Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا اردکانیان روز پنج‌شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی آب رسانی به شهرستان زرین دشت در استان فارس افزود: در این راستا اهتمام جدی و برنامه ریزی همه جانبه از سوی نهادهای زیرمجموعه وزارت نیرو در تمام مناطق کشور ضروری است.

اردکانیان همچنن بر لزوم تصویب سند سازگاری با کم آبی تاکید کرد و با اشاره به گذشت ۲۰ ماه از تصویب سند سازگاری با کم‌آبی در دولت گفت: این سند در استان‌ها با جدیت هر چه زودتر تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از استان‌ها از برنامه عقب هستند که مسوولان استانی باید هر چه سریع‌تر برنامه‌های میان‌مدت و بلند مدت را ارائه دهند.

وزیر نیرو خدمات توسعه و تامین آب در سالهای بعد از انقلاب را برشمرد و افزود: در طول ۳۴ سال بعد از انقلاب اسلامی ۹۰۰ هزار نفر جمعیت روستاها از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند ، از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر به این تعداد اضافه شده و از خدمات آب بهره‌مند شدند.

این مقام مسوول تاکید کرد: این خدمات علی‌رغم مشکلات مالی و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور رقم خورد و استمرار دارد.

در سفر امروز (هفتم آذر ۹۸) وزیر نیرو به استان فارس، طرح آبرسانی به شهرستان زرین‌دشت کلنگ زنی شد، این طرح نیز با اجرای ۴۱ کیلومتر خطوط انتقال، احداث یک باب مخزن پنج هزار متر مکعبی و با ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز خواهد شد.

با احتساب فعالیت‌های عمرانی که از تیرماه ۹۸ تا کنون برای این طرح انجام شده، پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار این طرح تا پایان سال ۹۸ و زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری برسد، بنابراین دور از انتظار نیست که حداکثر تا چهار ماه آینده آب سد رودبال به زرین دشت برسد.

سد مخزنی رودبال به ارتفاع ۵۱ متر از نوع خاکی با هسته رسی در شرق استان فارس قرار دارد و با ۸۲ میلیون متر مکعب ظرفیت آبگیری، حجم مخزن بخشی از آب آشامیدنی شهرستان‌های داراب، زرین دشت، فسا و استهبان را تامین می کند، میزان آب ذخیره شده در این سد هم اکنون حدود ۶۱ میلیون متر مکعب است.

این سد که در کیلومتر ۱۹ جاده داراب - استهبان جنب روستای پل شکسته و در فاصله ۲۵۳ کیلومتری شهرستان شیراز واقع شده، آب کشاورزی حدود چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دشت مرکزی داراب را تامین می‌کند.یکی دیگر از اهداف احداث سد مخزنی رودبال، تامین آب صنعتی مجتمع پتروشیمی در حال احداث داراب، فسا و استهبان است.

شهرستان زرین دشت به مرکزیت حاجی‌آباد در فاصله ۲۵۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده‌ است.

برچسب‌ها زرین دشت رضا اردکانیان آبرسانی وزارت نیرو فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زرین دشت رضا اردکانیان آبرسانی وزارت نیرو فارس زرین دشت رضا اردکانیان آبرسانی وزارت نیرو فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دربازدید معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر، وضعیت و روند اجرایی این پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.   دربازدید معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر، وضعیت و روند اجرایی این پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.   مجتبی نجفی در این بازدیدها، ضمن بررسی وضعیت اجرایی پروژه ها، بر پیگیری اعتبارات مورد نیاز از محل اعتبارات تنش آبی تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • دور برگشت لیگ یک گلبال کشور در بابلسر
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد /او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد /وقتی در کیهان بود فضاحت به وجود آورد /او جایگاهی در محافل اصلاح طلب ندارد
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟