Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:20:32 GMT

کارگردان سریال رمان برنده جایزه بوکر مشخص شد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۲۷۸۶

کارگردان سریال رمان برنده جایزه بوکر مشخص شد

 «جاستین کرزل» به عنوان کارگردان سریالی انتخاب شد که قرار است بر اساس رمان برنده جایزه بوکر با نام «مسیری باریک به ژرفای شمال» ساخته شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از هالیوود ریپورتر، رمان «مسیری باریک به ژرفای شمال» نوشته «ریچارد فلاناگان» (نویسنده استرالیایی) در سال ۲۰۱۴ جایزه ادبی بوکر را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است «جاستین کرزل» به عنوان کارگردان و «جو پورتر» ‌به عنوان تهیه‌کننده در این پروژه حضور داشته باشند.

«شوان گرنت» نیز نویسندگی فیلمنامه این سریال را بر عهده خواهد داشت.

این سریال دومین تجربه «کرزل» در ساخت سریال خواهد بود. این کارگردان در حال حاضر مشغول ساخت سریالی با عنوان «شانتارام» است.

سریال «مسیری باریک به ژرفای شمال» اولن تجربه همکاری «کرزل» و «گرنت» نخواهد بود. این دو پیش از این در ساخت دو فیلم بلند از جمله «داستان‌ واقعی کلی گنگ» که اکران جهانی‌اش را در ماه سپتامبر در فستیوال جهانی فیلم تورنتو آغاز کرد، همکاری داشته‌اند.

«کرول» درباره ساخت سریال «مسیری باریک به ژرفای شمال» بیان کرد، از اینکه «ریچارد فلاناگان» برای زندگی بخشیدن به شاهکارش به او اعتماد کرده بسیار خوشحال است.

«گرنت» نیز در این‌باره بیان کرد: «رمان «مسیری باریک به ژرفای شمال» را چندین سال پیش مطالعه کردم و آنقدر تحت تاثیر قرار گرفتم که نمی‌توانم با هیچ کلمه‌ای آن را توصیف کنم. بسیار خوشحالم که قرار است نوشتن فیلم‌نامه این سریال را با اقتباس از این رمان برعهده داشته باشم.»

«جاده باریک در عمق شمال» ششمین رمان «ریچارد فلاناگان» استرالیایی است که داستان عاشقانه‌ آن در زمان احداث خط آهن بین تایلند و برمه در جنگ جهانی دوم، که به خط آهن مرگ معروف شده بود، اتفاق می‌افتد. پدر «فلاناگان» از زندانیان جنگ جهانی دوم در ژاپن و از کسانی بود که در ساخت این خط آهن مشغول بودند. او در سن ۹۸ سالگی، درست در روزی که نوشتن این کتاب به پایان رسید، درگذشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سريال اقتباس ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۲۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۸ عضو هیات داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴ معرفی شدند تا در کنار گرتا گرویگ به عنوان رئیس این بخش به انتخاب بهترین‌ها بپردازند.

لیلی گلادستون بازیگر آمریکایی نامزد اسکار برای بازی در «قاتلان ماه کامل»، ایوا گرین بازیگر فرانسوی «سه تفنگدار»، عمر سای بازیگر فرانسوی سریال «لوپین»، ابرو سیلان فیلمنامه‌نویس ترکیه نویسنده برنده نخل طلای ۲۰۱۴ برای «خواب زمستانی»، نادین لبکی کارگردان لبنانی فیلم «کفرناحوم» که سال ۲۰۱۸ برنده جایزه هیئت داوران جشنواره کن شد، از جمله اعضای این دوره جشنواره کن هستند.

خوان آنتونیو بایونا کارگردان اسپانیایی که جدیدترین فیلمش «جامعه برف» نامزد اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شد، پیرفرانچسکو فاوینو بازیگر ایتالیایی فیلم «ماریا» و کورئیدا هیروکازو کارگردان ژاپنی برنده نخل طلای ۲۰۱۸ برای «دزدان فروشگاه» دیگر اعضای گروه داوران پر و پیمان این دوره را تشکیل داده‌اند.

فیلم‌هایی که این دوره در بخش رقابتی حضور دارند عبارتند از: «همه ما به عنوان نور تصور می‌کنیم» پایال کاپادیا، «آنورا» شان بیکر، «کارآموز» علی عباسی، «پرنده» آندریا آرنولد، «گرفتار جزر و مد» جیا ژانگ-که، «امیلیا پرز» ژاک اودیارد، «دختری با سوزن» مگنوس فون هورن، «گرند تور» میگل گومز، «انواع مهربانی» یورگوس لانتیموس، «قلب‌های تپنده» ژیل للوش، «لیمونوف: تصنیف» کریل سربرنیکوف، «مارچلو میو» کریستوف اونوره، «مگالوپولیس» فرانسیس فورد کاپولا، «متل دستینو» کریم عینوز، «اوه، کانادا» پل شریدر، «پارتنوپ» پائولو سورنتینو، «کفن ها» دیوید کراننبرگ، «ماده» کورالی فارگیت، «الماس وحشی» آگاته رایدینگر، «گرانبهاترین محموله ها» میشل آزاناویسیوس، «دانه انجیر مقدس» محمد رسول‌اف و «سه مایل تا پایاین دنیا» ساخته امانوئل پاریو.

برنده نخل طلا در مراسم اختتامیه جشنواره در ۲۵ ماه می (۵ خرداد) معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سریال قطب شمال اقتباسی از رمان کنت مونت کریستو یا نسخه ایرانی یک سریال ترکی؟
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • تکلیف پخش سریال جدید حسن فتحی مشخص شد
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند