Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:54:57 GMT

برگزاری رویداد ملی شتاب تخصصی خرما در کرمان

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۱۱۰۵

برگزاری رویداد ملی شتاب تخصصی خرما در کرمان

ایسنا/کرمان رویداد ملی شتاب تخصصی خرما توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی کرمان برگزار شد.

"دکتر محمدحسین موسی‌زاده" امروز ۷ آذرماه در مراسم افتتاحیه این رویداد شتاب گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی سعی کرده است رویدادهای شتاب را براساس پتانسیل‌های منطقه‌ای تعریف و اجرا کند.

وی ادامه داد: امیدواریم این رویدادهای شتاب که براساس پتانسیل و ظرفیت‌های استان‌ها برگزار می‌شود بتواند گره‌ای از استان کرمان در این حوزه را باز کند و با جمع بندی و ترکیب آنها در راستای اشتغال گامی برداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی شناسایی پتانسیل‌های استان‌ها را سرلوحه کارهای دانشگاه‌های علمی کاربردی دانست و بیان کرد: در کشورهای توسعه یافته توجه ویژه‌ای به استارت آپ‌ها وجود دارد و در این کشورها خلاقیت و نوآوری برای زنده ماندن صنعت را الزامی می‌دانند که این موضوع در کشورهای پیشرفته از مهمترین ماموریت‌های به حساب می آید.

موسی زاده با بیان اینکه سال آینده تحول عظیمی در زمینه خرما در استان کرمان به واسطه همین رویداد رقم می خورد، عنوان کرد: ایده های برتر این رویداد بر اساس اولویت بندی در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد و برای تجاری سازی آن ها اقدام می شود.

مدیر کل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با تاکید بر اینکه تلاش دانشگاه علمی کاربردی بر این است تا ایده هایی که مراحل اول پژوهشی خود را طی کرده و به یک مدل کسب و کار رسیده باشند توسط منتورهای تهیه شده و محل استقرار آن ها در دانشگاه، به جهت منتورینگ و مباحث حقوقی حمایت معنوی شده تا بتوانند به یک سرمایه گذار وصل شوند، تصریح کرد: یکی از شعارها و افتخارات دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که به ایده های این رویداد ها سرمایه گذار معرفی می کنیم تا بتوانند رشد کنند و در جهت رفع نیازهای استان گام بردارند.

به گزارش ایسنا، دکتر "محسن شمسی" رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان نیز در این آئین گفت: از یک سال پیش برای این رویداد برنامه‌ریزی‌هایی خوبی در سطح استانی انجام شده است.

وی با بیان این مطلب که همه ایده‌های ارسال شده به این رویداد، کاربردی هستند، اظهار کرد: ۶۵ ایده برای این رویداد ثبت شده بود که امروز ۱۰ ایده به صورت شفاهی ارایه خواهد شد که از بین این ۱۰ ایده، سه مورد به عنوان ایده برتر انتخاب خواهد شد.

شمسی ادامه داد: این رویداد حول محورهای «آموزش توانمند سازی و افزایش بهره وری»، «مکانیزاسیون تولید خرما»، «فرآوری محصولات خرما»، «بازاریابی و فروش» و سایر ایده های مرتبط با خرما و نخل خرما بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رویداد شتاب دانشگاه علمی کاربردی استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه با حضور تاجران و بازرگانان خارجی از ۱۰۰ کشور و حدود ۸۰۰ شرکت ایرانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافته و استان کرمان نیز توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته است.

غرفه استان کرمان در سالن ۴۱B نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ دایر شده و پنج شرکت بومی، محصولات خود را در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته به هیئت‌های داخلی و خارجی ارائه می‌دهند. 

در حوزه نوآوری و محصولات جدید زنجیره ارزش خرما با تولید سرکه خرما و شکر خرما در نمایشگاه رونمایی شده است. 

محصولات شرکت مس شهید باهنر در حوزه زنجیره ارزش ویژه تولید صنایع دستی، برای اولین بار در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به نمایش گذاشته شده است. 

در حوزه گیاهان دارویی نیز شرکت‌های فعال این حوزه، محصولات خود را اعم از دمنوش‌های مختلف و محصولات آرایشی و بهداشتی تولید شده از گیاهان دارویی که زنجیره ارزش آن ها کامل شده عرضه کرده‌اند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در نخستین روز این نمایشگاه و در نشست‌هایی با سرمایه‌گذاران سوریه، قرقیزستان، یونان، چین و روسیه به تشریح ظرفیت‌های اقتصادی استان پرداخت. 

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در گروه‌های کالایی صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی و آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی در روز‌های ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور