجی پژوهشی لازمه کار است لذا دانشگاه‌های استان برای دستگاه‌های ذی‌نفع در حوزه‌های مختلف از جمله زیست‌فناوری کار تعریف کنند تا بتوانیم با تائید آن از اعتبارات ملی استفاده کرده و گام‌های بلندی در این حوزه برداریم.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین عنوان کرد: یکی از نقص‌های ما در حوزه نیازسنجی پژوهشی است با این حال در سال جاری ۹۶ عنوان نیازسنجی صورت گرفت که در نهایت ۱۰ عنوان اجرایی و عملیاتی شده و یا در آینده نزدیک می‌شود.

صادق دقیقی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌وبودجه در استان قزوین این اعتقاد را دارد که حامی طرح‌هایی باشد که در حل مشکلات و توسعه استان مؤثر است.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست یک‌روزه اساتید و پژوهشگران در حوزه‌های مختلف زیست‌محیطی به ارائه مقالات و پژوهش‌های انجام شده خواهند پرداخت و در پایان به شرکت‌کنندگان گواهی حضور با امتیاز بازآموزی برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی پژوهش سازمان برنامه و بودجه ستاد زیست فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۲۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسن فرخ، رییس شورای اسلامی شهر محمدیه با اعلام اینکه همدلی و انسجام در شهر محمدیه دستاورد های مهمی به ارمغان داشته است، تصریح کرد: براساس اعلام استانداری قزوین، شورای اسلامی شهر محمدیه علاوه بر کسب عنوان برتر در این استان، به عنوان برگزیده شهرستان‌های البرز نیز دست یافت.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در کنار فعالیت های عمرانی ، خدماتی و فرهنگی توجه ویژه به امور اجتماعی و رفاهی شهر و شهروندان داشته است افزود: متاسفانه در بخش حمل و نقل کاستی های از قبل وجود داشت و همین موضوع باعث ایجاد نارضایتی عموم مردم در این حوزه شده بود.

فرخ یاد آورشد: با نگاه خوب و دلسوزانه شهردار محمدیه به حوزه حمل ‌و نقل خوشبختانه این بخش را در راستای ایجاد آسایش و رفاه حال شهروندان در الویت اصلی قرار داد و با یک برنامه ریزی دقیق و انتخاب مدیر با تجربه گام های موثری در جهت رضایتمندی شهروندان برداشته شد که گام اول رایگان کردن ناوگان اتوبوسرانی بود که مورد استقبال بی نظیر مردم قرار گرفت که خوشبختانه همین موضوع نقش بسزایی در انتخاب شورای برتر استان داشت.

وی همدلی و همبستگی بین اعضای مدیریت شهری را از عوامل مهم کسب این عنوان‌ها برشمرد و افزود: پاسخگویی و شفاف‌سازی عملکرد در حوزه مدیریت شهری وظیفه هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر است.

رییس شورای اسلامی شهر محمدیه به تلاش اعضای شورای اسلامی در دوره ششم اشاره کرد و گفت: برگزاری بیش از یکصد و نود جلسه و حضور منسجم اعضای شورا در جلسات جهت حل مشکلات شهروندان طی این دوره از شورای اسلامی شهر در محمدیه بی نظیر بوده که ثبت شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901713

دیگر خبرها

  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد