Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم روز پنجشنبه در نشست با قضات محاکم تجدید نظر کرمان با اشاره به رویکردهای دستگاه قضا افزود: اولویت نخست جلوگیری از اطاله دادرسی است که این مهم نیاز به فکر و هنر و ابتکار قضایی دشته و در دستگاه قضا ابتکار قضایی کاربرد دارد.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از ورودی پرونده‌ها ساختاری باید اعمال شود تا روند تشکیل بسیاری از پرونده‌ها در دادگستری کاهش یابد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه قضات باید راهکاری برای اطاله دادرسی پیدا کنند گفت: ارتقا کیفی آرا دومین اولویت دستگاه قضا است و باید کیفیت و استدلال آرا به گونه‌ای باشد که تایید شود .
حجت‌الاسلام مرتضوی تصریح کرد: هیچگاه قضات در دادگاه بدوی به این فکر نباشند که یک مرحله دیگر است که اگر نقصی بود در مرحله بعدی به آن رسیدگی می‌شود بلکه باید رای آن‌ها به گونه‌ای صادر شود تا پرونده‌ها نیاز به تجدیدنظر نداشته باشتد.
وی با بیان اینکه بسیاری از مردم به حقشان قانع بوده و عده‌ای اعتراض می‌کنند، گفت: مردم آگاهی به مسائل حقوقی ندارند و دادگاه‌ها می‌گویند به لایحه من توجه نشد زیرا در رای استدلال نیست‌.
رئیس دیوان عالی کشور خطاب به قضات دادگاه کیفری یک گفت: بی‌نظمی اوراق دربرخی پرونده‌ها وقت قضات دیوان عالی را می‌گیرد و پرونده‌ها باید فهرست‌بندی شوند تا وقت قضات دیوان عالی گرفته نشود.
وی با بیان اینکه قضات هنرمند زیاد است خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی ابتکار خوبی در تفکیک اوراق پرونده‌ها با اوراق رنگی اجرا کرده‌اند.
حجت‌الاسلام مرتضوی جلب رضایت‌مندی مردم را اولویت دیگر عنوان کرد و گفت: بسیاری از مردم با مقررات دست و پا گیر در ادارات روبرو هستند که این امر سبب نارضایتی مردم می‌شوند و در دستگاه قضا مردم آشنایی با مسائل حقوقی ندارد اما با خوشرویی و توجیه کردن طرف می توان  سبب رضایت‌مندی مردم شد.
وی با بیان اینکه قضات از ابتکار و نوآوری‌های خود برای پیشبرد کار استفاده کنند تصریح کرد: یک دستگاه قضای فعال ، پرکار و خوب  تمام ادارات دولتی را به جنب و جوش می‌آورد.
رئیس دیوان عالی کشور بیان داشت: دستگاه قضا علاوه بر اینکه کار خودش را انجام می‌دهد باید مطالبه‌گری به حق از ادارات را داشته باشد و دادستان و بازرسی نقش سازنده‌ای را در این حوزه دارد.
حجت‌الاسلام مرتضوی بیان داشت: جایی‌که وظیفه ما است باید به صورت جدی وارد شد و نظارت کرد و در مجموع رضایت‌مندی مردم  نسبت به نظام بالا می‌رود.
وی گفت: متاسفانه برخی جاها افراد هستند که ممکن است بخواهند ایجاد نارضایتی و مردم را به نظام بدبین کنند و باید این افراد شناسایی و حتی‌الامکان این گونه افراد از دستگاه‌ها تسویه شوند تا دستگاه‌های اجرایی فعال و خدمتگزار باشد.
رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به نظارت دیوان عالی کشور گفت: نظارت و ایجاد وحدت ۲ وظیفه مهم دیوان عالی هستند که در قانون اساسی به آن تصریح شده است.
حجت‌الاسلام مرتضوی بیان داشت: در این دوره جدید دیوان سفرهای استانی که شامل گروهی از همکاران پیشکسوت هستند به استان‌ها سفر می‌کنند تا با بررسی پرونده‌ها فعالیت قضات را مشخص و ارزیابی کنند.
وی خاطرنشان کرد: وحدت قضایی به همکاران قضایی در استان‌ها برمی‌گردد و در جلسات ماهیانه می‌توان این مهم را تحقق داد و وحدت رویه در کشور کارگشا و برای همه قضات لازم‌الاجرا است.

برچسب‌ها دادگستری کرمان ایرنا مطالبه اجتماعی دیوان عالی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کرمان ایرنا مطالبه اجتماعی دیوان عالی کشور دادگستری کرمان ایرنا مطالبه اجتماعی دیوان عالی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۱۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی بزرگداشت دهه کرامت به میزبانی دفتر خود در سمنان بیان کرد: ایام دهه کرامت فرصت بسیار خوبی است تا پشتوانه حمایت از اجرای طرح نور باشد.

وی ضمن اشاره به اهمیت حجاب در بین خانواده‌های استان سمنان افزود: ابراز رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح جامعه امری ارزشمند است.

امام جمعه سمنان همچنین با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در ایام دهه کرامت بتوانیم از فیوضات معنوی و برکات امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، گفت: اقدامات و کارهای فرهنگی مطلوبی در این خصوص تاکنون صورت گرفته که امیدواریم از این ظرفیت دهه کرامت همراه با برنامه‌های خوب بهره گیری لازم صورت گیرد.

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان نیز در سخنانی کوتاه در این نشست ضمن بیان اینکه بحث فضاسازی، برپایی ایستگاه صلواتی، موکب و سایر موارد توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌های سطح راه‌های اصلی استان و همچنین فضاسازی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار باشد، گفت: برنامه‌ای مدون و جامع در حوزه گرامیداشت دهه کرامت در روستاها و همچنین تجلیل از مقام دختران در این ایام تدوین و ابلاغ شود.

کد خبر 6090352

دیگر خبرها

  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری