Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا چهارشنبه شب طی مراسمی هیات داوران سومین جشنواره تئاتر استانی اروند بدون قید اولویت ۲ نمایش، نامه هایی به دخترم سهراب از آبادان و شلب از خرمشهر را به عنوان آثار برگزیده برای معرفی به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی کردند.

جایگاه نخست کارگردانی،  تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به علی حیدری برای کارگردانی نمایش نامه هایی به دخترم سهراب رسید، حمید بقایی نیز برای نمایش شلب با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی دوم شد و جایگاه سومی کارگردانی با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به شبنم زیرک قشقایی برای نمایش چشم آبی سگ رسید وهیات داوران از ندا اعتمادی کیا برای نمایش نامه هایی که از مردگان می رسید با لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات داوران در بخش نمایشنامه نویسی هیچ نمایشنامه ای را حائز کسب رتبه نخست ندانستند و علی حیدری و طیبه نیک آزاد نیز برای نوشتن نمایش نامه هایی به دخترم سهراب جایگاه دوم را به دست آوردند و لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند وجایگاه سوم به طور مشترک به عبدالرضا سواعدی برای نمایش یک اتفاق ساده و حسین ذوالفقاری برای نمایش شلب رسید .

در بخش بازیگری زن عنوان بازیگری اول زن نیز به الهام چاسبی برای اجرایش در نمایش چشم آبی سگ رسید، جایگاه دوم بازیگری زن نیز به طور مشترک به هاجر جان نژاد برای بازی در نمایش نامه هایی که از مردگان می رسید و طیبه نیک آزاد برای بازی در نمایش چشم آبی سگ رسید و آمنه پورحسینی برای نمایش لگاح، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به عنوان نفر سوم معرفی شد.

در بخش بازیگری مرد امین مطورچی برای بازی در نمایش شلب اول شد و عبدالرضا سواعدی برای بازی در نمایش چشم آبی سگ جایگاه دومی را از آن خود کرد و جایگاه سومی بازیگری مرد به طور مشترک به مهدی گرنافی نژاد برای بازی در نمایش یک اتفاق ساده و علی عباسیه برای بازی در نمایش مرگ معکوس رسید، هیات داوران از سهراب منصوری نیز برای بازی در نمایش چشم آبی سگ با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی قدردانی کردند.

در بخش اول این آیین از هشت گروه راه یافته به بخش اجرای صحنه ای شامل بوی خاکستر، لگاح ، یک اتفاق ساده، نامه هایی که از مردگان می رسید، نامه هایی به دخترم سهراب، شلب، مرگ معکوس و چشم آبی سگ، و همچنین تلاشهای عبدالرضا ثامری، مرتضی شاه کرم و مهرداد بهراد به عنوان هیات داوران سومین جشنواره تئاتر استانی منطقه آزاد اروند قدردانی شد.

در بخش تقدیر ویژه هیات داوران ضمن اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به عبدالله حلیات به سبب استمرار حضور و تاثیرگذاری بر جریان تئاتر منطقه از ۲ بازیگر کودک و نوجوان محمد مهدی درویشی نمایش بوی خاکستر و الهه مزرعه نمایش لگاح و بازیگر نوجوان ایلیا بعنونی نژاد برای نقش آفرینی در نمایش نامه هایی به دخترم سهراب با اهدای لوح تقدیر قدردانی کردند.

در بخش موسیقی هیات داوران با قدردانی و اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به گروه موسیقی نمایش لگاح، هیچ اثر موسیقی را حائز کسب رتبه ندانستند.

در بخش طراحی نور هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به امین خالدی نورپرداز نمایش نامه هایی که از مردگان می رسید، قدردانی کرد اما سعید فیوضی نورپرداز نمایش نامه هایی به دخترم سهراب با دریافت دیپلم افتخار، جایزه نقدی و تندیس جشنواره از سوی هیئت داوران به عنوان نفر برگزیده این بخش معرفی شد.

در بخش طراحی و انتخاب لباس هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به شبنم زیرک قشقایی برای نمایش چشم آبی سگ و مریم مردانی طراح لباس نمایش شلب با دریافت دیپلم افتخار، جایزه نقدی و تندیس جشنواره به عنوان برگزیده این بخش معرفی شد.

در بخش طراحی صحنه نیز هیات داوران حسین ذوالفقاری و حمید بقایی برای نمایش شلب و اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا کرد و علی حیدری طراح صحنه نمایش نامه هایی به دخترم سهراب را با اهدای دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به عنوان برگزیده این بخش معرفی کرد.

برچسب‌ها خرمشهر جشنواره تئاتر خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر جشنواره تئاتر خوزستان خرمشهر جشنواره تئاتر خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۲۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟

 به گزارش تابناک به نقل از ورایتی، «لیلی گلادستون»، بازیگر نامزد اسکار فیلم «قاتلان ماه کامل»، «اوا گرین» بازیگر فرانسوی، «عمر سی» بازیگر فرانسوی، «ابرو سیلان» نویسنده فیلم برنده نخل طلای «خواب زمستانی» در سال ۲۰۱۴، «نادین لبکی» کارگردان فیلم «کفرناحوم» که در سال ۲۰۱۸ برنده جایزه هیات داوران جشنواره کن شد، «خوان آنتونیو بایونا» کارگردان اسپانیایی فیلم نامزد اسکار «انجمن برف»، «پیرفرانچسکو فاوینو» بازیگر ایتالیایی و «هیروکازو کورئیدا» کارگردان ژاپنی برنده نخل طلای ۲۰۱۸ با فیلم «دزدان فروشگاه» اعضای هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره کن را تشکیل می‌دهند و طبق اعلام پیشین «گرتا گرویک» کارگردان آمریکایی نیز ریاست هیات داوران را بر عهده دارد.
 

 هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره کن مسئولیت انتخاب برنده نخل طلای بهترین فیلم، جایزه بزرگ هیات داوران، جایزه هیات داوران، جایزه کارگردانی، فیلمنامه و بهترین بازیگر زن و مرد را بر عهده دارند.

بخش مسابق اصلی جشنواره کن ۲۰۲۴ امسال شاهد رقابت ۲۲ فیلم بلند شامل «مگالوپولیس» (فرانسیس فورد کاپولا)، «کارآموز» (علی عباسی)، «متل سرنوشت» (کریم آینوز)، «پرنده» (آندریا آرنولد)، «امیلیا پرز» (ژاک اودیار)، «آنورا» (شین بیکر)، «کفن‌ها» (دیوید کراننبرگ)، «ماده» (کورالی فارگیت)، «گرند تور» (میگوئل گومز)، «مارسلو میو» (کریستف آنوره)، «گرفتار جزر و مد» (جیا ژانگ-که)، «همه آنچه ما به عنوان نور تصور می‌کنیم» (پایال کاپادیا)، «انواع مهربانی» (یورگوس لانتیموس)، «عشق فیو» (ژیل للوش)، «الماس وحشی» (آگاته رایدینگر)، «اوه، کانادا» (پل شریدر)، «با ارزش‌ترین محموله‌ها» (میشل هازاناویسیوس)، «سه مایل مانده به پایان دنیا» (امانوئل پاروو) و «دانه انجیر مقدس» (محمد رسول اُف) می‌شود.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن از ۱۴ تا ۲۵ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت‌ماه تا ۵ خردادماه) برگزار می‌شود و «جورج لوکاس» خالق سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» و استودیو انیمیشن سازی جیبلی ژاپن هم با دریافت جایزه نخل طلای افتخاری مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند