Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پیام سعید نمکی که روز چهارشنبه در نخستین همایش «تجلیل و تکریم از خیرین روحانیت در عرصه سلامت» در سالن اجتماعات شهرداری قم قرائت شد، آمده است: خدمت به بیماران و نیازمندان اجر و منزلتی وصف‌ناپذیر دارد که اثرات جاری و ساری این دست‌های مهربان، ‌نیات پاک و دل‌های سرشار از محبت مردم را در همه جای ایران اسلامی می‌توان دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام می‌افزاید: مهربانانی که باگذشت فراوان، ‌درراه رضای خالق عاشقانه به کمک دردمندان نیازمند کشور شتافته‌اند و از خود آثاری ماندگار و خیراتی جاودانه به یادگار نهاده‌اند.

نمکی در ادامه پیام خود، افزوده است: به‌عنوان خدمتگزار کوچک مردم مراتب سپاس و امتنان خویش را از همه خیرین سلامت به‌ویژه روحانیت عالی‌قدر خیر تقدیر می‌نمایم و برای همگان عاقبتی همراه با تندرستی و پاداش بیکران در دنیا و آخرت را از خداوند متعال خواستارم.

برچسب‌ها بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم قم سعید نمکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداشت قم سعید نمکی بهداشت و سلامت بهداشت قم سعید نمکی بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: افزایش سرسام آور هزینه‌های خرید و اجاره مسکن در سال‌های اخیر همزمان با افزایش جمعیت، موجب رونق پروژه‌های مسکن ملی در استان البرز شده و این در حالی است که همچنان مشکلات زیربنایی «مسکن مهر» به عنوان میراثی از دولت‌های قبلی بر دوش دولت فعلی سنگینی می‌کند.

شهرک ابریشم واقع در شهرستان چهارباغ هرچند با هدف کاهش مشکلات مسکن کلانشهر کرج احداث شد اما بعد از گذشت یک دهه، ساکنان آن همچنان از ضعف مدیریتی مستأصل شده‌اند و در این میان وعده‌های بعضاً پوچ و به نوعی سر خرمن مسؤولان، نمکی بر زخم‌های کهنه اهالی شهرک شده است.

حدود یک دهه پیش انتظار می‌رفت که شهرک ابریشم به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، بار عمده مسکن مهر استان را بر دوش کشد اما پس از چند سال نه تنها این موضوع اتفاق نیفتاد بلکه عدم تأمین زیرساخت‌ها، اعتراض اهالی این شهرک در راستای عدم توسعه را به دنبال داشته و با وجود تلاش مسؤولان شهری و استانی طرح توسعه زیرساخت‌ها به کندی پیش می‌رود.

احداث چند باب مدرسه، مرکز آموزشی، نانوایی، درمانگاه و … تا حد زیادی شهرک ابریشم را به استانداردهای مطلوب نزدیک‌تر کرده اما آنچه این روزها در محافل رسانه‌ای شهری و استانی سر و صدای بسیاری به پا کرده، اوضاع نابسامان مجتمع محک ابنیه در این شهرک است.

شایان ذکر است با اینکه قریب به یک سال از حل بخش عمده‌ای از مشکلات حقوقی ناشی از تعارض اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با پیمانکار پروژه می‌گذرد این مجموعه، از نظر امکانات مختلف از جمله رفاهی و خدماتی و نیز زیرساخت‌ها، عقب ماندگی‌های بسیاری دارد.

مردم به ستوه آمده‌اند

سال‌هاست ساکنان این مجتمع، واحدهای مسکونی خود را تحویل گرفته‌اند اما به دلیل کمبودها و کاستی‌های موجود با مشکلات عدیده ای مواجه هستند. به سرانجام نرسیدن بخش اعظم طرح‌های اجرایی مسکن مهر به‌ویژه در شهرک ابریشم به گرانی مصالح و تأمین زیرساخت‌های لازم مربوط می‌شود، به حدی که تأخیر و تعلل در اجرای برخی طرح‌ها مردم را به ستوه آورده است.

هرچند بخش عمده‌ای از مشکلات مسکن مهر شهرک ابریشم حل شده اما مسؤولان استان و شهرستان چهارباغ با انبوهی از وعده‌های امروز و فردا، زیر بار حل مشکلات مجتمع محک با ۴۸۰ واحد مسکونی نمی‌روند.

بازدیدهای میدانی انجام شده و اظهارات برخی از مالکان و ساکنان این واحدهای مسکونی نشان می‌دهد حتی برخی واحدهای مسکن مهر در سال‌های گذشته به صورت نیمه تمام به متقاضیان تحویل شد و حتی آسانسور نیز از سوی پیمانکار در بلوک‌ها نصب نشد.

متقاضیان مجتمع محک شهرک ابریشم که بیشتر آنها از اقشار کم درآمد جامعه هستند عنوان می‌کنند که با توجه به مشکلات اقتصادی و افزایش قابل توجه اجاره بها، چاره‌ای جز سکونت در خانه‌های نیمه تمام نداشتند، اما اکنون از کیفیت نامطلوب واحدهای مسکن مهر، کمبود فضای سبز، نبود امکانات فرهنگی، بهداشتی و خدماتی انتقاد دارند و خواستار تسریع در رفع مشکلات هستند.

علی رحمت آبادی، مدیر پروژه‌های مسکن مهر استان البرز در شهرک‌های ابریشم چهارباغ در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: در راستای سفر ریاست جمهور به استان البرز و دستورات وی مبنی بر اتمام واحدهای مسکونی مهر، بر اساس دستور معاون وزیر راه و شهرسازی و پیگیری‌های مدیرکل راه و شهرسازی البرز، تفاهم نامه‌ای با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد.

ساماندهی مساکن مهر البرز در سال جاری

وی افزود: مقرر شد در قالب این تفاهم نامه تکمیل عملیات اجرایی باقیمانده واحدهای مسکن مهر البرز در دستورکار این دو دستگاه اجرایی قرار بگیرد و طی تفاهم و تعامل با یکدیگر، در سال ۱۴۰۳ این واحدها ساماندهی شود. این تفاهم نامه مشتمل بر چهار بند بوده که اولین مورد، تکمیل عملیات اجرایی محوطه سازی در دو شهرک ابریشم چهارباغ و پیام ماهدشت و دیگری تکمیل عملیات اجرایی نصب، راه اندازی و اخذ گواهی استاندارد آسانسورهای باقیمانده است.

مدیر پروژه‌های مسکن مهر استان البرز در شهرک‌های ابریشم چهارباغ و پیام ماهدشت اضافه کرد: در این زمینه مسؤولیتی متوجه ما نیست زیرا این آسانسورها توسط مردم مورد بهره برداری قرار گرفته‌اند اما اکنون بر اساس احساس وظیفه ما و در قالب این تفاهم نامه تلاش شده آسانسورهای دو شهرک تعیین تکلیف شود. سومین بند این تفاهم نامه اصلاح و تجدید رنگ نمای برخی بلوک‌های مسکونی است.

رحمت آبادی چهارمین بند این تفاهم نامه را تکمیل واحدهای ناتمام دانست و عنوان کرد: تکمیل عملیات محوطه سازی پیش از انعقاد تفاهم نامه مذکور آغاز شد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز، علیرغم چند نوبت بارندگی، نسبت به انجام عملیات محوطه سازی و زیرسازی آسفالت این پروژه اقدام کرد و به دلیل بارندگی‌های عید، امکان تکمیل عملیات وجود نداشت.

وی ادامه داد: پس از اتمام بارندگی‌ها، یک بار دیگر کوبیدن آسفالت انجام می‌شود تا به تراکم موردنظر برسد؛ مشکل آسفالت پروژه محک ابنیه ظرف ماه جاری مرتفع می‌شود. اراضی واقع در شهرک ابریشم متعلق به دولت و سازمان ملی زمین است و ما چند کاربری غیرمسکونی از جمله زمین مرکز بهداشت و درمان که در ابتدای شهرک در حال ساخت است را واگذار کردیم.

مدیر پروژه‌های مسکن مهر استان البرز در شهرک‌های ابریشم چهارباغ و پیام ماهدشت با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی متولی این پروژه بوده و زمین از سوی راه و شهرسازی واگذار شده است، عنوان کرد: هر تعداد از این زمین‌ها واگذار و کاربری‌های مختلف در شهرک احداث شود، هنوز پاسخگوی ساکنان نیست اما طبق قانون راه و شهرسازی موظف به واگذاری اراضی در قالب مزایده است.

واگذاری اراضی به شهرداری برای احداث فضای سبز

رحمت آبادی با اشاره به اینکه تاکنون چندین نوبت مزایده برگزار و منجر به انعقاد قرارداد با برندگان شده است، بیان کرد: طی اردیبهشت و خرداد یک نوبت دیگر مزایده زمین برگزار می‌شود که هم اهالی شهرک و هم مردم از تمام نقاط استان البرز برای کاربری‌های مختلف، امکان شرکت در آن را دارند. هدف از برگزاری این مزایده‌ها، رونق بخشی به شهرک و بهره مندی ساکنان از خدمات عمومی است.

وی خاطرنشان کرد: مکرراً به دستگاه‌های ذیربط و متولی اعلام شده که اگر متقاضی ارائه خدمات عمومی بوده و طرح و اعتبار لازم را داشته باشد، اداره کل راه و شهرسازی آمادگی واگذاری زمین به آنها را دارد. شهرک ابریشم حدود چهار سال است که تحویل شهرداری چهارباغ شده زیرا طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، این شهرک به محدوده شهرستان چهارباغ الحاق شده است.

مدیر پروژه‌های مسکن مهر استان البرز در شهرک‌های ابریشم چهارباغ و پیام ماهدشت افزود: ابتدا شهرداری از تحویل گرفتن این شهرک خودداری می‌کرد اما طی مذاکراتی، این امر انجام شد و در قالب این تغییر و تحول ما متعهد شدیم یکسری اراضی را به شهرداری چهارباغ واگذار کنیم که برای احداث فضای سبز و مراکز خدماتی و رفاهی مورد استفاده قرار گیرند.

رحمت آبادی گفت: با توجه به اینکه ساخت مجموعه آتش نشانی شهرک ابریشم توسط شهرداری انجام نشد، اداره کل راه و شهرسازی البرز اقدام به واگذاری زمین و مشخص کردن پیمانکار کرده است تا در قالب تفاهم نامه‌ای جداگانه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مجموعه آتش نشانی در سال جاری احداث شود. اقدامات لازم از اسفند ماه آغاز شده و فرآیندهای قانونی در حال انجام است.

اهالی مجتمع محک شهرک ابریشم از وضعیت نامناسب زیرسازی و آسفالت، محوطه سازی و تخلیه دپوی پارکینگ مجتمع نیز گلایه دارند. این امر جزو وعده‌هایی بود که در ماه‌های اخیر فرماندار چهارباغ، مدیرکل و معاون راه و شهرسازی استان البرز و حتی استاندار داده بودند اما هیچیک از وعده‌ها محقق نشده است.

ساخت پارک محله‌ای در شهرک ابریشم

سال گذشته فرماندار چهارباغ در سامانه «سامد» دولت به سه نفر از شهروندان و اهالی مجتمع محک ابنیه در شهرک ابریشم وعده داده بود که مشکلات این مجتمع تا آخر مهر ماه برطرف می‌شود اما این امر محقق نشد و در واقع، مسؤولان شهری و استانی، مردم را با جمعی از وعده‌ها، به آینده حواله می‌دهند و هیچیک از وعده‌هایشان لبخند رضایت بر لب مردم نمی‌نشاند و عملی نمی‌شود.

سید جعفر موسوی، شهردار چهارباغ در گفت وگو با خبرنگار مهر مطرح کرد: کار آسفالت معابر شهرک ابریشم بر عهده شهرداری است اما آسفالت مربوط به داخل مجتمع‌ها باید توسط راه و شهرسازی یا پیمانکار سازنده انجام شود زیرا داخل مجتمع مانند حیاط خانه مردم است.

وی ادامه داد: یک پارک محله‌ای به مساحت حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع با هزینه‌ای حدود پنج میلیارد تومان، روبروی مجتمع محک در حال ساخت است که تلاش می‌شود تا دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد. علاوه بر این، حدود پنج هزار درخت در شهرک کاشته شده است.

شهردار چهارباغ با اشاره به کاشت بیش از دو هزار درخت در رفیوژهای شهرک ابریشم در سال گذشته بیان کرد: تا سال گذشته این شهرک فاقد اورژانس و درمانگاه و داروخانه شبانه روزی بود که با پیگیری‌های استاندار البرز، این اماکن ساخته شدند.

موسوی با اشاره به اینکه اکنون مرکز جامع سلامت نیز در این شهرک در حال ساخت است، تصریح کرد: با اینکه مشکلات این شهرک از سال‌های گذشته روی هم انباشته شده و مرتفع نشده‌اند، اما در حال حاضر اقدامات خوبی در حال انجام است که امیدواریم رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.

از مردم عذرخواهی می‌کنیم

وی در ادامه از ساخت دو سالن ورزشی در شهرک ابریشم خبر داد و با بیان اینکه درصدد هستیم امسال دو بازار روز نیز در این شهرک احداث کنیم، خاطرنشان کرد: اکنون من از طرف کسانی که قبلاً باید اقداماتی را انجام می‌دادند و نداده‌اند، از مردم این شهرک عذرخواهی می‌کنم.

شهردار چهارباغ خاطرنشان کرد: به نظر من اکنون آسفالت معیوبی در شهرک ابریشم وجود ندارد، اگر شهروندان چنین موردی را مشاهده می‌کنند، حتماً اعلام کنند تا در اسرع وقت اقدامات لازم به منظور رفع مشکل انجام شود.

موسوی با بیان اینکه کار زیاد است اما باید اراده کافی وجود داشته باشد، اظهار کرد: گله مندی مردم به حق است اما مسوولانی که باید پاسخگوی عدم عملکرد خود باشند، امروز نیستند زیرا این شهرک ۱۰ سال است که ساخته شده و باید از مدت‌ها پیش روی آن کار می‌شد.

با توجه به مشکلات مطرح شده از سوی مردم و بیان فعالیت‌های مسؤولان مربوطه و توضیحات آنها در خصوص اقداماتی که قرار است طی سال جاری انجام شود، اکنون انتظار می‌رود این وعده‌ها و قول‌ها هر چه سریع‌تر و با کیفیت بهتر عملی شود تا مردم علاوه بر مشکلات اقتصادی جامعه، درگیر مشکلاتی نشوند که به روزمرگی‌های آنان شود.

فراموش نکنیم مسؤولان امروز در جایگاهی قرار گرفته‌اند که دیروز و قبل از رسیدن به این جایگاه‌ها، رسیدگی به مشکلات مردم و شهروندان به خصوص قشر آسیب پذیر را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خود عنوان کرده‌اند و حال زمان عمل به وعده‌ها رسیده است، مردم را دریابید.

کد خبر 6085491

دیگر خبرها

  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد