Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان شامگاه پنجشنبه در جلسه رونق تولید استان با حضور وزیر صمت در استانداری با بیان اینکه تولیدکنندکان شرایط سختی و تحریمی را پشت سر می گذارنند گفت: با مدیریت خوب وضعیت بازار استان تحت کنترل است و مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان شرایط سختی را در وضعیت تحریمی دارند اما وضعیت بازار استان تحت کنترل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مازندران از مسئولان خواستار رصد و کنترل واحدهای صنفی تحت پوشش شد.

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صمت مازندران نیز  با بیان اینکه وضعیت سرمایه گذاری در استان در گذشته چندان خوب نبود اظهار داشت: ۴۶۴ جواز تاسیس سال قبل صادر شد و امسال این تعداد به ۵۲۹ فقره رسید.

وی با اشاره به رشد چهار درصدی صدور جواز تاسیسف میزان سرمایه گذاری نشان می دهد که رغبت سرمایه گذاران به ایجاد صنایع جدید ۱۰۴ درصد رشد یافته است، همچنین میزان اشتغال نیز در جوازهای تاسیس صادره هشت درصد نسبت به سال قبل رشد یافته است.

قوانلو ادامه داد: در هشت ماه سال قبل ۳۶۲ میلیارد تومان پروانه بهره برداری در استان صادر شد و این میزان در سال جاری به ۷۱۴ میلیارد تومان رسیده است این درحالی که در سال قبل در مجموع ۶۰۰ میلیارد تومان جواز تاسیس صادر شده است.

حجم سرمایه گذاری صنعت به دو هزار میلیارد تومان خواهد رسید

وی با اظهار اینکه امسال چند طرح بزرگ آماده افتتاح در استان وجود دارد افزود: امسال با افتتاح این طرح میزان سرمایه پروانه های قابل بهره برداری به دو هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

رئیس سازمان صمت مازندران یادآور شد: این میزان نسبت به سرمایه گذاری های صورت گرفته در بخش صنعت در سال قبل به سه برابر افزایش خواهد رسید.

وی گفت: میزان اشتغال در بخش صنعت در سال جاری رشد منفی داردزیرا امسال بیشتر طرح های توسعه ای بهره داری خواهد شد و سال جاری میزان اشتغال به بیش از دو هزار و ۷۵۰ نفر در بخش صنعت خواهد رسید.

قوانلو تصریح کرد: تولیدات صنعتی استان در بخش خودرو رشد منفی ۳۴ درصدی داشته اما در بخش سیمان ۳۱ درصد تولیدات رشد یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ادامه داد: میزان مصرف برق صنعتی استان در شش ماه اول سال جاری در صنایع بزرگ ۱۹ درصد و صنایع کوچک شش درصد رشد یافته است و از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

وی گفت: مجموع کمک های پرداختی به ۴۱۸ واحد صنعتی استان رشد یافته است و ۱۳۱ میلیارد تومان پرداختی های مستقیم توسط بانکها بوده است و امسال نیاز واحدهای تولیدی به سرمایه درگردش دو برابر شده است و متناسب با رشد منابع بانکی باید تسهیلات رشد یافته است.

کد خبر 4783596

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد حسین زادگان استانداری مازندران طرح رونق تولید بوشهر هفته بسیج راهپیمایی بسیج گرگان بارش برف قیمت بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی قزوین ایلام بنزین شهرکرد بیرجند استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم کریم زاده بعدازظهر یکشنبه در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیت و پتانسیل‌های شیلاتی استان مازندران در پنج محور بررسی و در این نمایشگاه عرضه شده است، تصریح کرد: صادرات و توسعه بازار آبزیان از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه صادراتی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش شیلاتی مازندران یادآور شد: شیلات مازندران دارای ۳۹۰۰و احد آبزی پروری و ۱۱۴ تشکل صیادی است که سالانه ۱۳ هزار نفر در پروتئین جامعه تلاش می‌کنند.

کریم زاده با تاکید بر اینکه میزان تولید مازندران در بخش شیلاتی سالانه حدود ۱۳۰ هزار تن است و از این میزان تولید سالانه ۶ تا ۱۲ تن محصول صادر می‌شود، عنوان کرد: سالانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار از محل صادرات شیلاتی استان مازندران حاصل می‌شود که سال گذشته رقم صادرات استان مازندران ۸۰۳ میلیون دلار بود.
مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه ماهیان خاویاری محصول اصلی و ارزآور حوزه شیلاتی کشور و این استان است، گفت: سالانه ۲۶۰۰ تن ماهی خاویاری در مازندران تولید می‌شود که از این میزان ۹۰۳ تن خاویار استحصال می‌شود که ارزش اقتصادی آن هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اعلام اینکه در این اداره کل، ۴۲ فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده است، تاکید کرد: با به انجام رسیدن این فرصت‌ها، ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی استان افزایش خواهد یافت و همچنین ۱۷۰۰ شغل جدید در این مسیر ایجاد می‌شود.

کد خبر 6091153

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران