Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که «در اعتراضات اخیر بسیاری از کشورها پای کار آمدند»، توضیح داد: دراین بین برخی از کشورهای همسایه هم پای کار آمدند. آمریکا و انگلیس هم حضور و برنامه‌ریزی داشتند. اینها را می‌توان از نوع اسلحه وارد شده و اهداف‌شان برای حمله به مراکز نظامی، انتظامی، اطلاعاتی، اقتصادی، بانک‌ها و حتی مغازه‌های مردم دید این دفعه به نیروهای‌شان ضمن آموزش، اسلحه و امکانات داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه آن یک‌سری خمیرهای انفجاری بود که به یک ستون زده و آن را منفجر می‌کردند تا کامپیوترها و حافظه دوربین‌ها را خالی کنند.

نایب رئیس کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از اعلام دولت مبنی بر اصلاح قیمت بنزین دولت از روز اول درصدد مقابله با اعتراض‌ها بر نیامد اما بعد مردم دیدند که این افراد چطور بسیار خبیثانه بر اعتراضات به حق مردم موج‌سواری کردند. این دفعه کشته‌ها در خیابان رخ نداد و در تقابل با تسخیر مراکز نظامی و انتظامی بود هر جای دنیا هم این اتفاق رخ می‌داد همین برخورد صورت می‌گرفت.

کدام شهرها بیشترین تحرکات را در اعتراضات بنزینی داشتند؟ آشوب‌های اخیر و ضعف‌های حکمرانی مطلوب در ایران وزارت اطلاعات: عناصر مرتبط با سرویس اطلاعاتی آمریکا دستگیر شدند

جمالی با بیان این‌که «دشمن همواره در کشور ما به دنبال کشته‌سازی است»، گفت: نمونه بارز این موضوع ندا آقاسلطان در سال ۸۸ بود که اتحادیه اروپا بورس تحصیلی به نام او گذاشت و فیلم‌ها ساخته شد تا از نام او سوء استفاده کنند. این بار هم دنبال چنین قضایایی بودند.

وی ادامه داد: در جریان این غائله‌ها حدود چند نفر از اتباع بیگانه  کشته شدند. تعدادی از کشته شده‌ها از اتباع بیگانه بود که مقیم ایران بوده یا وارد ایران شده بودند آنها می‌خواستند علیه ما اقداماتی انجام دهند. این نمونه نشان می‌دهد کشورهای معاند با استفاده از اتباع بیگانه وارد کار شده و از مرز شرقی اسلحه وارد کردند که اینها را می‌توان از نوع اسلحه به کار گرفته متوجه شد. یک نمونه اسلحه «تاشو» است که وقتی جمع می‌شود اندازه آن به ۴۰ سانتی‌متر می‌رسد که امکان پنهان شدن آن زیر کت هم وجود دارد این اسلحه دارای ساچمه‌ای است که از فاصله هفت تا هشت متری شلیک شده و می‌تواند پای فیل را قطع کند.

نایب رئیس کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از حربه‌های این افراد را استفاده از قمه و نارنجک جنگی عنوان و اظهار کرد: مجروحینی بودند که از بالای قفسه سینه تا شکمشان را قمه زده بودند جمع‌بندی نشان می‌دهد که این بار پول و اسلحه زیاد وارد کرده بودند تا ناآرامی به وجود آورند.

وی با بیان این‌که «بسیاری از کشته‌شدگان در نیروی انتظامی پرونده شرارت داشتند»، افزود: خیلی از دستگیرشدگان هم پرونده شرارت داشتند و برخی ۱۰ تا ۱۵ بار به دلیل سرقت و تجاوز به عنف زندانی شده بودند.

جمالی در پایان و در جمع‌بندی تاکید کرد: قطعا این اقدامات و تخریب‌ها توسط مردم عادی انجام نشد آنها به دنبال اعتراض به حق مسالمت‌آمیز بودند کما این‌که لازم است وزارت کشور با اتخاذ تدابیری زمینه‌ای برای ایجاد مکانی جهت برگزاری تجمعات مردمی فراهم کند.

کد خبر 466165 برچسب‌ها اعتراضات - بنزین مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اعتراضات بنزین مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه این هفته در ۲ حوزه انتخابیه استان خوزستان برگزار می‌شود، باید از سوی مردم این ۲ حوزه انتخابیه جدی گرفته شود و انتخابات باید همانند مرحله اول با مشارکت پرشور مردم همراه باشد.

وی افزود: مردم باید همانگونه که در مرحله اول با شور و نشاط شرکت کنند و انتخاباتی از روی آگاهی و بررسی داشتند در این دوره با همان اهمیت مشارکت کنند و افراد اصلح را راهی خانه ملت کنند.

حجت الاسلام اخوان صباغ تاکید کرد: اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به مراتب اهمیت بیشتری نسبت به مرحله دوم دارد چرا که ۵۰ درصد افراد راه یافته به این مرحله با رأی مردم به مجلس می‌روند و نماینده مردم آن حوزه انتخابیه می‌شوند به همین دلیل هر چه مشارکت آگاهانه و پرشورتر باشد، افراد اصلح‌تری راهی خانه ملت می‌شوند و می‌توانند تأثیر مثبت‌تری بر شرایط قانونگذاری در کشور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی در روز ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

بر این اساس در استان خوزستان، انتخابات برای انتخاب ۲ نماینده از سه نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به دور دوم رفته است.

کد خبر 6099422

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: با فروش فیلترشکن به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند
  • آیین تجلیل از معلمان نمونه مرودشت برگزار شد
  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن