بهترین زمان برای درس خواندن
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۳۹۷۴
به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، از آنجایی که چیزی تا زمان رسیدن امتحانات میان ترم نمانده است این یک ماه فرصت مناسبی برای مرور درسهای نخوانده است تا بتوانیم از پس امتحانات بربیاییم.
در این گزارش به بیان راهکارهایی برای بهتر درس خواندن دانشجویان پرداخته ایم که در ادامه میخوانید.
مکان مناسب برای مطالعه
هر فرد روش و تکنیکهای خاصی برای مطالعه دروس دارد، اگر میخواهید هنگام درس خواندن آشفته نشوید، بهتر است در هوای نسبتا سرد با فضای آزاد مثل زیر نور خورشید این کار را انجام دهید.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مناسبترین زمان برای درس خواندن
عدهای از افراد اوایل صبح و بعضی دیگر اواخر شب را برای مطالعه انتخاب میکنند در هر دو صورت اگر انرژی کافی برای مطالعه نداشتید بهتر است پس از کمی استراحت با روحیه مناسب درس خواندن را شروع کنید.
بهترین حالت نشستن برای درس خواندن
استفاده از یک میز و صندلی مناسب برای درس خواندن باعث افزایش تشویق شما به مطالعه خواهد شد و دراز کشیدن در تخت خواب تنها شما را کسل و خسته میکند.
برنامه ریزی مناسب برای درس خواندن
داشتن یک برنامه مناسب برای درس خواندن راهکاری موثر در جهت فهمیدن بیشتر مطالب است در غیر این صورت خستگی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
تکنیکهای خلاق برای درس خواندن
استفاده از سیدیهای کمک آموزشی یک راه خلاق برای دانشجویان در جهت جلوگیری از خستگی است.
آگاهانه مطالعه کنید
در صورت زیاد بودن مطالب کتاب، نکته برداری و خلاصه کردن صحیح از آن میتواند خستگی شما را نابود کند.
رمز گذاری مطالب
یکی از موثرترین تکنیکها در جهت جلوگیری از فراموشی مطالب درس رمزگذاری آن است مثلا شما با استفاده از یک کلمه داخل کتاب مثل بامشاد یاد هر چیزی افتادید میتوانید آن را در ذهن خود ثبت کنید.
استراحت بین مطالعه
یکی از موثرترین روشها برای مطالعه استراحت به میزان ۱۵ دقیقه پس از هر دو ساعت درس خواندن است.
بهترین خوراکیها هنگام مطالعه
مصرف میوه، سبزیجات و آجیل تازه مناسبترین خوراکیها در جهت درک بیشتر مطالب است.
خواب کافی
استراحت نکردن و بیدار ماندن در شب امتحان از بدترین اشتباهات رایج در شب امتحان است بهتر است برای کسب یک نمره خوب شب قبل از امتحان تا جایی که میتوانید استراحت مفیدی داشته باشید.
منبع: جام جم آنلاین
کلیدواژه: امتحانات درس خواندن خواب کافی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۳۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلمنگار
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابطعمومی بنیاد سینمایی فارابی، سیناپس فیلمهای «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بیبدن»، فیلمنامهنویسی برای سریال در ایران و فیلمنامه کامل «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان، از جمله مطالب منتشر شده در دویست و پنجاه و پنجمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلمنگار ویژه اردیبهشت ۱۴۰۳ هستند که در ۱۱۶ صفحه به علاقهمندان سینما و فیلمنامهنویسی عرضه شده است.
در ابتدای بخش سینمای ایران سیناپس فیلم های «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بیبدن» چاپ شده و سپس نقد و تحلیلهایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشتهاند. گفتوگو با حسین ترابنژاد، یکی از فیلمنامه نویسان «آپاراتچی» و گفتوگو با علی ثقفی، نویسنده و کارگردان «پرویزخان» از دیگر مطالب این بخش هستند.
پرونده موضوعی این شماره به فیلمنامهنویسی برای سریال در ایران اختصاص دارد که شامل مطالب متنوعی است از جمله نگاهی به سریال های شبکه نمایش خانگی در ایران، آنچه در سریال نویسی ایران مورد توجه نیست، بررسی گونههای درام کارآگاهی در سریالهای بعد از انقلاب، وضعیت فیلمنامهنویسی در سریالهای شبکه نمایش خانگی، معضلات سریالسازی از منظر متن، زیرمتن و فرامتن، گفتوگوی جمعی پیرامون فیلمنامهنویسی برای سریال در ایران و ... .
بخش سینمای جهان با سیناپس «روی علفهای خشک»، «داستان آمریکایی» و «فراری» آغاز میشود و با نقد و گفتوگوهایی با خالقان این آثار ادامه پیدا میکند.
مطالعه تطبیقی کتاب و فیلمنامه «مورد عجیب بنجامین باتن» و چطور خواننده را مجذوب فیلمنامه می کنید؟ عناوین صفحات «سینما ادبیات» و «تجربه های پراکنده» هستند.
فیلمنامه کامل این شماره به «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان اختصاص دارد که توسط حمید گرشاسبی به فارسی برگردانده شده است. نقدی بر این فیلمنامه، مطلب پایانی این شماره است.
کد خبر 6089857 آروین موذن زاده