Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@16:26:44 GMT

«درباره نگریستن» به چاپ سوم رسید

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۳۰۰۰

«درباره نگریستن» به چاپ سوم رسید

به گزارش خبرنگار مهر، نشر بان سومین چاپ خود از کتاب «درباره‌ی نگریستن» نوشته جان برجر و ترجمه فیروزه مهاجر را با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه، ۲۲۰ صفحه و بهای ۳۸ هزار تومان منتشر کرد. چاپ نخست این کتاب توسط نشر بان در سال ۹۶ با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و بهای ۱۶ هزار تومان و چاپ دوم آن در سال ۹۷ با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و بهای ۲۲ هزار تومان منتشر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۳۷۷ توسط نشر آگاه با شمارگان دو هزار و ۲۰۰ نسخه و بهای هشتصد تومان منتشر شده بود. دومین چاپ آن توسط نشر آگاه نیز در سال ۱۳۸۰ به بهای هزار و ۴۰۰ تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

جان برجر، رمان‌نویس، منتقد هنری، تاریخ‌نگار فرهنگی و برنده‌ جایزه بوکر ۱۹۷۲ است. او در این کتاب نقش ما را به عنوان ناظر و مشاهده‌کننده‌ای بررسی می‌کند تا لایه‌های تازه‌ای از معانی را در آن‌چه می‌بینیم، آشکار کند. چگونه حیواناتی که در باغ‌وحش‌ها می‌بینیم برای ما یادآور رابطه‌ میان انسان و حیوان‌اند که در قرن بیستم به کلی از دست رفته است؟ چه چیزی در دیدن عکس‌هایی از جنگ نهفته است که خشونتِ پیش ازاین نیرومندشان را دوچندان می‌کند؟ چگونه بدن‌های برهنه‌ ساخته‌ رودن تهدیداتی را که از جانب پیکره‌های گلی متوجه اقتدار و قدرت مردانه‌ اوست برملا می‌کنند؟ و چگونه انزوا به هنر جاکومتی شکل می‌دهد؟ برجر با پیش‌کشیدن این پرسش‌ها و پرسش‌های از این دست در آثارش،‌ به شکل بنیادینی نگاه هر خواننده‌ای را دگرگون می‌سازد.

به عبارتی برجر در این کتاب به موضوعاتی نظیر شیوه ادراک بصری و طرز نگاه به چیزها و این‌که چیزها چگونه وارد تخیل انسان می‌شوند پرداخته است. او نگریستن به چیزها و درک بصری آنها را با عوامل تاریخی، فکری، اجتماعی و اقتصادی و... مرتبط می‌بیند و تحلیل می‌کند.

کد خبر 4782813 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: نشر بان بازار نشر تازه های نشر هفته کتاب ترجمه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هفته کتاب و کتاب خوانی رایزنی فرهنگی کتاب و کتابخوانی گردشگری میراث فرهنگی ادبیات ادبیات جهان جایزه جلال آل احمد ادبیات کودک و نوجوان نقد کتاب نشر نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابِ «حکایت زخم ها» به چاپ دوم رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این کتاب در ۲۶۴ صفحه و به نویسندگی خانم آخرتی از انتشاراتِ روایت فتح است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کتابِ «حکایت زخم‌ها» به چاپ دوم رسید
  • کتابِ «حکایت زخم ها» به چاپ دوم رسید
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • بهای خون ۱۴ هزار کودک غزه افق پیروزی را روشن می‌کند
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • ذره‌بین مایکل ادواردز؛ داروین نونیز بهای افتش را پرداخت می‌کند؟
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت