Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولید مستند «از ایفل تا آزادی» از جدیدترین تولیدات شبکه پرس‌تی‌وی با حضور میشل ستبون، عکاس فرانسوی، در تهران ادامه دارد.

به گزارش قدس آنلاین، مستند «از ایفل تا آزادی» که به تهیه‌کنندگی امیر فکری و کارگردانی اسلام فتحی به روایت حضور میشل ستبون عکاس فرانسوی در انقلاب ۵۷ ایران و مرور خاطرات وی از ثبت وقایع پیرامون پیروزی انقلاب اسلامی می پردازد، در تهران و قم در حال تصویربرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه سازنده این مستند تاکنون با حضور در ۱۲ محل از نقاطی که میشل ستبون در سال ۵۷ و در جریان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از آن‌ها عکس ثبت کرده است به بازگویی خاطرات وی از آن روزها از زبان خودش پرداخته است و ۴ محل باقی مانده نیز در روزهای آینده تصویربرداری خواهد شد.

در ادامه تولید مستند، تصویربرداری صحنه‌های مربوط به روایت خاطرات ستبون از عکس‌های گرفته شده از حضور امام خمینی(ره) در پل حجتیه قم نیز طی روزهای آینده در قم انجام خواهد شد.

مستند «از ایفل تا آزادی» با هدف مرور حوادث انقلاب اسلامی ایران از نگاه عکاس فرانسوی در شبکه پرس تی وی تولید می شود.

ستبون که از اوایل شروع انقلاب در ایران به پوشش تظاهرات در تهران و قم پرداخته و تا قائله کردستان حدود سی هزار عکس سیاه و سفید و رنگی تهیه کرده است در این مستند به بیان خاطرات خود از همراهی امام خمینی(ره) از نوفل لوشاتو تا هنگام ورود به ایران در بهمن ماه سال ۵۷ خواهد پرداخت.

مستند «از ایفل تا آزادی» که خاطرات ستبون عکاس خبری دیروز و عکاس هنری امروز از حضور در دوران انقلاب اسلامی را به تصویر کشیده است در تهران، قم، پاریس و نوفل لوشاتو تولید می‌شود. تصویربرداری بخش فرانسه این مستند به پایان رسیده و تولید بخش‌های مربوط به ایران با حضور میشل ستبون در تهران و قم ادامه دارد. وی در ایران به سراغ محل هایی که در دوران انقلاب از آن عکس گرفته است، می رود و یاد و خاطره آن لحظه‌ها را همراه با عکس‌های آن زمان روایت می کند.

علیرضا سلیمانی‌زاده محقق و نویسنده، حمیدرضا مرادی مدیر تولید و یونس خلاش و رضا فتحی تصویربرداران فرانسه از دیگر عوامل تهیه و تولید این مستند هستند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: عکاس فرانسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است

نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رییس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا،‌ محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و به‌ویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقای مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان