Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:49:35 GMT

همایش انس با کتاب در پلدختر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۲۰۶۹

همایش انس با کتاب در پلدختر برگزار شد

رییس اداره کتابخانه های عمومی پلدختر، در این همایش ، توسعه پایدار جامعه در زمینه های مختلف را مرهون علم اندوزی و مطالعه دانست و گفت : یکی از مهمترین شاخصه های مطالعه و علم اندوزی در جامعه میزان آثار مکتوب و نگارش آداب و سنن و زندگی مفاخر هرمنطقه است.

علی محمد  قهرمانی اظهار داشت: مکتوب کردن روش های زندگی مفاخر به عنوان زندگی نامه آنها در قالب کتاب و مقاله از مهمترین  راه ها و ابزارهای حفظ آداب و میراث ماندگار آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از خلاءهای شهرستان را غلبه کردن فرهنگ شفاهی بر فرهنگ مکتوب دانست و افزود:انتقال سینه به سینه مطالب ،آثار علمی و سایر توانمندی های فرهنگی مردم هر منطقه در بسیاری از موارد باعث فراموشی  و از بین رفتن آن می شود.

رییس اداره کتابخانه های عمومی پلدختر گفت:از این رو باید براساس ظرفیت ها و فرصت های موجود فرهنگی ، علمی و زیست محیطی در منطقه علاقمندان را با بکارگیری راهکارهای لازم  به نگارش کتاب ترغیب کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره پرویز افتخاری کتابدار شهرستان و تقدیر ازکتابداران افزود:کتابخانه های عمومی به طور قطع نقش بی بدیل درترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند.

قهرمانی ، هدف از برگزاری همایش را معرفی نویسندگان بومی ، مفاخر فرهنگی و کتابخوانان نمونه شهرستان دانست و یادآورشد: ترغیب نسل جوان به نویسندگی و نوشتن کتاب و جلوگیری از به فراموشی سپردن سنن و روش زندگی نیاکان و مفاخر علمی منطقه از اهداف برگزاری این همایش است.

وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این گونه برنامه ها ، شاهد استقبال خیل نویسندگان بومی از کتابخانه عمومی ، معرفی آنان ، ثبت و اهدای آثار آنان در این کتابخانه باشیم.

 در این همایش کتاب تالاب‌های 11 گانه  پلدختر و ترانه تاک معرفی و همچنین سه اثر علمی شیمی فیزیک،آزمایشگاه مجازی شیمی و شبیه سازی ترکیبات آلی رونمائی شد.

در ادامه همایش همچنین به صورت ویژه از خانواده کتابدار فقید پرویز افتخاری ، خردسال ترین و بزرگسال ترین عضو فعال کتابخانه علامه جزایری،کتابداران کتابخانه های عمومی،مربیان کانون پرورش فکری کودکان،سه نفر از فرهنگیان بازنشسته نمونه کتابخوان،پنج نفر از نویسندگان مرتبط با کتابخانه های عمومی و کتابفروشی فردوسی پلدخترتجلیل شد.

هفت نفر فعال فرهنگی موسسه جامعه القرآن محله مسجدجامع، تعدادی از دانشجویان و دانش آموزان و اعضای فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به صورت مستمر با کتابفروشی فردوسی ارتباط فرهنگی داشته اند مورد تجلیل قرار گرفتند.

همایش انس با کتاب ویژه بیست هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به همت اداره کتابخانه های عمومی پلدختر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابفروشی فردوسی با حضور جمعی از دانشگاهیان،دانش آموزان،فرهنگیان و اصحاب رسانه درمحل سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ وارشاد پلدختر برگزار شد.

برچسب‌ها هفته کتاب پلدختر کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته کتاب پلدختر کتاب هفته کتاب پلدختر کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فلاح ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، ضمن بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی رشت، افتتاح این مرکز بزرگ فرهنگی را در رشد و بالندگی بیشتر فرهنگی گیلان مؤثر دانست و اظهار کرد: حوزه فرهنگ یکی از مهمترین ارکان رشد و توسعه کشور محسوب شده و حمایت از کتابخانه های عمومی وظیفه مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدی فلاح رسیدگی به وضعیت معیشتی کتابداران در مجلس شورای اسلامی را از اهم وظایف نمایندگان ملت برشمرد و افزود: همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کنار سایر نمایندگان، اهمیت به مقوله معیشتی کتابداران به ویژه در دوره جدید حاکی از نگاه امید بخش به موضوعات فرهنگی و آینده کشور است.

فلاح توسعه کتابخانه های عمومی در کشور و به ویژه در استان گیلان را امری بسیار مهم ارزیابی و نیاز استان در این حوزه را پراهمیت توصیف کرد و گفت: کتابخانه مرکزی رشت به عنوان مهمترین پروژه فرهنگی استان باید با تعامل و همکاری همه مسؤولین امر تکمیل و برای استفاده مردم فرهنگ دوست استان تجهیز و مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 6092053

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود