Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین فیروزی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با تاکید بر اینکه وقت و انرژی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها نباید صرف افرادی که اهلیت کار و تولید ندارند، شود، اظهار داشت: اگر مشکل واحد تولیدی درون بنگاهی است مدیر آن موظف به برطرف کردن است.

وی اضافه کرد: در صورتی که مشکل واحد تولیدی برون بنگاهی باشد مسوولان باید برای حل آن اقدام کنند بنابراین برای قضاوت منصفانه و رسیدن به نتیجه صحیح در راستای رفع مشکلات و موانع واحدهای تولیدی باید مساله شناسی را در اولویت قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: یکی از محورهای پیشرفت کشاورزی کردستان، توسعه باغات است که باید پیگیر تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های مربوطه از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری باشیم.

فیروزی در ارتباط با مشکل یکی از واحدهای تولیدی که ۲۸۵ بشکه از محصولات آن توسط بهداشت توقیف شده است، گفت: بهداشت مواد غذایی یکی از اصول اساسی است و به هیچ وجه از رعایت موازین بهداشتی در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی کوتاه نخواهیم آمد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان تاکید کرد: این موضوع مستلزم کار کارشناسی است و دانشگاه علوم پزشکی با جدیت و قاطعیت لازم در این خصوص عمل کند.

وی در خصوص ادعای نماینده این واحد تولیدی که کارشناس معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان از نیروهای این کارخانه بوده و با غرض شخصی در ضبط این محصولات عمل کرده است، گفت: اگر کسی نظر شخصی خود را در مباحث کارشناسی اعمال کند در سیستم اداری استان جایی برای بروز و ظهور ندارد.

فیروزی اظهار داشت: واحدهای تولیدی قبل از ورود دستگاه‌های نظارتی خود باید حقوق مصرف کنندگان را رعایت و سلامت مردم را در اولویت قرار دهند.

وی افزود: مردم براساس اعتمادی که به تولیدکنندگان و دستگاه‌های نظارتی دارند با خیال راحت اقدام به خرید کالاها و مواد غذایی می‌کنند لذا توقیف ۲۸۵ بشکه محصولات غذایی  به صرف نداشتن برچسب تاریخ تولید و انقضاء که مدیر واحد مدعی آن است، قابل قبول نیست.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه ایجاد اشتغال، تولید و فعالیت واحدهای صنایع تبدیلی از مسائل مهم و ضروری در استان است ولی نه هر قیمتی،  اضافه کرد: همه ما حاضریم از گرسنگی بمیریم ولی ماده غذایی مسموم به مردم عرضه نشود.

تشدید نظارت بر تولید مواد غذایی سیاست نظام و دولت است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه تشدید نظارت بر محصولات غذایی از سیاست‌های نظام و دولت در راستای کاهش هزینه‌ها و تبعات اجتماعی ناشی از مسمومیت‌های غذایی است،  گفت: فردی که در مجموعه غذا و دارو کار می‌کند روی آن به عنوان سرمایه ملی نه شخصی سرمایه گذاری کرده‌ایم.

عطاالله حیدری با اشاره به اینکه هر واحد صنایع تبدیلی باید حداقل‌هایی را برای حفظ سلامت مردم مدنظر داشته باشد، افزود: نمی‌توانیم برای ایجاد و حفظ ۲۰۰ شغل در واحد تولیدی، سلامت مردم کشور و استان را به خطر بیندازیم.

وی اضافه کرد: مستنداتی نسبت به یکی از واحدهای صنایع تبدیلی مواد غذایی استان وجود دارد که نسبت به مسائل بهداشتی غفلت کرده و اقدامی هم در راستای رفع آن بعد از اخطارهای کارشناسان غذا و دارو نکرده است.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این جلسه گفت: چندین مورد بازرسی از این واحد سال گذشته تاکنون انجام شده و طی این بازرسی ها چندین بشکه از تولیدات آنها توقیف شده است.

شهاب قصری با اعلام اینکه ۲۸۵ بشکه از تولیدات این واحد توقیف شده است، تاکید کرد: این تعداد بشکه از این واحد خارج شده و براساس قانون اگر دخل و تصرفی در جنس توقیفی داده شود باید به مراجع قضایی اعلام کنیم.

برچسب‌ها صنعت و معدن کردستان رونق تولید اشتغال زایی سنندج بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن کردستان رونق تولید اشتغال زایی سنندج بهداشت و سلامت صنعت و معدن کردستان رونق تولید اشتغال زایی سنندج بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۳۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان در این مراسم، با گرامیداشت هفته‌ی کار و کارگر، بر لزوم توجه جدی به انتظارات و دغدغه‌های جامعه‌ی کارگری تاکید کرد و افزود: مردمی کردن اقتصاد، افزایش بهره وری، رونق تولید و تکمیل زنجیره‌ی ارزش، فقط با درنظر گرفتن اهمیت کار و شرایط کارگر، قابل حصول خواهد بود.

دکتر اسدالله عباسی همچنین دمیدن روح امید و تقویت اراده‌ی جامعه‌ی کارگری را رسالت مهم مجموع دستگاه‌های دست اندرکار اجرایی و دولتی عنوان کرد و افزود: این مهم در بستر تسهیل گری و تسریع در روند امور مرتبط با کارگران و کارفرمایان میسر می‌شود.

وی ضمن تاکید به بانک‌ها برای ارایه‌ی تسهیلات بیشتر به واحد‌های تولیدی و اشتغالزای استان، اضافه کرد: در حال حاضر بستر‌های لازم برای صدور کالا‌های باکیفیت تولید شده در گیلان به بازار‌های حاشیه‌ی دریای خزر فراهم است و تولیدکنندگان باید از این ظرفیت استفاده کنند.

سیاووش آقاجانی ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان هم در این مراسم گزارشی از کاهش ۱۱ درصدی حوادث حین کار در واحد‌های تولیدی گیلان ارایه کرد و افزود: این کاهش اثرگذار در بستر انجام ۱۲ هزار مورد بازرسی در محیط کار ، پیگیری ۱۵۰ مورد اجحاف حقوق کارگری و ۴۴ نفر ساعت آموزش ایمنی به کارفرمایان، کارگران و مسئولان ایمنی واحد‌های تولیدی استان تحقق یافته است.

سرهنگ احمد منشوری، معاون هماهنگ کننده‌ی سپاه قدس گیلان هم در سخنانی بر لزوم رسیدگی به حقوق و امور معیشتی جامعه‌ی کارگری تاکید کرد و افزود: تلاش برای رونق تولید و تسریع در روند اشتغالزایی در بستر افزایش قدرت خرید و اقتصاد کارگران به عنوان گردانندگان چرخ اقتصاد کشور میسر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند