Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@20:40:02 GMT

نوبخت: از اشتغال و مسکن غافل نخواهیم ماند

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۷۰۰۱

نوبخت: از اشتغال و مسکن غافل نخواهیم ماند

محمدباقر نوبخت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر اظهار کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در یک محاصره بزرگ قرار دارد و به تعبیر آن‌ها بی رحمانه‌ترین‌تحریم‌های اقتصادی علیه نظام در حال اعمال است. ما را در تحریم کامل نفتی قرار داده اند و به نظر شما چه چیز دیگری دستشان می‌رسید که در مقابل ما انجام نداده باشند؟ بانک‌ها، کشتیرانی، بیمه، خودرو و حتی فراتر و وقیحانه‌تر از این‌ها رهبر و برخی از مسئولان نظام را تحریم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: دیروز با حضور رئیس حمهور راه آهن اذربایجان شرقی افتتاح شد و پیش از آن نیز در آذربایجان غربی، گیلان، همدان و کرمانشاه... ایران یک کارگاه است و همه این کار‌ها در زمانی انجام می‌شود که بی رحمانه‌ترین تحریم‌ها صورت گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مانند اتفاقات اخیر در هر جایی ممکن است در واکنش به افزایش قیمت‌ها رخ دهد، این در حالی است که کوچکترین اعتراضات اروپاییان به شدیدترین شکل ممکن پاسخ داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه کشور در هیچ شرایطی وضع غیرعادی پیدا نخواهد کرد، ادامه داد: در سال آینده هر چه نفت می‌فروشیم، کالای اساسی در اختیار مردم قرار خواهیم داد و در بودجه ۹۹ نیز همه کالا‌های اساسی مردم با همان نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی دیده شده است.

نوبخت با بیان اینکه از اشتغال و مسکن غافل نخواهیم ماند، یادآور شد: در حال حاضر به میزان ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان در همین مراحل پرداختی و به دنبال گرانی قیمت بنزین در میان مردم توزیع شده است که بیش از ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار از آن بهره‌مند شده اند. حدود ۲۴ میلیون نفر هنوز این کمک حمایتی را دریافت نکرده اند که می‌توانند با استعلام وضعیت خود را پیگیری نمایند و ما در مقابل آنان وظیفه‌مند هستیم. همچنین پرداختی مستمری بگیران تحت پوشش کمیته امداد بین ۳ تا ۶ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی در مورد اجرای طرح اصلاح قیمت و سهمیه بندی بنزین گفت: در سال‌های گذشته نیز چنین امری انجام شده بود و یک بار از ۳۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان و بار دیگر از ۷۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان افزایش یافت و هیچگاه پیش از اجرا اعلام نشد. در سه سال اخیر بنای چنین اصلاح قیمتی در زمینه بنزین وجود داشت، اما به دلایلی انجام نشد. به عنوان نمونه در سال ۹۷ به دلیل نوسان قیمت ارز شرایط اجرای این طرح وجود نداشت. اما امسال، چون نرخ تورم طی ۳ ماه گذشته روند کاهشی پیدا کرده است، سران سه قوه و رهبری برای پیاده کردن این طرح در کنار هم ماندند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: اگر در سال‌های آینده با کمبود بنزین و ضرورت واردات آن مواجه شویم، آیا آمریکا اجازه وارد کردن آن را خواهد داد؟ و در آن شرایط تمام ناوگان ما تعطیل خواهد شد و در آن صورت آیا به ما نخواهند گفت: شما محافظه کاری کرده و شهامت انجام این کار را نداشتید؟

محمدباقر نوبخت عنوان کرد: سال آینده و از محل مولّدسازی دارایی‌های بزرگی که در اختیار دولت هست تبعیض پرداختی بین نیرو‌های قراردادی و استخدامی را برطرف خواهیم کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نوبخت اشتغال مسکن قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۷۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصابات جدید در حزب اعتدال و توسعه با امضای نوبخت+ جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد باقر نوبخت، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در ادامه انتصابات جدید ، طی احکام جداگانه خانم ها دکتر زهرا اربابی و دکتر پروین داداندیش را به ترتیب به سمت «معاون امور آموزش» و «معاون امور هماهنگی کانون ها» منصوب نمود.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903153

دیگر خبرها

  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی در روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • انتصابات جدید در حزب اعتدال و توسعه با امضای نوبخت+ جزئیات
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان