Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:08:48 GMT

سیستم ایکس‌ری در گمرک بیله‌سوار نصب می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۲۰۶۸

سیستم ایکس‌ری در گمرک بیله‌سوار نصب می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر زارع روز پنجشنبه افزود: صندوق نوآوری شکوفایی از شرکت‌های دانش بنیان به عنوان طرف تفاهم‌نامه متعهد شده تا مدت ۶ ماه آینده با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال دستگاه ایکس‌ری را در محل گمرک بیله‌سوار نصب کند.

وی اظهارداشت: در جلسه ای که با حضور سردار موئدی رییس کالای قاچاق و ارز کشور برگزار شد، قرار شد صندوق نوآوری شکوفایی شرکت دانش‌بنیان با در نظر گرفتن شرایط منطقه این دستگاه را نصب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع گفت: با نصب این دستگاه روند تردد کامیون‌ها تسریع و سلامت صادرات و واردات بطور تضمینی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان شهرداری‌های استان اردبیل همچنین بیان کرد: سازمان همیاری شهرداری‌های استان با مشارکت در طرح‌های عمرانی کارهای خوبی در استان شروع کرده و با حمایت استاندار اردبیل نتیجه این مشارکت‌ها در سال‌های آتی مشخص خواهد شد.

زارع با بیان اینکه در آینده نزدیک عملیات اجرایی چند پروژه بزرگ آغاز می‌شود، تشریح‌کرد: مطالعه پروژه راه‌آهن اردبیل - پارس آباد، عملیات اجرایی نصب دستگاه ایکس‌ری، آغاز احداث هتل پنج ستاره و چند پروژه خرد و بزرگ با تلاش این سازمان در استان شروع می‌شود.

وی اظهارامیدواری کرد با همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی استان بروکراسی اداری کاهش یافته و مسیر حرکت برای توسعه همه‌جانبه تسریع شود.

بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است، تنها گمرک بین‌المللی استان در این شهرستان واقع است.

روزانه بیش از سه هزار مسافر آذری از طریق گمرک مرزی بیله‌سوار مغان بین ۲ کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد می‌کنند.

برچسب‌ها ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران استانداری اردبیل بیله سوار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران استانداری اردبیل بیله سوار ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران استانداری اردبیل بیله سوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۲۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام گمرک ایران، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران در دیدار روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور بر تداوم همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان برای تجهیز گمرکات کشور به دستگاه‌های آشکارساز کامیونی تاکید کرد.

در این دیدار رئیس کل گمرک با اشاره به دشواری شرایط کار کارکنان گمرک در مناطق مرزی و محروم بر ضرورت تجهیز اماکن گمرکی تاکید و خواستار حمایت جدی از گمرک در تجهیز امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شد.

وی با اشاره به حجم کالاهایی که از مناطق آزاد و ویژه به گمرکات داخلی ترانزیت می‌شود، تجهیز متناسب و همسطح تمام گمرکات را در جهت ساماندهی تجارت کشور یک ضرورت برشمرد.

رئیس کل گمرک ایران گفت: وضعیت گمرکات خصوصاً در نواحی مرزی می‌بایست متناسب با حجم تجارت خارجی کشور ارتقا یابد و این امر نیازمند توجه و حمایت جدی نهادهای تصمیم‌گیر است.

رضوانی‌فر تاکید کرد: در گمرکات کشور در دو سال گذشته به اندازه تمام مدت زمان قبل از آن، دستگاه آشکارساز کامیونی نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. با این‌حال گمرک کماکان نیازمند تجهیز به دستگاه‌های آشکارساز است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور نیز در این دیدار از تبیین نیازمندی‌های اساسی کشور استقبال کرد و افزود: این تبیین چنانچه منطقی و مستدل مطرح شود می‌تواند به یک گفتمان در محافل مدیریتی کشور تبدیل شود و قابلیت تحقق آن را افزایش دهد.

دهقانی فیروزآبادی همچنین بر تداوم حمایت از گمرک در راستای تحقق اهداف پیش‌بینی شده آن و تجهیز گمرکات کشور تاکید کرد.

کد خبر 6094857

دیگر خبرها

  • ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل
  • بحران آب در مغان جدی است
  • تدارک ۲۷۰ شعبه اخذ رأی در اردبیل برای مرحله دوم انتخابات
  • حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت