Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید«علی آقازاده» روز چهارشنبه در شانزدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در استان مرکزی در اراک، افزود: شاخص‌های آماری حوزه کودکان زمانی بهبود پیدا می‌کند که گفتمان اثربخش با ضریب اجرایی مناسب و تقویت زیرساخت‌های لازم آن در استان لحاظ شود.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و خیران در مقوله بهبود حقوق کودک در استان مرکزی ضروری است و بسیاری از موضوعات نیازمند بازنگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی گفت: تقویت اقدامات پیشگیرانه از معلولیت‌ها و رعایت تمامی موارد برای تولد کودک سالم از موضوعاتی است که باید در استان بیشتر به آن پرداخته شود.

آقازاده افزود: تغذیه مناسب کودکان، تربیت و آموزش و خدمات پایه از سوی  والدین برای قشر کودک باید لحاظ شود تا از مشکلاتی که در آینده جامعه را درگیر می‌کند، پرهیز شود.

وی اظهار داشت: استفاده از تجربه سایر استان‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی و رعایت حقوق کودکان برای استان مرکزی ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز گفت: در کشورهای جهان اقدامات مناسب و ارزشمندی در مقوله حقوق کودک انجام شده که باید باید در کشور ایران به‌عنوان جامعه اسلامی این اقدامات عمیق‌تر و راهگشا باشد.

آیت الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» افزود: فرزندان امانت خداوند در دست خانواده‌ها هستند و باید به‌نحو شایسته از آنان نگهداری کرد و در تربیتشان وسواس داشت.

وی اظهار داشت: فرزند بالاترین نعمتی است که خداوند بعد از توجه و معرفت به آن پرداخته است و نگهداری از این نعمت آدابی دارد که باید همه والدین بر آن اشراف داشته باشند.

امام جمعه  اراک گفت: فرزندان گنجینه عظمت خدواند بزرگ مرتبه هستند و جامعه باید نسبت به تربیت نسل عزت آفرین احساس مسوولیت کند.

آیت الله دری‌نجف‌آبادی افزود: خانواده‌ها برای فرزندان خود باید برنامه‌ریزی مدونی داشته باشند تا نسلی پرورش داده شود که منجر به افتخار شود.

رییس کل دادگستری استان مرکزی نیز گفت: آگاهی از حقوق کودک در جامعه و حتی در اقشار تحصیل کرده و فرهیخته کمرنگ است و می‌طلبد اقدام مناسبی در این راستا اعمال شود.

حجت‌الاسلام «قاسم عبداللهی» افزود: برخی قوانین در حوزه کودکان نواقصی دارد و نیاز است که با نگاهی کارشناسی اصلاح شوند.

وی اظهار داشت: چتر قوانین کارامد برای فضای مجازی در خصوص حقوق کودکان ضروری است چرا که در این عرصه بسیاری از حقوق کودک را زیر پا گذاشته می‌شود و ارایه اطلاعات بدون برنامه هدفمند در استفاده کاربرای زمینه‌ای شده تا به بلوغ زودرس و تجاوز جنسی دامن زده شود.

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: بزه‌هایی که در فضای مجازی منجر به مشکل می‌شود باید شناسایی و مطالعات عمیق با نگاه حقوق کودک برای ان‌ها انجام شود و دادخواست، ضرر و زیان آن بررسی و حق و حقوق آن از انتشار دهندگان مطالبه شود.

حجت‌الاسلام عبداللهی افزود: مجازات حبس نمی‌تواند تمام زیان و خسارت روحی و جسمی ناشی از خشونت و تجاوز به کودک را پاسخ دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: جامعه آموزش و پرورش مکلف است همه امکانات را برای تعلیم و تربیت و پرورش نسل خلاق و متعهد فراهم کند.

«شهریار فولادوند» افزود: آموزش به کودکان از حقوق اساسی و اجتناب ناپذیر است که باید در جامعه عملیاتی و مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش ۲ حوزه تکالیف مهم در قبال کودکان دارد که شامل تضمین حقوق کودکان ۶ تا ۱۸ در مدارس و بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل  است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این نهاد آموزشی برای جلوگیری از ترک تحصیل بسترهای مختلفی را فراهم کرده است.

فولادوند افزود: ۳۰۰ کلاس درس در آموزش و پروش استان به‌عنوان مدارس کوچک وجود دارد و حتی یک دانش‌آموز در استان مرکزی بدون معلم نیست و ۲۰۰ کلاس با پنج نفر تشکیل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: استفاده از ظرفیت مدارس شبانه‌روزی راهکار دیگر برای جلوگیری از ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: کودک‌آزاری در ۶ ماه امسال نسبت به مدت مشابه در استان افزایش داشته که مهار آن و شناخت علل بروز نیازمند مداخله هدفمند در این عرصه است.

«زهرا امینی» افزود: ۱۲ دختر و ۹ پسر در استان مرکزی پارسال مورد آزار قرار گرفتند و در مستندات موجود این تعداد امسال به ۳۰ دختر و ۲۰ پسر آزرده رسیده است.

وی اظهار داشت: این آمار هشدار به دستگاه‌های متولی است تا راهکارها و ابزار پیشگیری را گسترده‌تر کرده و اقدامات اثربخش جدیدی را در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: این استان در حوزه کودک آزاری با چالش‌هایی از جمله رهاکردن کودکان بعد از طلاق والدین، نبود بند قانونی برای والدین بی‌مسئولیت، بیرون کردن فرزندان از خانه و رایگان نبودن خدمات پزشکی به کودکان آزار دیده مواجه است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: ۳۹۰ هزار نفر از جمعیت استان( معادل ۲۵ درصد) را کودکان شامل می‌شوند.

«زهرا فرجی» افزود: ۵۹ هزار کودک از سال ۹۵ تا ۹۷ در استان متولد شده‌اند که ۱۲۳ کودک به علت‌های مختلف فوت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: سه هزار و ۲۲۸ کودک بی‌سرپرست زیر پوشش دستگاه‌های حمایتی استان مرکزی هستند که شامل یک‌هزار و ۶۶۱ پسر و یک‌هزار و ۵۶۷ دختر است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: ۳۳۲ کودک در استان بدسرپرست هستند که  شامل ۱۷۲ دختر و ۱۶۰ پسر است و ۷۷۵ کودک استان نیز مادر سرپرست هستند.

فرجی افزود: ۲ هزار و ۲۲۸ کودک در استان مرکزی معلولیت جسمی حرکتی، شنوایی و اوتیسم دارند که باید زمینه خدمات و ارایه اقدامات مشاوره‌ای و درمانی برای آنان تقویت شود.

وی اظهار داشت: ۱۵۳ کودک کار در استان مرکزی شناسایی شده‌ و از سال ۹۵ تاکنون ۷۳ کودک به دلیل آزار و خشونت به بهزیستی استان مراجعه داشته اند.

یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر جمعیت استان مرکزی در ۱۲ شهرستان ساکن است.

برچسب‌ها استان مرکزی سید علی آقا زاده کودکان کار حقوق کودک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی کودکان کار حقوق کودک استان مرکزی کودکان کار حقوق کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از حسرت کودکان نیازمند تا لبخند گرمابخش یک معلم

در روزی که به نام معلم نام‌گذاری شده است، از معلمی روایت می‌کنیم که با ثبت‌نام کودکان نیازمند، لبخند گرمابخش خود را به آنها هدیه می‌کند تا جلوه‌ای از فداکاری معلمان این سرزمین را به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، سمیه حبیبیان یکی از مدیران پر انرژی و صبور منطقه ناحیه یک شهرکرد است که در همان دوران تحصیل خود در مقطع ابتدایی شیفته آموزش دادن شد و با برگزاری کلاس‌های تقویتی برای هم‌کلاسی‌های خود طعم شیرین معلمی را چشید.

حبیبیان می گوید: پس از به پایان رسیدن دوران دبیرستان در رشته علوم تربیتی فارغ‌التحصیل شدم و همچنان عشق آموزش و شغل معلمی در روح و جان من پرورش پیدا می‌کرد و با توجه به علاقه فراوانم به کودکان و پس از گذشت سال‌ها مدیر کودکستان شدم.

وی ادامه می‌دهد:با شور و اشتیاق فراوان حتی در دوران شیوع کرونا از آموزش دادن و پذیرش کودکان با توان مالی ضعیف به صورت رایگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دست بر نداشتم، زیرا معتقدم اگر کار برای خدا باشد ماندگار می شود.

او با بیان اینکه همیشه تلاش می‌کنم تا کودکان سرزمینم را آن‌چنان که سزاوار آموزشی شایسته هستند پرورش دهم، می‌گوید:به همین خاطر از تمام ساحت‌های تعلیم و تربیت بهره می‌گیرم، زیرا اثر تربیتی سال‌ها در روح و روان و زندگی فردی و اجتماعی نوآموز می‌ماند.

حبیبیان با بیان این که هیچ نوآموزی نباید به علت مشکل مالی از آموزش محروم بماند می‌افزاید: هنگامی که فارغ‌التحصیل رشته علوم تربیتی شدم، تصمیم گرفتم نسلی انقلابی و حسینی را تربیت کنم و این رسالت را سرلوحه کار خود قرار دهم.

وی با اشاره به یک خاطره تصریح می کند:چند روزی بود که یک پسر بچه هر روز با حسرت پشت در کودکستانم به کودکان مشغول بازی نگاه می‌کرد و با لبخندی غم‌انگیز آنجا را ترک می‌کرد، پس از جست‌وجوی بسیار توانستم با خانواده این کودک ارتباط برقرار کنم و متوجه شدم که خانواده او توان مالی خوبی ندارد به همین خاطر این کودک را به صورت رایگان در کودکستان ثبت‌نام کردم.

حبیبیان اعتقاد دارد رابطه بین معلم و نوآموز اگر صادقانه باشد می‌تواند همچون محبتی شعله‌ور شود که در تمام طول زندگی اشاعه پیدا می‌کند و آن زمان است که انسان رشد پیدا می‌کند.

کد خبر 749564

دیگر خبرها

  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • از حسرت کودکان نیازمند تا لبخند گرمابخش یک معلم
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم