Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان دزفول با بیان اینکه بسیج سازندگی شهرستان در عرصه محرومیت‌زدایی و کمک به مردم مستضعف عملکرد درخشانی ثبت کرده گفت: محرومیت‌زدایی و بسیج سازندگی در اولویت سپاه پاسداران و بسیجیان شهرستان دزفول است. ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، یکی از قشرهای بسیج که از زمان تاسیس تاکنون در عرصه‌های مختلف نظیر عمرانی و خدمت‌رسانی درخشیده و کارنامه خوبی دارد بسیج سازندگی است که به فرمان رهبری تاسیس شد و تاکنون با حضور در قلب مناطق محروم توانسته تا حدی زیادی غبار محرومیت را از چهره کشور بزداید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این شهرستان‌ها که همیشه فعال بوده و تلاش زیادی برای خدمت‌رسانی به مردم دارند «بسیج سازندگی و سپاه پاسداران شهرستان دزفول» است؛ شهرستانی که بسیج سازندگی‌، نیروهای بسیجی‌ و همچنین پاسداران این سازمان به دورترین نقاط کمتر توسعه یافته و  نیز روستاهای صعب‌العبور آن حضور یافته تا درد مردم را آلام کنند.  

در این راستا به‌مناسب گرامیداشت هفته بسیج خبرنگار تسنیم با «فرمانده سپاه پاسداران شهرستان دزفول سرهنگ پاسدار هادی سعادت‌زاده»  به گفت‌وگو پرداخته است که در ادامه ملاحظه می‌کنید.

سعادت‌زاده  ضمن گرامیداشت هفته بسیج در این باره اظهار داشت: بسیج یک اندیشه است، یک فکر است، یک منطق است و یک منظومه فکری است و آثار و برکات این فکر و اندیشه امروز موجب وحشت دشمن شده است.

وی افزود: در تبیین و تفکر بسیج و ویژگی‌های آن نظریه‌های مختلفی ارائه شده است که در راس آن فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و همچنین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار دارد که ایشان در این باره بسیج را یک فرهنگ معرفی کرده که در بین مردم ایران قرار دارد و ریشه در باورهای انقلابی اسلامی و ملی ایران دارد.

سعادت‌زاده به بهره‌برداری از طرح‌های سپاه پاسداران و بسیج‌ سازندگی اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران و بسیج سازندگی  وظیفه خود می‌داند که با مردم‌داری  و با مردم بودن ویژگی سازمانی خود را حفظ کند و در کنار آمادگی‌های دفاعی و امنیتی در شهرستان خدمت به مردم  را هم در برنامه‌ها خود داشته باشد. 

فرمانده سپاه استان گلستان: توان بسیج برای کنترل قیمت‌های بازار در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرداصفهان| ملت بسیجی ایران به خوبی فرق بین اعتراض و آشوب را می‌دانندمشهد| مأموریت اصلی سازمان بسیج اساتید اجرای فرامین مقام معظم رهبری استمحرومیت‌زدایی و بسیج سازندگی در اولویت سپاه دزفول است

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان دزفول در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌هایی که تاکنون سپاه در راستای خدمت به مردم و محرومیت‌زدایی انجام شده براساس انتظاراتی است که مقام معظم رهبری از سپاه و بسیج دارند به اقدامات و خدمت‌رسانی بسیج سازندگی شهرستان دزفول اشاره کرد و افزود: در بحث محرومیت‌زدایی که مورد تایید مقام معظم رهبری است در این باره بسیج سازندگی این سازمان کارنامه درخشانی ثبت کرده است از جمله احداث 10 باب واحد مسکونی در منطقه سیل‌زده آهودشت شهرستان شوش در سال 98، احداث 13 واحد مسکونی محروم در شهرستان دزفول که از این تعداد 3 باب واحد مسکونی آنها در منطقه محروم و صعب‌العبور احمدفداله این شهرستان در هفته بسیج احداث و به بهره‌برداری رسید.

سعادت‌زاده در ادامه با بیان اینکه طرح‌های بسیج و اقداماتی که در مورد پروژه‌های عمرانی، اقتصاد مقاومتی و کمک به تامین جهیزیه صورت می‌گیرد همه با محوریت خدمت به مردم است، تصریح کرد: ساخت و ترمیم 53 واحد مسکونی به همت گروه‌های جهادی این شهرستان، توزیع 800 بسته لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان نیازمندان و همچنین توزیع و اهدا 700 چادر نماز و محصولات فرهنگی به دانش‌آموزان مناطق محروم شهرستان دزفول در راستای ترویج فرهنگ نماز و عفاف و حجاب، اهدای 14 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند و نیز ساخت و بهره‌بردای از 4 باب مسجد در سطح شهرستان از جمله خدمات بسیج سازندگی است.

وی در ادامه درباره فعالیت گروه‌های جهادی دزفول به‌ویژه در مناطق سیل‌زده استان خاطرنشان کرد و گفت: تشکیل گروه‌های جهادی در شهرستان یکی از از فعالیت‌های مهم بسیج است؛ اعزام اکیپ‌های بسیجیان امداد مهارتی برای تعمیر لوازم خانگی و تاسیسات برقی، اعزام 4 اکیپ قایقران به منطقه سیل‌زده شوش برای جابه‌جایی مردم و امدادرسانی و خدمت‌رسانی، اعزام 3 هزار پانصد نفر از بسیجیان در قالب گروه‌های جهادی به مناطق سیل‌زده شوش  جهت خدمت‌رسانی و ترمیم سیل‌بندها، اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی، اعزام اکیپ‌های دامپزشکی، ارسال چندین محموله، ارسال22 تن علوفه، اهدا سیسمونی به نوزادان منطقه سیل‌زده شوش، ارسال 300 کیسه آرد نان، طبخ و توزیع 700 پرس غذای گرم به همت سپاه و بسیج شهرستان، اجرای برنامه‌های فرهنگی برای اهالی روستاهای سیل زده  و نیز اعزام 6 کامیون از کمک‌های مردمی شهرستان دزفول به منطقه سیل‌زده از خدمات بسیج و سپاه شهرستان است. 

اجرای بزرگترین پروژه آب رسانی به مناطق محروم شهرستان

وی در ادامه به بزرگترین پروژه آب‌رسانی در روستاهای محروم این شهرستان اشاره کرد افزود: بزرگترین پروژه آب‌رسانی 16 روستا محروم در بخش شهیون و منطقه محروم  احمدفداله با همکاری بنیاد برکت و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران به بهره‌برداری رسید. 

سعادت با بیان اینکه در عرصه‌های سازندگی و محرومیت به دستور مستقیم رهبر معظم انقلاب در سپاه و بسیج حرکت‌های خوبی آغاز شده و این امر مهم با جدیت ادامه می‌یابد ادامه داد گفت: احداث مخزن 75 هزار لیتری و انتقال خط آب به طول 13 کیلومتر، بهره‌برداری 7ب اب مدرسه در منطقه محروم احمدفداله، ترمیم و مرمت مخازن آب شرب روستا دیونی، احداث یک باب دامپزشکی به مساحت 90مترمربع به اعتبار بالغ بر صدپنجاه میلیون تومان در دهه فجر و بهره برداری  2خانه عالم در منطقه شهیون از دیگر خدمات بسیج سازندگی  است.

ورود بسیج سازندگی و سپاه دزفول به عرصه کارآفرینی و اشتغال زدایی

فرمانده سپاه دزفول در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره پروژه‌های اشتغال‌زدایی گفت: در مورد سیاست ابلاغ شده اقتصاد مقاومتی به این عرصه ورود کردیم که در این باره بیش از 26 کارگاه کوچک اشتغال‌زایی در سطح شهرستان و روستاها ایجاد شد. واگذاری مبلغی به ارزش 3 هزار میلیارد ریال اعتبار جهت اقتصاد مقاومتی از سال 97 تا 98 بوده است.

برگزاری اجلاسیه ملی شهید شاخص کشوری در دزفول 

وی با بیان اینکه در حوزه ایثار و شهادت نیز گرامیداشت نام و یاد شهدا را از وظایف ذاتی سپاه و بسیج می‌دانیم بیان کرد: برگزاری 60 یادواره از شهدای دزفول، 900 دیدار با خانوارده‌های معظم شهدا در سال با حضور بسیجیان، غباررویی مزار شهدا در سال، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، بازسازی عملیات محمدرسول(ص) که در این باره 19آذرماه 98 اجلاسیه ملی شهید شاخص کشوری شهرستان دزفول شهید عصمت پورانوری با حضور مسئولان کشوری، لشکری و نیز استانی با ایراد سخنرانی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین سردار محمدحسین سپهر و رئیس بسیج جامعه زنان مینو اصلانی در حسینیه ثارالله این شهرستان ساعت 19 برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم در ادامه تصاویری از خدمت‌رسانی بسیج سازندگی و سپاه پاسدارن شهرستان دزفول در هفته بسیج در سال جاری مشاهده می‌کنید.

گفت‌وگو از فاطمه دقاق‌نژاد

انتهای پیام/331/ح

R41468/P/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۴۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی گفت: برای پروژه آب‌رسانی به روستاهای کم‌برخوردار استان هزار میلیارد تومان جهت حفاری، لوله‌گذاری و همچنین لوله‌کشی هزینه خواهد شد که ۵۰۰ میلیاردتومان آن در شهرستان بوکان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، تقی نجمی، امروز _شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: مأموریت بسیج سازندگی در سپاه یکی از مأموریت‌های مهم این مجموعه و همواره مورد تأکید فرماندهان است و آذربایجان‌غربی در بحث محرومیت‌زدایی و بسیج سازندگی از استان‌های پیشرو در سطح کشور است.

وی افزود: پروژه‌های بسیج سازندگی جز پروژه‌های کوتاه مدت است و در کمترین زمان به نتیجه می‌رسید و مردم شیرینی این خدمت را احساس می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی گفت: امروزه در تمام عرصه‌ها گروه‌های جهادی فعال هستند و ۶ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان فعالیت می‌کنند.

نجمی با اشاره به اقدامات سپاه در هفته بسیج سازندگی تصریح کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه استان، افزایش حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم، دیدار با خانواده شهدا توسط جهادگران بسیجی، برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در سراسر استان و افتتاح ۷۰ طرح با اعتباراتی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در حوزه اقتصاد مقاومتی از جمله این موارد است.

وی عنوان کرد: برپایی غرفه‌های اقتصاد مقاومتی در سراسر استان، مرمت و بازسازی ۶۵ واحد منازل مناطق محروم، اعزام اکیپ‌های متخصص پزشکی و دامپزشکی به مناطق محروم، دیدار جهادگران با استاندار آذربایجان‌غربی، توزیع ایزوگام رایگان برای خانواده‌های بی بضاعت، افتتاح راه‌های روستایی به طول ۹ کیلومتر در شهرستان شوط و شش کیلومتر در شهرستان ارومیه از جمله دیگر اقدامات است.

نجمی با اشاره به پروژه بزرگ آب‌رسانی به بیش از ۶۰۰ روستای استان آذربایجان‌غربی که توسط قرارگاه امام حسن (ع)، قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) و بسیج سازندگی سپاه شهدا آذربایجان‌غربی در دست اقدام است، ادامه داد: برای این پروژه هزار میلیارد تومان جهت حفاری، لوله‌گذاری و همچنین لوله‌کشی به روستاهای کم‌برخوردار هزینه خواهد شد که ۵۰۰ میلیاردتومان آن در شهرستان بوکان خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی در خصوص اقدامات سال گذشته نیز خاطرنشان کرد: توزیع ۶۴۰ بسته توزیع کیف و کفش، برپایی ایستگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی به تعداد ۲۳ ایستگاه جهت کمک به مردم مظلوم غزه، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در تمامی شهرستان‌های استان به جز چهاربرج و باروق جهت فروش تولیدات فعالان این حوزه، احداث ۲۲۰ کیلومتر افتتاح پروژه آسفالت بین مزارع در قالب ۱۰ پروژه در سطح استان و ایجاد هزار و ۶۰۶ فرصت شغلی از جمله این موارد است.

نجمی مهمترین فرصت‌های شغلی را تسهیلات در حوزه دامداری، قالیبافی، کشاورزی، چرم‌دوزی عنوان کرد و ادامه داد: تسهیلات ارائه شده در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته ۲۲۰ میلیارد تومان بود که این رقم ۶۰ درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرده بود که ۴۰ درصد به علت مشکلات مربوط به دریافت‌کنندگان تسهیلات پرداخت نشد.

وی با اشاره به تخصیص ۵۰ هزار بسته معیشتی طی سال گذشته گفت: هر بسته یک یا یک‌ونیم میلیون تومان ارزش داشت که به نیازمندان اهدا شد.

کد خبر 750735

دیگر خبرها

  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم