Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید موسی حسینی کاشانی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری قم در سالن همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی، تعداد معدودی از استان‌ها توانستند جشنواره مطبوعات استان خود را برگزاری کنند که قم یکی از این استان‌های پیشتاز در این بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه کار را باید به انجمن‌های صنفی واگذار کرد گفت: دومین دوره جشنواره مطبوعات قم به خانه مطبوعات استان واگذار شد و این حرکتی مثبت در جهت تقویت انجمن‌های صنفی فرهنگی و هنری در استان است.

وی بابیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پشتیبان انجمن‌های فرهنگی و هنری است گفت: حضور در جشنواره‌های رسانه‌ها و برگزاری چنین جشنواره‌هایی در استان موجب رشد کمی و  کیفی رسانه‌های استان می‌شود.

۳۹۶ اثر به دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری این استان ارسال‌شده‌ که از این تعداد ۳۳۰ اثر در بخش اصلی و ۶۶ اثر در بخش ویژه است.

در بخش اصلی در رشته گزارش تصویری و مکتوب ۱۰۱ اثر، تیتر ۵۲ اثر، یادداشت و سرمقاله ۵۶ اثر، خبر ۲۱ اثر، مصاحبه ۶۰ اثر، صفحه‌آرایی ۲۱ اثر، طنز مکتوب ۹ اثر و عکس خبری ۱۰ اثر به جشنواره ارسال‌شده است.

در بخش ویژه نیز ۳۱ اثر با موضوع رونق تولید و ۳۵ اثر مرتبط با گام دوم انقلاب در سایت جشنواره بارگذاری شده است.

۳ درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است. از ۴۲ خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است ضمن اینکه از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود ۱۰ روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی می‌باشد.

رشد گزارش‌نویسی در رسانه‌های قم بی‌سابقه است

مدیر خانه مطبوعات قم نیز در این آیین بابیان اینکه رشد گزارش‌نویسی در رسانه‌های استان بی‌سابقه است ادامه داد: حدود ۴۰۰ اثر به جشنواره رسیده است که در دو بخش عمومی و تخصصی ۱۴۰ گزارش به دبیرخانه ارسال‌شده است.

مرتضی داستانی افزود: رشد رسانه‌های استان نیازمند تشویق و تمایز افراد برجسته رسانه‌ای از سایر فعالان این عرصه است به همین دلیل نخستین دوره جشنواره مطبوعات استان سال گذشته در قم کلید خورد.

مدیر خانه مطبوعات قم بابیان اینکه برگزاری جشنواره مطبوعات تحول خوبی در رسانه‌های استان ایجاد کرده است گفت: اوج کار یک خبرنگار و روزنامه‌نگار در گزارش‌نویسی است که دریافت بیش از ۱۴۰ گزارش به دبیرخانه این جشنواره نشان از رشد رسانه‌های استان است.

داستانی با تاکید بر اینکه در بخش خبر، خبرنگاران خوبی در استان وجود دارند ولی در دوره قبل و این دوره جشنواره هیچ اثری نتوانست حائز رتبه اول شود گفت: این نشان می‌دهد که در حوزه خبر، رسانه‌های استان به شکل خوبی کار نمی‌کنند.

وی، کمبود گزارش‌های میدانی را ازجمله مشکل رسانه‌های استان دانست و افزود: در حوزه گزارش تحقیقی عملکرد رسانه‌های استان نزدیک به صفر است و این در حالی است که این نوع گزارش‌ها بسیار می‌تواند اثرگذار باشد.

برچسب‌ها قم جشنواره رسانه های خبری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم جشنواره رسانه های خبری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم قم جشنواره رسانه های خبری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۱۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین جشنواره ی خوشنویسی امیرنظام گروسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکزکردستان،به گفته کریم نژاد دبیر این جشنواره ۱۹۰ اثر در سه بخش تحریری، نستعلیق و شکسته به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

خوشنویسان ۱۱ استان کشور در جشنواره خوشنویسی امیر نظام گروسی آثار خود را در معرض داوری و نمایش قرار گذاشتند.

در پایان در بخش تحریری مسعود حمیدی از سقز اول، مجمد حسن عطاری از تبریز دوم و ایوب شیری از آذربایجان غربی سوم شدند.

در بخش شکسته نیز، محمد عقمانی از بانه عنوان نخست و عابدین پویا و راحله تیمری هر دو از سنندج به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

همچنین در بخش نستعلیق هم محمد بهرامی از مریوان اول شد ناصر شریفی از سقز دوم و کورش کلهری از بیجار و احمد سنگینی هم از بانه به طور مشترک سوم شدند.

دیگر خبرها

  • جشنواره کن در کما
  • برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • برگزاری اولین جشنواره ی خوشنویسی امیرنظام گروسی
  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی