Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:55:52 GMT

کمبود امکانات علت مهاجرت هنرمندان از مشهد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۲۸۳۲

کمبود امکانات علت مهاجرت هنرمندان از مشهد

به گزارش خبرنگار مهر، احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد، پیش از ظهر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث پردیس تئاتر شهر مشهد، اظهار کرد: یکی از وعده‌های شورای اسلامی شهر مشهد احداث پردیس تئاتر مشهد است که در حال حاضر در آغاز کار اجرایی خود هستیم. بی‌تردید یکی از مهم‌ترین ماموریت‌ها و وظایف خود در شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد را ایجاد فضای مطلوب برای همشهریان خود می‌دانیم که این مهم می تواند با تقویت، توسعه و کیفیت‌افزایی بخش‌ها و صنوف محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در همین راستا، توجه به گروه‌های مرجع از جمله هنرمندان از همان ابتدا مورد نظر ما قرار گرفت و براساس نیازهای آنان، تصمیم گرفتیم فعالیت‌هایی را به انجام برسانیم. این روزها، خیلی از هنرمندان رخت هجرت بسته و از مشهد رفته‌اند و یکی از دلایل این مسئله را کمبود امکانات می‌دانند.

عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: یکی از این گروه‌ها که تاثیر زیادی بر مردم و فضای عمومی شهر مشهد دارند، هنرمندان از جمله هنرمندان حوزه هنرهای نمایشی هستند. به همین جهت، در نشست‌های تخصصی که با این جامعه داشتیم، فهمیدیم زیرساخت‌های موجود در شهر مشهد، کفاف هنرمندان تئاتر ما را نمی‌دهد و در همان روزهای شروع به کار از دوستان خود در مجموعه شهرداری مطالبه شد تا نسبت به اجرای چنین پروژه‌ای در شهر مشهد، اقداماتی صورت گیرد.

اصولی ادامه داد: این پروژه یک پروژه کلان کشوری و در سطح ملی است لذا یکی از زیرساخت‌های فرهنگی بسیار بزرگ کشور محسوب می شود. در شورای شهر مشهد حساسیت زیادی در اینکه این پروژه به چه شکلی، در کجا و با چه کیفیتی اجرا شود داریم. با ورود شهردار مشهد، موضوع را در بالاترین سطح ممکن پیگیری می کنیم.

وی در ارتباط با طراحی و معماری این فضا، گفت: در بحث طراحی نیز فراخوانی در سطح کشور داده شد و از معماران و کسانی که در این حوزه کار کرده بودند، دعوت شد تا طرح‌های خود را ارائه کنند. هیئتی از برجسته‌ترین معماران، به داوری نشستند تا طرح برگزیده انتخاب شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد، اضافه کرد: این طرح، برگرفته از طراحی باغ‌های ایرانی و بر اساس هویت ایرانی-اسلامی و هویت بومی در شهر مشهد است، در عین حال، پیشرفته‌ترین و بهترین تجهیزات برای اجرایی شدن این پروژه لحاظ شده است‌.

اصولی افزود: این مکان، زیربنای حدود ۱۲هزار متر مربع خواهد داشت و ۱۰هزار متر مربع نیز پارکینگ برای آن پیش‌بینی شده است. سالن اصلی این مجموعه زیربنایی حدود پنج هزار متر و ظرفیت ۷۰۰ نفری خواهد داشت.

وی در خصوص اعتبار در نظر گرفته شده برای پردیس تالار شهر مشهد، ابراز کرد: ۹۵ میلیارد تومان اعتبار به جز ارزش زمین و پروانه برای این پروژه در نظر گرفته شده است و پیش‌بینی می‌شود تا زمان اتمام پروژه، چیزی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم باشد که در بودجه ۹۸ اعتبار لازم برای آن را اختصاص دادیم.

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه ۱۷ ماه برای بهره برداری از فاز اول این پروژه، زمان‌بندی پیش‌بینی شده است، گفت: وجود زمینه‌هایی که بتوانند بستر مناسبی برای هنرمندان ایجاد کنند، یکی از راهبردهای اساسی ما در شورای اسلامی شهر مشهد بوده است. راستای آن، سه اصل کشف، پرورش و حفظ استعدادها را دنبال می‌کنیم.

در انتهای این مراسم، تفاهم‌نامه با ۱۰ محور فرهنگی و هنری مختص شهر مشهد، بین شهرداری، شورای شهر مشهد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی امضا شد.

کد خبر 4783344

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر مشهد تئاتر شهر مشهد بوشهر هفته بسیج راهپیمایی بسیج بارش برف گرگان اصلاح قیمت حامل های انرژی قیمت بنزین قزوین ایلام بنزین شهرکرد بیرجند تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر

مردم روستای کالدشت بالا از توابع شهرستان دماوند استان تهران مدتهاست از کمبود امکانات رفاهی رنجیده خاطر هستند. جوی آب در این منطقه لایروبی و پاکسازی انجام نمی‌شود و اینکه برخی از مناطق این روستا فاقد جوی آب است همچنین روکش آسفالت فرسوده‌ای دارد. این مشکلات موجب گشت تا اهالی علت را جویا شوند و در پاسخ نبود بودجه کافی دریافت کردند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویر از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

کمبود امکانات رفاهی ساکنان خیابان مطهری رودهن را به دردسر انداخت + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • رنجش اهالی شهرک آ. اس. پ شهریار از کمبود امکانات رفاهی
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • پشیمانم!