Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه "سی ان ان" در گزارشی اینچنین آورده است؛ وزارت خارجه آمریکا قصد دارد برای تحقیق در خصوص گزارش این شبکه درباره سلاح‌های امریکایی که به دست عناصر مسلح القاعده و شبه نظامیان جدایی طلب یمن رسیده است، هیاتی را به عربستان و امارات اعزام کند که؛ این خبر می تواند چند تحلیل داشته باشد:

 نکته قابل توجه آن است که شبکه "سی ان ان" با افزودن انصارالله به فهرست طرف‌هایی که این سلاح‌ها را دریافت کرده اند، سعی کرد وانمود کند که این مساله خارج از خواست و اراده عربستان و امارات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش شبکه "سی ان ان" آمده است که :

خودرو‌های زرهی ساخت امریکا به عربستان و امارات فروخته شده و به گروه‌هایی مرتبط با القاعده و عناصر شورشی که از حمایت ایران برخوردارند (!) و نیز به شبه نظامیان جدایی طلب در جنوب یمن منتقل شدند؛ و این اقدام نقض آشکار توافقنامه‌ها با واشنگتن است. این سلاح‌ها علیه دولت یمن که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است و واشنگتن از آن حمایت می‌کند، استفاده شده است.

 نمی‌دانیم چگونه عربستان و امارات سلاح‌های پیشرفته آمریکایی را به جنبش انصارالله می‌دهند در حالی که این دو کشور با انصارالله در حال جنگ هستند؟!

شبکه "سی ان ان" می‌توانست منطقی‌تر باشد اگر بگوید که این سلاح‌ها ـ در صورتی که این خبر صحت داشته باشد ـ در جنگ انصارالله با عربستان و امارات و مزدورانشان به عنوان غنیمت به دست انصارالله افتاده است.

 دست یافتن گروه‌های تکفیری مانند القاعده و داعش و گروه‌های جدایی طلب به سلاح‌های امریکایی هیچ جای تعجب ندارد. ارتباط میان گروه‌های تروریستی با امارات و عربستان ارتباطی ریشه دار است. نیرو‌های مسلح یمن و جنبش انصارالله بار‌ها با سند و مدرک اقدام سعودی‌ها و اماراتی‌ها در جذب گروه‌های تکفیری و بکارگیری آن‌ها علیه ملت یمن را تبیین کرده بودند.

 قابل توجه است که گزارش "سی ان ان" به آغاز سال جاری باز می‌گردد، در حالی که مقامات آمریکایی تحقیق در این خصوص را به پایان سال موکول کردند؛ این امر نشان می‌دهد که دولت ترامپ در تحقیقات خود چندان جدی نیست؛ زیرا ترامپ بر این باور است که عربستان و امارات با خرید سلاح سالانه صد‌ها میلیارد دلار به خزانه آمریکا سرازیر می‌کنند.

 به نظر می‌رسد که هیات وزارت خارجه و دفاع آمریکا که قصد دارد برای تحقیق در این مساله به امارات و عربستان سفر کند؛ اگر شکست عربستان در یمن نبود و اگر برخی نمایندگان در کنگره با فروش سلاح به یک شریک شکست خورده مخالفت نمی‌کردند، این هیات دست به چنین سفری نمی‌زد.

 موضع الیزابت وارن نامزد دموکراتیک انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا درجلب نگاه‌ها به رسوایی سلاح‌های آمریکایی نیز بسیار اثرگذار بوده است؛ وارن اعلام کرد که حداقل دو بار تلاش کرد تا با دولت ترامپ در خصوص ارسال سلاح‌های آمریکایی به طرف‌های درگیر جنگ در یمن تماس بگیرد؛ و ازعدم همکاری آشکار عربستان و امارات در این خصوص ابراز نارضایتی کرد. همچنین از اینکه فروش سلاح و تجهیزات نظامی به این دوکشور در راستای حفظ منافع امریکا باشد، اظهار شک و تردید کرد.

 رسواییِ به بارآمده، فقط به مشخص شدن بازو‌های عربستان و امارات و امریکا در یمن یا همان گروه‌های تکفیری محدود نمی‌شود که البته این سه طرف ادعای مبارزه با آن‌ها را داشتند، بلکه شکست این سه طرف را نیز برملا کرد؛ آن‌ها برای تحمیل خواست و اراده خود به ملت یمن تمام خط قرمز‌ها را زیر پا گذاشتند، اما متحمل شکست ننگینی شدند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عربستان القاعده داعش یمن سلاح آمریکایی گروه های تکفیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۹۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسوایی در کلمبیا: چاقو پرت کردند، قسر در رفتند!‏

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال کلمبیا عادت دارد هر از چند گاه دنیا را ‏شوکه کند. اخیرا شاهد اتفاقی باورنکردنی در فوتبال این کشور بودیم: ‏پرتاب چاقو به سمت بازیکن حریف از سکوها و برخورد چاقو به سر ‏بازیکنی که هدف گرفته شده بود. ‏

آنچه امروز این اتفاق را بار دیگر جنجالی کرده مجازاتی است که ‏فدراسیون فوتبال کلمبیا علیه باشگاه خاطی وضع کرده است. ‏رسانه‌ها در این کشور می‌گویند بار دیگر مشخص شد که در کلمبیا ‏هر خشونتی بکنید آنطور که باید مجازات نخواهید شد. ‏

ماجرا از چه قرار بود؟
‏ بزرگترین مسابقه فوتبال در کلمبیا که از آن به عنوان کلاسیکوی ‏کلمبیا یاد می‌شود دیدار بین ایندیپندینته مادلین و اتلتیکو ناسیونال ‏است. ‏

این کلاسیکو یک‌شنبه گذشته بین دو تیم برگزار شد و در جریان آن ‏پابلو کاپلینی، هافبک اروگوئه‌ای، به عجیب‌ترین و خطرناک‌ترین شکل ‏ممکن مصدوم شد. او که برای ارسال کرنر رفته بود ناگهان سرش را ‏به دست گرفته و به زمین افتاد و مشخص شد چاقویی تیز که از ‏سکوها پرتاب شده به سر او اصابت کرده است. ‏

این ماجرا سر و صدای زیادی به پا کرد. کمک‌داور زن مسابقه جنی ‏آریاس درست کنار کاپلینی حضور داشت و ممکن بود چاقو به او ‏اصابت کرده و برایش خطرات جدی داشته باشد. ‏

مجازات ناکافی: کلمبیا دنیا را شگفت‌زده کرد

کلمبیا امروز از اعلام مجازات علیه باشگاه مادلین شگفت‌زده است. ‏فدراسیون فوتبال این کشور اعلام کرد کمیته انضباطی‌اش باشگاه را ‏به دلیل اقدام هوادارانش به دو بازی با حضور محدود تماشاچی‌ها و ‏پرداخت 13 میلیون پزو محکوم کرده است (معادل 3هزار یورو). ‏

فدراسیون فوتبال به این انتقادها پاسخ داده و می‌گوید کمیته ‏انضباطی به این نتیجه رسیده که مسئول اصلی شرکت خصوصی ‏تامین‌کننده امنیت استادیوم و همچنین نیروهای پلیس حاضر در ‏ورزشگاه بوده‌اند که وظایف‌شان را انجام ندادند و نمی‌شود یک ‏باشگاه را به دلیل آنچه هوادارانش انجام داده‌اند بیش از این مجازات ‏کرد. ‏

دیگر خبرها

  • امروز با صائب تبریزی: شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست
  • کاریکاتور/ رسوایی آزادی بیان در آمریکا
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • طعنه هواداران اینتر به یوونتوس با عدد 14 / عکس
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • رسوایی در کلمبیا: چاقو پرت کردند، قسر در رفتند!‏
  • ببینید | لحظه انهدام پهپاد MQ9 آمریکا توسط انصارالله یمن
  • مدعیان آزادی بیان بر طبل رسوایی خود کوبیدند
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند