Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا جعفری در جمع فعالان ورزش بومی‌محلی یزد افزود:  با همکاری هیات‌ها در راستای بهره وری بالا، توانمندی جامعه مولد با یک رویکرد همگانی و با اولویت همگانی کردن ورزش، تثبیت ارتقای جایگاه ورزشی و انسجامی که می‌توانیم از طریق ورزش در بین اقوام  بوجود بیاوریم اقدام می‌شود.

وی اظهار داشت: فدراسیون تمام تلاش خود را برای توسعه و گسترش ورزش و زیرساخت‌ها در روستاها بکار بسته و موفقیت‌های بدست آمده حاصل تلاش و سخت‌کوشی هیات‌های استانی و اعضای هیات در نقاط مختلف بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان یزد، جعفری خاطر نشان کرد: این فدراسیون در تلاش است با تجهیز خانه‌های ورزش روستایی، با ساماندهی به امور ورزش روستاها نسبت به حمایت لازم از استعدادهای نخبه برنامه‌ریزی لازم را صورت دهد.

وی افزود: بحث همگانی کردن ورزش در فدراسیون ورزش‌های روستایی از نگاه من اولویت دارد بر ورزش قهرمانی و لازمه اجرای آن ، زیرساخت‌های مناسب است که سعی شده تا با ایجاد و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی ، مردم را به ورزش‌کردن ترغیب کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی‌محلی خاطر نشان کرد:نگرش حاکم بر سیاست‌ها و برنامه‌های ما با یک رویکرد علمی پیش می‌رود زیرا قرارمان این نیست، چون ورزش روستایی است و ورزش سنتی و بازی‌های بومی و محلی است فقط به تشریح چشم انداز، سیاست‌ها و برنامه‌ها بپردازیم.

جعفری با اعلام اینکه احیا و ترویج ارزش‌های فرهنگی در قالب بازی‌های بومی و محلی تجلی پیدا می‌کند بیان داشت:  معرفی فرهنگ ارزشی ایرانی در دنیا یکی از اهداف اصلی ما در عرصه بین‌الملل است و یکی از مهمترین بحث‌هایی که ما دنبال می‌کنیم موضوع احیا و ترویج بازی‌های سنتی است.

در یزد همانند استان های دیگر بازی های بومی‌محلی بسیاری وجود دارد که به مهمترین آنها می توان به لی لی بازی  ، دوزپا  ، گانیه ،  چوب کلی  ،  چوب کشی  ، دال پلان ، تیر و کمون  ،  یک گل ، ۲ گل  ،  خروس جنگی  و غیره ...اشاره کرد.

استان یزد ۴۸ هیات ورزشی و ۷۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.

۸۷ درصد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان در شهرها و بقیه در روستاها و آبادی ها  زندگی می کنند.

از مجموع جمعیت استان حدود ۶ هزار نفر عشایر هستند که عمدتا در شهرستان های ابرکوه و خاتم مستقر هستند. 

برچسب‌ها فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی یزد ورزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی یزد ورزشی فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی یزد ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ دسته یک کشتی فرنگی قرعه‌کشی شد

مراسم قرعه کشی لیگ دسته اول کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور در محل فدراسیون کشتی برگزار شد و تیم‌های حاضر در این مسابقات مشخص شدند.

به گزارش ایسنا، این مراسم با حضور مسئولان سازمان لیگ و نمایندگان تیم‌های شرکت کننده در محل سالن کنفرانس فدراسیون کشتی برگزار شد.
نتایج قرعه کشی این رقابت ها به شرح زیر است:

گروه A : هوا فضا تهران - سید بابل - هیات گیلان - پازند معدن دزفول
گروه B : آلینوس اسلامشهر - گل گهر سیرجان - هیات کردستان
گروه C : هیات فارس - هیات قم - هیات اهواز - سپاهان اصفهان
گروه D : هیات مازندران - هیات البرز - خشت خورشید ازنا

این مسابقات از نیمه اول خرداد ماه آغاز می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • داوران بازی تیم ملی فوتبال معرفی شدند
  • لیگ دسته یک کشتی فرنگی قرعه‌کشی شد
  • اعلام اسامی داوران بازی هنگ‌کنگ - ایران
  • داور بازی ایران و هنگ کنگ معرفی شد
  • داور بازی ایران و هنگ‌کنگ معرفی شد
  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود