Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان استاد اسدالله عبداللهیان، از نویسندگان و شخصیت های نام آشنای فرهنگی استان گیلان دار فانی را وداع گفت.

شاپور تشرینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرزی بندر آستارا در این خصوص اظهار کرد: عبداللهیان متولد ۱۳۰۳ بندر مرزی آستارا و دانش آموخته رشته ادبیات عرب از دانشگاه تهران بود.

وی ادامه داد: عبداللهیان از فرهنگیان بازنشسته بود که بیشترین دوران زندگی خود را به پژوهش و نویسندگی گذراند و از ایشان بیش از ۲۰ عنوان کتاب در حوزه های مختلف به یادگار ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشرینی با اشاره به اینکه این چهره فرهیخته مدتی در بستر بیماری بود، افزود: وی شامگاه روز گذشته (چهارشنبه ۶ آذر) دار فانی را وداع گفت و پیکر وی تا لحظاتی دیگر بر دستان اهالی فرهنگ و ادب شهرستان آستارا به سوی آرامستان این بندر مرزی تشییع می شود.

به گزارش ایسنا، از اسدالله عبداللهیان کتاب هایی نظیر فهرست اجمالی احکام و قصص قرآن، شرح اجمالی بر مثنوی معنوی، زیارت کعبه (آمال مسلمین)، عرفان، حق تعالی، روح روان، حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع)، حضرت محمد(ص)، حضرت خضر(ع) و اصحاب کهف، حضرت سلیمان(ع) و حضرت آدم(ع)، حضرت نوح (ع) و حضرت یعقوب(ع) و حضرت یوسف(ع)، خلفای راشدین، بلعم باعور (معاویه، شیطان و مزیت دنیا)، لقمان حکیم و حضرت داود(ع)، حضرت ایوب(ع)، حضرت شعیب(ع) و هاروت و ماروت منتشر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا شهاب زاده عصر شنبه در بازدید از واحدهای تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگر، ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی دولت فعال نمودن حوزه تولید است که با توجه به شعار امسال با مشارکت مردم عزیز نیز همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت در راستای تحقق شعار سال این است که با کمک مردم بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی راکد را حل کرده و همچنین واحدهای جدید را هم با توجه به پتانسیل بالایی که شهرستان آستارا دارد راه اندازی کنیم.

فرماندار آستارا با بیان اینکه ۱۱۶۷ واحد کارگری در شهرستان آستارا در حال فعالیت هستند افزود: ۷۰۵۲ نفر نفر بیمه شده اجباری در این واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به وجود ۴۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی این شهرستان گفت: تعداد ۱۰ واحد از این واحدها غیر فعال شده بودند که در دولت سیزدهم ۸ واحد وارد چرخه تولید شدند و ۲ واحد نیز در حال احداث است که با فعال این واحدهای تولیدی ۳۰ کارگر مشغول به کار شده‌اند.

گفتنی است؛ فرماندار آستارا با حضور در برخی از واحدهای تولیدی شهرستان از تعدادی از کارگران زحمتکش با تقدیم لوح تقدیر تجلیل نمودند.

کد خبر 6090362

دیگر خبرها

  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر