Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس خانه احزاب خوزستان گفت: مهمترین هدف خانه احزاب ایجاد فضای سالم سیاسی و تفاهم میان حزب های شناسنامه دار است. ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، نخستین نشست هم اندیشی احزاب خوزستان امروز با حضور قائم مقام معاونت سیاسی اجتماعی استانداری، اعضای شورای خانه احزاب استان و جمعی از دبیران احزاب در محل خانه احزاب خوزستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد جعفر فلسفی رئیس خانه احزاب خوزستان با تقدیر از حضور دبیران احزاب در این نشست اظهار داشت: جلسه هم اندیشی با دبیران احزاب باید پیش از اینها صورت می‌گرفت اما به دلیل جابجایی‌ها و عدم استقرار خانه در مکانی مناسب به تعویق افتاد.

وی افزود: از این پس برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا سلسله جلساتی را با دبیران و اقشار احزاب نیز داشته باشیم چراکه این نشست ها مقدمه کارهای بزرگتری است.

مصاحبه| استاد دانشگاه بغداد: احزاب عراقی از خواسته‌های مردم دور هستند/ آمریکا به دنبال فرسایشی کردن اعتراضات استتکرار ادعاهای فضل الرحمان در اجلاس مشترک احزاب اپوزیسیون پاکستاناغتشاشات اخیر؛ «جنگ احزاب» با اسم رمز «حق اعتراض»

رئیس خانه احزاب خوزستان در ادامه به اساس‌نامه خانه احزاب اشاره کرد و بیان داشت: خانه احزاب نهادی مدنی و غیر دولتی است که احزاب شناسنامه دار اعضای آن را تشکیل می‌دهند. همچنین اساسنامه خانه آماده و اهداف آن در 9 بند تنظیم شده که مهمترین آنها شامل ایجاد رویه تفاهم میان احزاب، تلاش برای ایجاد فضای سالم سیاسی و تعمیق بخشی بینش‌ها، اهتمام جهت امنیت فعالیت‌های سیاسی و نهادینه کردن آن، دفاع از حقوق عامه احزاب گسترش روابط احزاب و گروه‌ها با مجامع بین المللی و حمایت‌های علمی و آموزشی از احزاب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارایه گزارشی از دیدار‌ها، نشست‌های تخصصی و جلسات با مدیران دستگاه‌ها اشاره و عنوان کرد: پس از سیل گذشته جلسات تخصصی با مدیران سازمان آب و برق جهت شفاف‌سازی، نشست با مدیرکل صدا و سیما در خصوص تشکیل میز احزاب و اقوام در رسانه ملی و نشست با استاندار و معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان جهت اطلاع از فعالیت های خانه و برنامه ها برگزار شد.

فلسفی به لزوم فعال شدن کمیته‌های خانه احزاب اشاره کرد و افزود: این کمیته‌ها هستند که به خانه احزاب ثبات می‌دهند و اعضای آنها باید توسط احزاب معرفی شوند و هرکدام از دبیران می‌توانند یک نفر را برای هر‌کمیته پیشنهاد دهند.



وقایع اخیر در شأن مطالبه‌گری مردم نبود

در ادامه این نشست حبیب الله فضل الله پور، قائم مقام معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به افزایش قیمت بنزین و تحولات روزهای گذشته در استان گفت: در حوادث اخیر وقایعی اتفاق افتاد که در شان مطالبه گری مردمی نبود و به نوعی مطالبه‌گری را خدشه دار کرد که بسیار جای نگرانی دارد.

قائم مقام معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: احزاب باید سهم و نقش خود را در ایجاد روشنگری و مطالبه گری مردم مشخص کنند و نیاز است احزاب خوزستان در حوادث مختلف مطالبه گری کرده و صرفا از یک شخص خاص حمایت نکنند چراکه اکنون در برهه انتخابات میخواهیم افرادی را تعیین کنیم که تا 4 سال آینده برای کشور قانونگذاری کنند.


فضل الله پور تصریح کرد: اگر احزاب می‌خواهند جایگاه مردمی داشته باشند و مطالبه گر بمانند باید نظام جامعه حزبی خود را به صورت مستقیم با خواسته‌های مردمی پیش ببرند.

وی خاطرنشان کرد: همه مجموعه قدرت محصول عملکرد احزاب و گروه‌های سیاسی است و ما خالق این اندیشه هستیم. اگر قرار است در حوزه سیاسی کشور بازسازی صورت گیرد ابتدا باید از احزاب آغاز شود.

فصل الله پور با بیان اینکه مشارکت سیاسی یکی از لوازم تحول است، گفت: فصل انقلاب‌ها در دنیا به پایان رسیده و اکنون همه جوامع رفورم را در پیش گرفته اند که البته کار زمان بر و بسیار سختی است.

انتهای پیام/331/ز

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر مطهر جانباز شهید سیلاوی در اهواز+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور قشر‌های مختلف مردم قدرشناس، پیکر مطهر جانباز شهید سیلاوی در اهواز تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد. 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: این جانباز سرفراز در یکم فروردین سال ۱۳۴۳ متولد شد و در ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۱ بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن بعثی در منطقه عملیاتی جنوب به درجه جانبازی نائل آمد. 

حسن نورانی افزود : جانباز شهید سیلاوی در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از سال‌ها تحمل جراحات ناشی از دوران جنگ تحمیلی به همرزمان شهیدش پیوست.

استان خوزستان در دوران دفاع مقدس ۲۴ هزار شهید والامقام را تقدیم کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تساوی بی‌حاصل استقلال خوزستان و ملوان در اهواز
  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • تشییع پیکر مطهر جانباز شهید سیلاوی در اهواز+فیلم
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • پیش بینی خیزش گردوخاک محلی و موقتی در خوزستان/ باران در راه است