Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، محمود نیلی احمد آبادی در نخستین گردهمایی دانش‌آموختگان ادوار دانشگاه تهران که شامگاه چهارشنبه به میزبانی دانشکده فنی برگزار شد، افزود: امروز با تشکیل کانون دانش آموختگان این حلقه مفقوده پیدا شد. البته در بعضی از دانشکده های مختلف تهران کانون دانش آموختگان فعال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما جای کانونی که هم افزایی بین همه دانشکده ها ایجاد کند، بسیار خالی جلوه می کرد.

وی گفت: همانطور که در سایر دانشگاه های دنیا نیز مرسوم است، دانش آموختگان همواره پشتوانه دانشگاه هستند و وظیفه دانشگاه است که به دانش آموختگان خود کمک کند.  

رییس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه این دانشگاه همچنان معتبرترین دانشگاه ایران است، اظهار داشت:  آرزو و انتخاب  هر فردی برای تحصیل و یا عضو هیات علمی شدن ابتدا دانشگاه تهران است. زیرا نقش این دانشگاه به واسطه دانش آموختگانش در مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مشخص و اثرگذار است.  

نیلی افزود: این تاثیرگذاری به واسطه کمیت نیست بلکه کیفیت دانشگاه تهران مسبب آن شده است. البته دانشگاه تهران در عرصه بین المللی نیز شناخته شده است و دانشجویان و اساتید خارجی زیادی هم در آن تحصیل می کنند. دلیل آن هم ارتباط گسترده دانشگاه با مجامع علمی دنیا و فعالیت دانش آموختگان آن در عرصه بین المللی است.  

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران برای برنامه ۵ ساله خود ۳ هدف دارد، گفت: ارتقاء جایگاه بین المللی دانشگاه تهران، دوم دانشگاه کارآفرین و نوآور و سوم بها دادن به اخلاق حرفه ای و مسوولیت اجتماعی اهداف دانشگاه است. البته در حوزه مسوولیت اجتماعی، کار سختی است که گزارشی از تاثیر دانش دانشگاه تهران بر جامعه تهیه شده و در مقایس ملی و بین المللی مقایسه کنیم.  

نیلی احمدآبادی معتقد است تاثیرگذاری دانشگاه تهران در دوران ۸۵ ساله خود تا آنجا است که  اگر این دانشگاه نبود، بسیاری از پیشرفت ها و دستاوردهای کشور نیز شکل نمی گرفت تا جامع بودن و تشکیلات سازمانی آن سبب تمایزش شود.  

وی ادامه داد: این تمایز زمانی بیشتر دیده می شود که دانشگاه در حوزه آموزش و پژوهش،  هم افزایی داشته و از حالت جزیره ای خارج شود. هرچند که  امروزه دانشگاه تهران قدم های بزرگی در این راه برداشته و بزرگترین و پیشرفته ترین مراکز بین رشته ای در دانشگاه تهران فعال هستند. 

ریس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه شبکه عظیم دانش آموختگان این دانشگاه نقش غیرقابل انکاری در توسعه مراکز بین رشته ای دارند، گفت: اگر نخبگان بزرگ این دانشگاه در کنار یکدیگر قرار بگیرند، اتفاق های بزرگتری شکل می گیرد. زیرا در دانشگاه تهران راه حل های مختلفی برای مشکلات ارائه می شود و حضور نخبگان کمک می کند تا دقیق تر و موثرتر به موضوع پرداخته شود.  

وی ادامه داد: بر همین اساس پارک های علم و فناوری و شهر دانش در دانشگاه تهران برای ایجاد فضای کسب و کار و نزدیکی دانشگاه به جامعه توسعه یافته و اگر دانش آموختگان، دانش خود را در اختیار این پارک ها و شهر دانش قرار دهند، کمک های متقابل و توسعه را به همراه دارد.

درادامه این مراسم ۵ نفر از دانش آموختگان شاخص دانشگاه تهران خاطرات، نظرات و دیدگاه های خود را بیان کردند.

«سید احمد خضری» دانش آموخته رشته تاریخ تمدن و ملل اسلامی در سخنانی گفت: این دانشگاه با تاسیس در سال ۱۳۱۳ سبب تحول جدی در کشور شد تا آنجا که رویدادها و حوادث کشور را باید به پیش و پس از تاسیس دانشگاه تهران تعریف کرد.
وی گفت: برای اهمیت دانشگاه تهران فقط کافی است تصور شود که اگر این دانشگاه نبود، چه رخ می داد؟ زیرا در این صورت کشور از بسیاری تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی محروم می شد.

  «عباسعلی زالی» دانش آموخته رشته کشاورزی نیز گفت: در دین اسلام از علم بسیار انتظار می رود تا سوال اینگونه مطرح شود که دانشگاه تهران برای حل مشکلات کشور چه کاری انجام داده است؟  
وی  افزود: اگر دانشگاه درست عمل نکند تبدیل به محلی ناامیدکننده برای جوان ها می شود. در حالی که کشور تشکیلات گسترده ای دارد و جای تعجب خواهد داشت اگر کار کشور دست مردم نباشد. زیرا اگر دانشگاه به معنای واقعی متحول شود، کشور هم متحول می شود.

این دانش آموخته و استاد دانشگاه تهران افزود: در دولت ها نیز باید یک دید وسیعی شکل بگیرد تا دانشگاه های مهم کشور حمایت شوند و این می تواند زمینه شکوفایی استعدادی برتر شود.

 «پرویز جبه دارمالایی» دانش آموخته رشته مهندسی برق نیز اظهار داشت: دانش آموختگان دانشگاه ها افرادی هستند که همیشه به دانشگاه خود از نظر مالی، فرهنگی، علمی و فکری کمک می کند.

وی گفت: جایگاه دانشگاه تهران بالا است و با کمک دانش آموختگان می تواند جایگاه و مرتبه خود را افزایش دهد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در زمان گذشته دانشجویان بالاتر از معدل ۱۴ می توانستند برای دانشگاه های اروپایی و آمریکایی پذیرش بگیرند که این نشان از سطح بالای علمی آن دارد. در حالی که در این دوره شاید دانشجویی با معدل ۱۷ هم به این مهم نرسد.

او معتقد است اساتید دانشگاه با همت و تلاش خود می توانند الگوی بسیار تاثیرگذاری بر دانشجویان محسوب شوند.  

 «گیتی اعتماد» دانشگاه آموخته رشته معماری نیز در سخنانی اظهار داشت: درس خواندن برای همه دانشجویان قدیمی یک افتخار بود و دانشگاه تهران در سطح جهان درخشان بوده و امیدوارم در ادامه راه با تلاش دانسجویان جدید اینچنین پیش برود.

 «حسن ابراهیم زاده معبود» دانش آموخته رشته زیست شناسی در این گردهمایی و در سخنانی گفت: مهمترین کارم انتخاب دانشجویان ممتاز در دانشگاه تهران بود تا شاهد نتایج ارزنده آن ها در کشور شوم و اثر آن در مشاغلی که فعالیت می کردند، مشهود بود.

«یوسف ثبوتی» از نخستین دانش آموختگان دانشگاه تهران و متولد ۱۳۱۱ است که همچنان در رشته فیزیک و نجوم در دانشگاه ها تدریس می کند. او نیزدر سخنانی اظهار داشت:  باید اجازه بدهیم دانشگاه ها کار پژوهشی انجام دهند. در زمان گذشته تعداد هیات علمی به اندازه یک دست نبود تا برای هر کار علمی، سیاسی، فرهنگی و مسوولیت های مختلف از دانشگاه تهران کمک بگیرند.

وی گفت: در گذشته بها دادن به پژوهش مهم بود تا بار علمی دانش آموختگان بسیار بالا باشد. البته دانشگاه ها با اخلاق ترین نهادهای کشور هستند و به آموزش عالی کشور و به خصوص دانشگاه تهران افتخار می کنم که سبب شد ارتقاء یابم.

این گردهمایی با حضور دانش‌آموختگان ادوار دانشگاه و تعدادی از دانش‌آموختگان شاخص برگزار شد. هم‌اندیشی و بهره‌مندی از نظرات، پیشنهادات و انتقادات دانش‌آموختگان ادوار، جلب حمایت‌های مادی و معنوی دانش‌آموختگان برای تقویت جایگاه ملی و جهانی دانشگاه تهران، معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه به منظور تعامل گسترده‌تر با دانش‌آموختگان و شناساندن دانش‌آموختگان شاخص و فاخر دانشگاه و معرفی آثار و فعالیت‌های آنها، از اهداف این گردهمایی بود.

در پایان مراسم دانش آموختگان ادوار مختلف دانشگاه تهران تقدیر شدند. 

برچسب‌ها دانشگاه تهران اساتید دانشگاه دانشجو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران اساتید دانشگاه دانشجو دانشگاه تهران اساتید دانشگاه دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۹۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای اجرای طرح هفته فرهنگی دانشگاه و آشنایی دانشجویان با وظایف و فعالیت‌های مختلف اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و همفکری و تعامل بیشتر با نهاد‌های فرهنگی سطح شهر نشستی برخی از دبیران فعال کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با حجت‌الاسلام جواد فراهانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزار شد.

در این نشست، طرفین بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر بین فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی دانشگاه و تبلیغات اسلامی در زمینه‌های مختلف، از جمله حمایت و ارتقا فعالیت‌های فرهنگی در حوزه رسانه، زنان، امید بخشی و ایجاد نشاط به جامعه  تأکید کردند.

در حاشیه این جلسه که به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، دبیران کانون‌های دانشجویی دانشگاه، توضیحات مبسوطی درباره کانون‌های دانشجویی و حوزه فعالیت‌های خود ارائه کردند و حجت‌الاسلام جواد فراهانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با پاسخ به پرسش برخی دانشجویان توضیحاتی درباره فعالیت‌های سازمان بیان و با اعلام خرسندی از این جلسه بر استمرار این نشست‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • پسربچه گمشده به آغوش مادرش بازگردانده شد/ عکس
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه