Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه شهرهای پیاده مدار جهان با الویت بخشیدن به عابران پیاده و اعمال محدودیت در استفاده و تردد خودروها موفق به حفظ بافت تاریخی شهرها شده اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران شهری در بسیاری از شهرهای جهان به منظور رفع مشکل ترافیک، کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها، حفاظت از بافت تاریخی شهر و اختصاص فضای بیشتر برای استفاده عابران پیاده، قوانین سخت گیرانه ای را برای تردد خودروها در نظر گرفته اند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعمال محدودیت برای تردد خودروها در مادرید اسپانیا

شهر مادرید در کشور اسپانیا یکی از شهرهای دوستدار عابران پیاده و توسعه مدار در گسترش فضای کافی برای عابران پیاده در میان شهرهای جهان است. از این‌رو، در این شهر بیش از ۲۰ خیابان اصلی و پرتردد شهر از خودرو خالی است. این اتفاق با نظارت دقیق و اعمال قوانین سخت گیرانه برای رانندگان خودروها اجرا شده است. برای مثال ورود اتومبیل‌ها به بعضی از خیابان‌ها بسیار پر هزینه است و رانندگان برای ورود به آن‌ها باید مبلغ زیادی را پرداخت کنند.

الویت عابران پیاده و اهمیت فضای سبز در هامبورگ

وجود "شبکه سبز" در هامبورگ آلمان باعث سهولت در عبور و مرور عابران پیاده بین پارک‌ها و فضای سبز در این شهر شده است. درواقع برنامه ریزی و رویکرد آلمان در راستای محدودیت استفاده از خودرو متمایز از سایر کشورهاست. در طول ۱۵ الی ۲۰ سال اخیر در هامبورگ، با اعمال و اجرای طرح "شبکه سبز" در این شهر، پیاده روها و مکان‌های ویژه دوچرخه سواران به شکل شبکه وار به یکدیگر متصل شده است. در نتیجه عابران پیاده و دوچرخه سوارن به راحتی از مکان‌های سبز و آرام، به دور از آلودگی صوتی و مشکلات ناشی از تردد خودروها، رفت و آمد می‌کنند.

سانفرانسیسکو؛ دومین شهر بزرگ دوستدار عابران پیاده در آمریکا 

با وجود اینکه سانفرانسیسکو شهری است که در آن تعداد زیادی خودرو وجود دارد، پیاده روی بهترین گزینه است.از طرف دیگر سربالایی های زیاد در این شهر ممکن است شما را در ظاهر فریب دهد اما سانفرانسیسکو هنوز هم شهری ایده آل برای پیاده روی است. بر اساس آمار، سانفرانسیسکو دومین شهر بزرگ دوستداران عابران پیاده در آمریکا است. علاوه بر این، در این شهر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و دوچرخه سواری در میان شهروندان امری رایج و متدوال برای عبور و مرور در سطح شهر است.

ممانعت از عبور و مرور خودروها در بافت تاریخی شهر فلورانس

شهر فلورانس در ایتالیا به دلیل داشتن جاذبه های تاریخی بسیار، یکی از شهرهایی است که از تردد خودروها در بسیاری از مناطق آن ممانعت می‌شود. به همین دلیل این شهر باستانی به یکی از شهرهای دوستدار عابران پیاده در جهان معروف است. با ممانعت از ورود و تردد خودروها در بسیاری از نقاط شهر، علاوه بر اینکه ترافیکی در شهر وجود ندارد، رسیدن به مقصد مورد نظر و بازدید از مناطق تاریخی این شهر به سادگی و در کمترین زمان ممکن برای گردشگران امکان پذیر است.

محافظت از شهر باستانی دوبرونیک با ممنوعیت تردد خودروها

شهر دوبرونیک در کشور کرواسی  معروف به مروارید دریای آدریاتیک است. جرج برنارد شاو، نویسنده و منتقد ادبی انگلیسی این شهر زیبا را چنین توصیف می‌کند: "کسانی که به دنبال بهشت روی زمین هستند باید آن را در دوبرونیک پیدا کنند." علاوه بر این، سریال بازی تاج و تخت باعث شناخته شدن و محبوبیت بیشتر این شهر باستانی در میان مردم شد. برای محافظت از خیابان‌ها و بافت تاریخی این شهر راهکار اعمال شده، ممانعت از ورود و تردد خودروها در سطح شهر است، حرکتی که باعث حفظ میراث جهانی یونسکو شده است.

کد خبر 398126

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر سانفرانسیسکو هامبورگ فلورانس ایتالیا برنامه ریزی شهری پیاده روی پیاده رو پياده راه سازي کرواسی اسپانيا سریال بازی تاج و تخت مادرید ممنوعیت تردد خودرو ممنوعيت بافت تاریخی آثار تاریخی آلودگی هوا آلاینده هوا منابع آلاینده ترافيک تردد خودرو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت

توکیو، دهلی، داکا، سائوپائولو و قاهره بزرگ‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مناطق شهری نیوآرک نیویورک، بوستون-پراویدنس، توکیو، آتلانتا و شیکاگو بزرگ‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴ بر اساس تراکم جمعیتی ساکن در مناطق شهری هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، حدود هشت میلیارد نفر در سیاره زمین زندگی می‌کنند که افزایش قابل‌توجهی نسبت به جمعیت جهان در سال ۱۹۵۰ با ۲.۵ میلیارد نفر محسوب می‌شود. با این حال سازمان ملل تخمین می‌زند که نرخ رشد در حال کاهش است و تقریباً ۱۵ سال طول می‌کشد تا به ۹ میلیارد نفر برسد.

بر اساس برآوردهای اخیر سرشماری ایالات‌متحده، حدود ۳۳۵ میلیون نفر از جمعیت جهان در ایالات متحده زندگی می‌کنند، با این وجود در حالی که ایالات متحده یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است، جمعیت آن در مقایسه با هند و چین که هر کدام بیش از ۱.۴ میلیارد نفر دارند، بسیار ناچیز است.

بزرگ‌ترین شهرهای جهان از نظر جمعیت در سال ۲۰۲۴

توکیو، ژاپن - ۳۷.۱ میلیون نفر

دهلی، هند - ۳۳.۸ میلیون نفر

شانگهای، چین - ۲۹.۸ میلیون نفر

داکا، بنگلادش - ۲۳.۹ میلیون نفر

سائوپائولو، برزیل - ۲۲.۸ میلیون نفر

قاهره، مصر - ۲۲.۶ نفر

مکزیکو سیتی، مکزیک - ۲۲.۵ میلیون نفر

پکن، چین - ۲۲.۱ میلیون نفر

بمبئی، هند - ۲۱.۶ میلیون نفر

اوزاکا، ژاپن - ۱۸.۹ میلیون نفر

بزرگ‌ترین شهرهای جهان بر اساس مناطق شهری

هر کشور، مفهوم شهر را به‌طور متفاوتی تعریف می‌کند، بنابراین تعیین یک اندازه‌گیری استاندارد برای بزرگ‌ترین شهرها بر اساس منطقه و مساحت دشوارتر از بررسی‌های جمعیتی است. برای مبارزه با ناهماهنگی در بین کشورها روشی موسوم به مناطق شهری ایجاد شده است که یک روش استاندارد برای اندازه‌گیری شهرها بر اساس تراکم جمعیت است. با استفاده از منطقه شهری به‌عنوان یک شکل اندازه‌گیری، شهرها و مناطق با هم گروه‌بندی می‌شوند، بنابراین بزرگ‌ترین شهرهای جهان بر اساس مناطق شهری، شهرهای جداگانه نیستند، بلکه گروه‌هایی از شهرها در مجاورت یکدیگر هستند.

نیویورک- نیوآرک ایالات متحده - ۱۲ هزار و ۹۳ کیلومتر مربع

بوستون-پراویدنس، ایالات متحده - ۹,۵۳۸ کیلومتر مربع

توکیو-یوکوهاما - ۸۲۳۰ کیلومتر مربع / ۳۱۷۸ مایل مربع

آتلانتا، ایالات متحده -۷۴۰۰ کیلومتر مربع

شیکاگو، ایالات متحده - ۷۰۰۶ کیلومتر مربع

لس‌آنجلس، کالیفرنیا، ایالات متحده - ۶۳۵۱ کیلومتر مربع

مسکو، روسیه - ۴۶۶۲ کیلومتر مربع

واشنگتن-بالتیمور، ایالات متحده - ۵,۵۰۰ کیلومتر مربع

فیلادلفیا، ایالات متحده - ۵,۴۳۰ کیلومتر مربع

دالاس-فورث، تگزاس، ایالات متحده - ۵,۲۷۹ کیلومتر مربع

بزرگ‌ترین شهرهای جهان بر اساس مساحت کلی

بزرگ‌ترین شهر جهان از نظر مساحت کلی سرمرسوق در گرینلند، تشکیل‌شده از پنج شهرداری کوچک‌تر است که بیش از ۵۳۱ هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت و تنها ۲۳ هزار و ۱۲۳ نفر جمعیت دارد. به همین دلیل، تراکم جمعیت سرمرسوق ۰.۰۴۳ نفر در کیلومتر مربع است.

دومین شهر بزرگ جهان از نظر مساحت نیز در گرینلند واقع شده است. آواناتا با ۵۲۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع مساحت، ۱۰ هزار و ۷۲۶ نفر جمعیت دارد و تراکم جمعیت آن حتی کمتر از سرمرسوق است (۰.۰۲ نفر در هر کیلومتر مربع).

چین بیشترین تعداد شهرهای بزرگ جهان از نظر مساحت را دارد و سومین، چهارمین، پنجمین و ششمین شهرهای بزرگ جهان از نظر مساحت را در خود جای داده است که شامل ناگچو، هولنبیر، جیوکوآن و شیگاتسه می‌شود.

ناگچو شهری با ۴۵۰ هزار و ۵۳۷ کیلومتر مربع مساحت، شامل ۸۹ شهرستان، ۲۵ شهر و ۱۲۸۳ روستا است. هولنبیر با مساحت ۲۶۳ هزار و ۹۵۳ کیلومتر مربع ۲.۵۴۹ میلیون نفر جمعیت دارد، جمعیت جیوکوان با مساحتی در حدود ۱۹۱ هزار و ۳۴۲ کیلومتر مربع، ۱.۰۹۵ میلیون نفر است و شیگاتسه، با مساحت ۱۸۲ هزار کیلومتر مربع، جمعیتی بیش از ۷۰۳ هزار نفری دارد.

کد خبر 748611

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس