Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:49:16 GMT

دشت شهرکرد ۲۷۲ میلیون مترمکعب کمبود آب دارد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۸۲۱۱

دشت شهرکرد ۲۷۲ میلیون مترمکعب کمبود آب دارد

سیدهاشم فاطمی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این وضعیت سبب فرونشست ۱۸ سانتی‌متری زمین در این دشت شده است و سطح ایستابی آب با افت ۱۸ متری مواجه شده و چنانچه مدیریت مصرف صورت نگیرد وضعیت دشت ناگوارتر می‌شود.

وی ادامه داد: میزان نفوذ آب کمتر از میزان برداشت آب در این دشت است اما با بسیج همگانی و اراده جدی در راستای مدیریت مصرف آب می‌توان این دشت را احیاء کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمی تصریح کرد: افت شدید آب در دشت‌های استان نه تنها ما را با بحران کمی آب مواجه کرده بلکه در برخی موارد بر کیفیت آب نیز تاثیر منفی گذاشته است.

این کارشناس مسائل آب به وضعیت دیگر دشت‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: دشت خانمیرزا نسبت به سایر دشت‌های استان از وضعیت ناگوارتری مواجه شده است به طوری که هم اینک با فرونشست ۷۰ سانتی‌متری مواجه شده و ۳۰ متر افت سطح ایستابی دارد.

فاطمی، جایگزینی منابع آب سطحی بجای منابع آب زیرزمینی را از مهمترین راهکارهای احیای دشت‌های استان عنوان کرد و افزود: تغذیه مصنوعی دشت‌ها، حفر چاه جذبی، مهار سیلاب‌ها، تغریه آبخوانها و تحول در بخش کشاورزی با روش‌های نوین آبیاری از دیگر این راهکارها است.

به گزارش ایرنا ، بیش از ۹۰ درصد مصارف چهارمحال و بختیاری از منابع آب زیرزمینی است که به سبب خشکسالی‌های اخیر و سوء مدیریت در مصرف آب طی سال‌های گذشته ۵۰ درصد این منابع از دست رفته است.

این استان دارای ۱۰ دشت اصلی است که از این تعداد ۴ دشت ممنوعه بحرانی و ۶ دشت ممنوعه اعلام شده که این وضعیت اجرای طرح تعادل بخشی را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

شهرستان شهرکرد با مرکزیت شهرکرد به عنوان مرکز چهامحال و بختیاری بیشترین جمعیت استان را در خود جا داده است.

برچسب‌ها آب زیرزمینی شهرکرد چهارمحال وبختیاری خشکسالی شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب زیرزمینی شهرکرد چهارمحال وبختیاری خشکسالی شرکت آب منطقه ای آب زیرزمینی شهرکرد چهارمحال وبختیاری خشکسالی شرکت آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد در دیدار دکتر پور جان آبادی با محسنی راد مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع و مهاجرین خارجی استان مورد بحث قرار گرفت.

در این دیدار که با حضور تعدادی از مدیران ارشد بانک ملی استان برگزار شد ضمن تشکر از همکاری و اقدامات موثر وخدمات مطلوب ارائه شده به اتباع و مهاجرین خارجی استان راهکارها و کیفیت بخشیدن به ادامه همکاری مطرح و مقرر شد با هماهنگی های ستادی موانع و مشکلات مرتفع گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • کمبود آب تهران با بارش‌های اخیر جبران شد؟
  • بارش‌های اخیر کبود آب تهران را جبران نکرد
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان