Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرضیه فرشادمدیرکل بهزیستی استان اصفهان، در دومین همایش تجلیل از حامیان خانواده در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان گفت: این آمار مراجعه نشان دهنده اینست که مردم به مشاوره به عنوان یک قسمتی از هزینه خانواده در سبد خانوار اهمیت دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اظهار نگرانی از شرایط اقتصادی و بدتر شدن مسایل اقتصادی و جابه جایی آن به سمت فیزیکی افزود: از وزیر کار رفاه و امور اجتماعی تقاضا می‌کنیم حمایت از مشاوره و مشاوران در قالب مراکز خیریه و خصوصی را به عنوان مقدمه‌ای برای جلوگیری از هزینه‌های کلان بعد از طلاق مورد غفلت قرار ندهند.


فعالیت ۱۷۰۰ مرکز زیر پوشش سازمان بهزیستی استان اصفهان

فرشاد با اشاره به فعالیت ۱۷۰۰ مرکز زیر پوشش سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: ۷۳ مرکز خیریه نیز در سطح این استان فعالیت دارد که بیش از ۹۰ درصد این مراکز خیریه فقط در فرآیند پاسخگویی به نیاز‌های فیزیکی مخاطبین هستند.

به گفته او، در شهرستان کاشان نیز ۱۹ مرکز مشاوره فعالیت دارد که ۶ مرکز آن تخصصی خانواده و ازدواج، ۲ کلینیک و چهار گروه همیار کمک می‌کند که ان شالله بتواند با فعالیت این مراکز کاشان کم آسیب و کم طلاق با خانواده‌های مقتدر و محکم را حمایت و هدایت کند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، با انتقاد از مغفول ماندن بسیاری از سنت‌های ارزشی در تحکیم خانواده و حمایت از آن گفت: این غفلت‌ها در اثر اعتماد به ناخودآگاهی، اعتماد به خود، به پیشینه ما و ارزشهایمان که قدر آن‌ها را ندانستیم ایجاد شده است.

اقدام به موقع و خوب کاشان در تحکیم خانواده

فرشاد، با تاکید بر اینکه غفلت از این موارد موجب کاهش در ارزشمندی‌های ما شده است گفت: چه خوب که کاشان به موقع در تحکیم خانواده و حمایت از آن اقدام کرده است.

او تاکید کرد: ما خوشحال می‌شویم وقتی یک مجموعه‌ای با یک فرایند خوب و ساختار تعریف شده و حمایت خیرین دور هم جمع می‌شوند و کار‌هایی را انجام می‌دهند که کمتر به آن فکر شده است.

به گفته او، به یقین این اقدام کاشان مسبب خیر برای اشاعه این فرهنگ در سایر شهرستان‌های استان و سطح کشور خواهد بود.

فرشاد با تقدیر از فعالیت‌ها و حمایت‌های خانواده در کاشان در قالب آموزش قبل و حین ازدواج گفت: امیدوارم با این تلاش‌ها شاهد طلاق نباشیم و با اصلاح این روندی که داریم میزان طلاق پایین بیاید.

تعریف و ارایه بسته خدمتی آموزش‌های بعد از طلاق

او، اصلاح فرایند را موجب کاهش آمار طلاق و عدم نیاز به آموزش‌های بعد از طلاق دانست و گفت: متاسفانه الان ناچار به تعریف و ارایه آموزش‌های بعد از طلاق به عنوان یک بسته خدمتی هستیم.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مدرسه هنر در کاشان

رئیس سازمان فرهنگی اجنماعی ورزشی شهرداری کاشان از راه‌اندازی راه‌اندازی مدرسه هنر در فرهگسرای خانواده کاشان خبر داد. - اخبار استانها -

محمدعلی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به  آغاز به کار طرح مدرسه هنر در فرهنگ‌سرای خانواده کاشان اظهار داشت: این طرح که با هدف دانش‌افزایی در موضوعات علمی، هنری و مهارتی و همچنین ارتقای شور و نشاط دانش‌آموزان از سوی فرهنگ‌سرای خانواده در حال برگزاری است، میزبان گروه‌های دانش‌آموزی خواهد بود.

وی افزود: بازدید و آشنایی دانش‌آموزان با هنرهای سنتی قلم‌زنی، زری‌بافی، سفال و خوشنویسی با هدف احیا و پویایی این‌گونه مشاغل و ایجاد انگیزه برای یادگیری و کسب درآمد از این حرف سنتی از جمله بخش‌های اصلی این طرح است.

وی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در مدرسه هنر خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان با شرکت در طرح «مدرسه هنر» در کنار بازدید، تجربه کار با سفال به صورت دستی و با چرخ سفالگری و قلم‌زنی در سطح پایه را کسب می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان آغاز به کار طرح مدرسه هنر در فرهنگ‌سرای خانواده کاشان ابراز داشت: انجام آزمایش‌های علمی به سبک کیمیاگری و مشاهده واکنش‌های شیمیایی، بازی‌های آبی، نقشه گنج و بازی‌های فکری و هیجانی بخش دیگری از مدرسه هنر است.

نخستین مجموعه فرهنگی ورزشی جوشقان استرک کاشان پس از 45 سال افتتاح شد

فرجی با بیان اینکه فرهنگ‌سرای خانواده در فضایی سنتی و دلنشین با ارائه طرح‌های آموزشی و تفریحی متنوع ، آماده میزبانی از گروه‌های دانش‌آموزی به صورت اردوهای یک روزه و همچنین جشن‌های دانش‌آموزی در روزهای پایانی سال تحصیلی است، گفت: علاقه‌مندان برای اطلاع از جزئیات برنامه‌ها و کسب اطلاعات بیشتر به این مجموعه واقع در خیابان آیت‌اله کاشانی، کوی ملک‌آباد مراجعه و در ساعات اداری با شماره تلفن 55467624 تماس بگیرند.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مدرسه هنر در کاشان
  • اماکن تاریخی کاشان شنبه تعطیل است
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی