Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله کمالی با اشاره به اینکه تشکیل بسیج موجب شکل‌گیری نظامی فراجناحی و فراقومیتی در ایران شد،گفت: پیروان ادیان و مذاهب مختلف خود را بسیجی می‌دانند ودر عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور می‌یابند

آیت ‌الله «حسن کمالی» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به روایت «مُعَاشَرَةٌ جَمِيلَةٌ وَ سَعَةٌ بِتَقْدِيرٍ وَ غَيْرَةٌ بِتَحَصُّنٍ؛ خوش رفتارى، گشاده دستى سنجيده و غيرت» (تحف العقول، النص، ص: 322) از امام صادق (ع) اظهار کرد: بسیجی باید در تعامل با دیگران خوش رفتار، مهربان و گشاده رو باشد تا بتواند افراد مختلف به ویژه قشر خاکستری را جذب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: بسیجیان در تمام صحنه های انقلاب اسلامی و بحران های اجتماعی مشارکت گسترده داشته اند برای نمونه این قشر در یاری رسانی به سیل زدگان استان های مختلف کشورمان در سال جاری حضور پررنگی داشتند که اگر این حضور نبود شاید حجم خسارت ها و مشکلات پس از وقوع سیل بیشتر می شد.

 

وی در ادامه با انتقاد از علمکرد برخی مسئولان که با اقدامات خود موجب بروز برخی بحران های سیاسی و اجتماعی در کشور شدند،ابراز کرد: بسیجیان در حوادث روزهای اخیر نیز با تبعیت از مقام معظم رهبری به مقابله با اغتشاشگران و روشنگری درباره نقش آمریکا و انگلیس در خط دهی به آشوبگران پرداختند. در واقع بسیج، الگوی دقیقی از بصیرت و عملکرد به موقع را به مسئولان کشورمان نشان داده اند هرچند برخی مسئولان از این الگوی مطلوب بهره نمی گیرند.

 

کمالی با اشاره به آیه «وَكَأَيِّن مِّن نَّبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِير؛ چه بسا پيامبرانی كه به همراهی آنان، مردان خداپرست بسياری نبرد كردند»(سوره آل عمران، آیه 146) گفت: اگر همراهی مردم و بسیجیان با امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نبود نظام جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای وسیعی در حوزه های سیاسی، اجتماعی، علمی و نظامی به دست نمی آورد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه نقش  بسیج در نخبه پروری را بسیار مهم دانست و یادآور شد: ملت ایران بسیار هوشیار است و اجازه تحقق دسیسه های شوم دشمنان علیه انقلاب اسلامی را نمی دهد که در این میان نقش نخبگان بسیجی بسیار برجسته و کاربردی است.

 

وی در ادامه بسیج مردمی در ایران را نمونه ای کامل از مردم سالاری در اداره جامعه دانست و تاکید کرد: تشکیل بسیج موجب شکل گیری نظامی فراجناحی و فراقومیتی در ایران شد به طوری که پیروان ادیان و مذاهب مختلف خود را بسیجی می دانند و در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی حضور می یابند که قرآن می فرماید «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ.» شکل گیری جریان مقاومت و وسیع شدن آن در سراسر جهان به دلیل همین رویکرد فراجناحی و فرامذهبی انقلاب اسلامی است.

 

کمالی در ادامه به یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و تاکید امام خمینی (ره) درباره در راس بوادن مجلس اشاره کرد و افزود: بسیجیان مسجدی در زمینه تشویق مردم به مشارکت وسیع مردم در این انتخابات بسیار مهم است و باید مردم را به انتخاب نخبگان و افراد صاحب دانش، مهارت و تجربه دعوت کنند.

 

وی در پایان با بیان اینکه اهالی مساجد در اجتماعات مقابله با آشوبگران و اغتشاشگران روزهای اخیر و دفاع از ولایت و امنیت مردم، مشارکت وسیعی داشتند، گفت: پایگاه های بسیج مساجد مهم ترین مرکز برای شکل گیری این اجتماعات انقلابی و روشنگرانه بودند.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد بسیج اغتشاشات اخیر در کشور هفته بسیج اغتشاشات کانون های فرهنگی هنری مساجد راهپیمایی مسجد مجلس کانون های مساجد یازدهمین انتخابات مجلس مساجد بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۰۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی

جلسه بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز با حضور سرتیپ هاشم جمالی جانشین فرمانده سپاه فجر فارس، شهرام قاسمی رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس، آرش فرج‌زاده قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز، سعید جعفری فرمانده گردان بیت‌المقدس شهرداری شیراز و فرماندهان ادارات و سازمان‌های شهرداری شیراز برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه این هم‌افزایی بین مدیریت شهری و سپاه در طول ادوار شهرداری بی‌نظیر است، اظهار امیدواری کرد: این هم‌افزایی موجب خدمات بهتر به مردم شیراز شود.

سرتیپ هاشم جمالی در ادامه به روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امام خمینی (ره) بنیان گزار انقلاب اسلامی همواره بر اصول «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» و صدور انقلاب اسلامی تأکید می‌کرد.

او بیان کرد: امروز ایران به‌عنوان یک قدرت برتر در دنیا و منطقه شناخته‌شده که این قدرت برگرفته از اراده امامین انقلاب اسلامی و روحیه بسیجی و استکبارستیزی و مقاومت مردم ایران اسلامی است.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس همچنین با تصریح بر تقویت محور مقاومت بیان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مصداق واقعی و تمام یک مجاهد مخلص فی سبیل الله بود که تمام وجودش را وقف اسلام، ولایت و مردم کرد.

سرتیپ جمالی گفت: شهید سلیمانی به‌عنوان مالک اشتر انقلاب اسلامی نقش بزرگی برای بقای دین ایفا و زمینه بسترساز ظهور بود.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس در این جلسه از مجموعه خدمات حوزه مقاومت بسیج شهرداری شیراز و گردان بیت‌المقدس در راستای جهاد خدمات‌رسانی و امیدآفرینی تقدیر کرد.

شهرام قاسمی از سلسله برنامه‌های شهرداری شیراز در راستای تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین یادواره‌های شهدا قدردانی و بر محوریت برنامه‌های امسال بسیج شهرداری شیراز در راستای برگزاری دومین کنگره بزرگ امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس تأکید کرد.

او همچنین ارتقای سلامت اداری را یکی از برنامه‌های محوری بسیج دانست و بر برنامه‌ریزی این موضوع تأکید کرد.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس از برگزاری میز‌های خدمت تخصصی تقدیر و بر تداوم آن تأکید کرد.

قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز نیز از ترسیم اتفاقات خوبی که قوای مسلح و به‌ویژه سپاه پاسداران برای مردم کشورمان خلق کردند، قدردانی و سپاه پاسداران را مایه افتخار دانست.

آرش فرج‌زاده تصریح کرد: عملیات غرورآمیز وعده صادق را نشان از ایمان و اقتدار و تحقق وعده صادق سپاه دانست.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز همچنین با توجه به اقتدار امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نام‌گذاری شعار سال مبنی برجهش تولید با مشارکت مردم بر تقویت حوزه اقتصاد تأکید کرد.

او همچنین با اشاره به برگزاری دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس بر تمرکز برنامه‌های امسال بسیج شهرداری شیراز در این محور اشاره کرد.

پیشبرد هیئت اندیشه‌ورز در چارچوب شعار سال و اردوی راهیان پیشرفت در راستای جهاد امیدآفرینی از دیگر مواردی بود که فرج‌زاده به آن اشاره کرد.

پایش سلامت کارگران شهرداری در حوزه پسماند و فضای سبز شهرداری، بسته‌های معیشتی آموزش عفاف حجاب، کاشت ۱۵ هزار درخت و ایجاد بوستان شهدا از دیگر مواردی بود که فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز به آن پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است