Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد زنجانی روز پنجشنبه در نشست با رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل افزود: رعایت ضوابط زیست محیطی و اصول دفع و دفن زباله از الزامات است و این موضوع از طریق کارگروه مدیریت پسماند استان و تعامل و هماهنگی با مقامات عالی استانی تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهد شد.

وی گفت: جهاد دانشگاهی با طرح "امکان بازیافت پسماند و زباله‌های شهری استان اردبیل" در این حوزه ورود کرده و امیدواریم با اجرایی شدن آن شاهد حل این معضل در استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از حضور فعال جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی و پژوهشی استان قدردانی کرد و افزود: این نهاد برای اهداف اولویت‌دار تلاش کرده و در انجام ماموریت‌های خود، همکاری خوبی با دستگاه‌های اجرایی دارد.

زنجانی اظهارداشت: جهاد دانشگاهی نهادی موفق در حوزه علم، پژوهش، تحقیقات، فناوری‌های نوین و همچنین فعال در عرصه اشتغالزایی و مهارت‌افزایی است و می‌تواند در توسعه استان نقش ایفا کند.

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز گفت: این واحد دانشگاهی با فعالیت‌های دانش‌محور در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، کارآفرینی و اشتغال برای رفع خلاء‌های استان گام برمی‌دارد.

مهران اوچی اردبیلی افزود: جهاد دانشگاهی استان با بهره‌مندی از ظرفیت پنج مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت خود دوره‌های آموزشی مهارت‌محور را برای ارتقای توانمندی نیروی انسانی و ایجاد اشتغال تدوین و برگزار می‌کند.

سرانه تولید پسماند در استان اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است ، سرانه تولید پسماند در کشور حدود ۲۵۶ کیلوگرم برای هر نفر در سال می‌باشد در حالی که این رقم در استان برای هر نفر در سال ۲۷۵ کیلوگرم می‌باشد.

فقط در شهر اردبیل روزانه ۳۰۰ تن زباله تولید، جمع‌آوری و دفع می‌شود و جمع‌آوری و دفع هر کیلو زباله برای شهرداری ۳۰۰ ریال هزینه دارد.

برچسب‌ها پسماند اردبیل جهاد دانشگاهی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پسماند اردبیل جهاد دانشگاهی پسماند اردبیل جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان گفت: رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی، اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند است و با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در مسیر بهترشدن شرایط حرکت خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، مصطفی عسکری با اشاره به اینکه عملکرد سازمان پسماند نسبت به گذشته با تغییرات روبه‌رشدی همراه بوده است و با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در مسیر بهتر شدن شرایط حرکت خواهیم کرد، اظهار کرد: رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی، اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند است.

وی با اشاره به اینکه دفن پسماندهای بیمارستانی طبق دستورالعمل مدیریت پسماندهای بیمارستانی به‌صورت تخصصی و در ترانشه جداگانه انجام می‌شود، افزود: پسماند ارمغان زندگی مدرن و صنعتی امروزی ما انسان‌ها و مهم‌ترین چالش کنونی طبیعت در همه کشورها از جمله کشور ماست.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان با بیان اینکه برای ترغیب و تشویق کودکان، تعدادی از دانش‌آموزان به‌عنوان «همیار بازیافت» انتخاب شده‌اند و وظایف آن‌ها نیز مشخص و آموزش‌های لازم ارائه شده است، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش به‌عنوان دو اصل مهم در دستور کار سازمان قرار دارد و در این خصوص آموزش تفکیک از مبدأ و مدیریت پسماند به دانش‌آموزان انجام شده است.

وی یادآور شد: حفر ترانشه برای دفن پسماندهای عادی، بیمارستانی و پساب‌های خانگی، مدیریت شیرابه‌ها، احداث سرویس بهداشتی‌، گسترش فضای سبز، نمازخانه و سالن غذاخوری برای رفاه کارکنان کارخانه بازیافت، از اقدامات پیشِ‌روی این سازمان است که امیدواریم تا پایان سال‌جاری محقق شود.

کد خبر 747926

دیگر خبرها

  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند