Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر چهارشنبه بیست ‌و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در ۱۱۰ مدرسه استان گلستان‎ برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان در این مراسم اظهارکرد: بیست ‌و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن جامعه تاب آور با مشارکت تیم های عملیاتی آموزش دیده ‌و دانش آموزان عضو تیم دادرس انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی هروی گفت: با تعامل دستگاه های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، برگزاری بیست و یکمین مانور سراسری زلزله در دبیرستان دخترانه فرزانگان (تیزهوشان) گرگان به عنوان پایلوت استانی در دستور کار قرار گرفت.

هروی افزود: طی ۱۰ روزه کاری آموزش های امدادی پایه قبل از مانور توسط مربیان آموزشی دادرس به دانش آموزان ارائه شد و مانور به فرماندهی جمعیت هلال احمر استان و ‌مشارکت تمامی دستگاه ها صورت پذیرفت.

وی‌ خاطرنشان کرد: ۶۰ نفر از دانش آموزان عضو کانون دانش آموزی هلال احمر دبیرستان تیزهوشان فرزانگان در قالب تیم های عملیاتی (قرمز) تمامی آموزش ها را بر مبنای سرفصل های آموزشی کتاب دادرس‌ فراگرفتند.

هروی بیان کرد: باتوجه به شعار بیست و یکمین مانور سراسری زلزله با عنوان مدرسه ایمن جامعه تاب آور با هماهنگی های صورت پذیرفته؛ آموزش خانه به خانه در محله تحت پوشش دبیرستان اجرایی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان در پایان اعلام کرد: نقطه قوت این مانور آموزش های تخصصی به دانش آموزان است به گونه ای که در اجرای روند مانور تمامی اقدامات توسط دانش آموزان در تیم های عملیاتی مشخص صورت پذیرفت و مربیان آموزشی بر اجرای مانور نظارت داشتند.

گفتنی است، مدیر کل مدیریت بحران استان، مدیران ارشد دستگاه های عضو کارگروه تخصصی امدادونجات و آموزش همگانی و انجمن اولیاء و مربیان دبیرستان فرزانگان، بازدید کنندگان این مانور بودند.

کد خبر 4782732

منبع: مهر

کلیدواژه: زلزله گرگان هلال احمر گلستان بوشهر هفته بسیج راهپیمایی بارش برف بسیج قیمت بنزین ایلام اصلاح قیمت حامل های انرژی گرگان بنزین قزوین شهرکرد بیرجند خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۴۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش ‌و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم افتتاحیه رویداد دختران ایران با هدف تبیین الگوی سوم زن اسلامی و هویت بخشی به دختران ایران زمین در عرصه کنشگری و جریان‌سازی  با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش، حجت‌الاسلام محمدجواد علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور و نماینده رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش اظهار کرد: اردیبهشت ۱۴۰۳ در حال زیست هستیم و برخی دانش‌آموزان در مدرسه سال‌ها از ما جلوترند. ارتباط دانش‌آموز با مربی، معلم، امام جماعت محل و کنشگران در فضای تربیتی مهم است.

به گفته پورثانی، وقتی در مدرسه حاضر میشیم فضای دانش اموزان با ما خیلی متفاوت است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش ادامه داد:  ۱۶۰ سوال از دانش‌آموزان پرسیده شد که نتیجه آن میتواند به ما کمک بزرگی کند.

پورثانی در پاسخ به سوال دانش‌آموزان مبتثنی بر اینکه اگر مشکلی براتون پیش بیاد از چه کسی کمک می‌گیرید، ابراز کرد: آن چیزی که بیشتر از همه دانش‌آموزان پاسخ دادند، مادر بود پس از مادر، گروه همسال و سپس پدر بود.

وی با بیان اینکه مادر در جامعه نسل جدید را خلق می‌کند، اظهار کرد: دختر امروز در دییرستان، مادر فردای ماست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش با اشاره به اینکه ساخت نسل توانمند و تمدن‌ساز در دست دانش‌آموزان است، ابراز کرد: مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد، دختری که بسیار اثرپذیر است، یار و یاوری ندارد. دانش‌آموزان ما در جنگ بزرگ روایت‌ها بر سر سفره روایت‌های جمهوری اسلامی ننشسته است.

وی افزود: دختری که بسیار اثرپذیر است، اثر خود را از جای دیگر می‌گیرد.در ۱۴۰۱ دانش‌آموزان بازی‌های کامپیوتری را بازآفرینی می‌کردند.

پورثانی با بیان اینکه ۵ میلیون و چهارصد گیمر در کل کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و جوانان هیچ فضایی برای تخلیه احساسات ناشی از هیجان خود را ندارند، در واقع، ۷۰ درصد نوجوانان برای تخلیه هیجانات دانش‌آموزان و نوجوانان بود و دختران سهم بسیار زیادی داشتند، دختری که کسی پای درد و دل آن ننشسته است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش با بیان اینکه فضای دانش‌آموزان به‌ویژه دختران بسیار شکننده است، ادامه داد: مسئله دانش‌آموزان و دختران ما مسیله بسیار عمیقی است. امروز روز جنگ روایت‌هاست؛ آورده و نقطه قوت انقلاب اسلامی عزت و احترام و عنصر تمدن‌ساز به دختران سرزمین است.

وی اضافه کرد: مسئولیت رویداد دختر ایران روایت صحیح از یک دختر ایرانی است که رسالت بسیار مهمی اسا. اگر یک دختر تغییر کند، تمام بشریت دستخوش تغییرات می‌شود. در ۶۰۰ هزار کلاس درس دختران، همه پای این روایت صحیح بنشینند. ۱۶ طرح در قانون عفاف و حجاب در حال انجام است.

به گزارش آنا، رویداد دختران ایران با حضور روایتگران نوجوانی ۶ تا ۷ ازدیبهشت در اردوگاه بین‌المللی باهنر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود